Το δυστύχημα στα Τέμπη έφερε άλλη μια αρνητική «πρωτιά» για την Ελλάδα
Πρωταθλήτρια και στους θανάτους σε σιδηροδρομικά δυστυχήματα η Ελλάδα, σύμφωνα με την Eurostat. 841 άτομα στην ΕΕ σκοτώθηκαν το 2023.
Αύξηση στους θανάτους από σιδηροδρομικά τροχαία δυστυχήματα διαπιστώνει για το 2023 η Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία (Eurostat) και προς αυτή την κατεύθυνση μεγάλη είναι η ευθύνη της τραγωδίας στα Τέμπη, που στοίχισε τη ζωή σε 57 συνανθρώπους μας.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Eurostat, το 2023, ο αριθμός των ανθρώπων που σκοτώθηκαν σε σιδηροδρομικά δυστυχήματα στην ΕΕ αυξήθηκε σε 841 θανάτους, έναντι 803 το 2022.
Το 2023 ήταν η δεύτερη χρονιά με αυξημένο αριθμό θανάτων από σιδηροδρομικές μεταφορές, μετά από πτωτική τάση από το 2010 έως το 2021, όταν ο αριθμός μειώθηκε κατά περίπου 45%. Από το 2019 έως το 2021, οι μειώσεις των σιδηροδρομικών ατυχημάτων, των θανάτων και των σοβαρά τραυματισμένων συνέπεσαν με την απότομη πτώση στις σιδηροδρομικές μεταφορές επιβατών που προκλήθηκε από την πανδημία Covid-19.
Περισσότεροι από τους μισούς από τους θανάτους του 2023 αφορούσαν μη εξουσιοδοτημένα άτομα στις γραμμές (58%), ενώ η δεύτερη μεγαλύτερη ομάδα αφορούσε χρήστες ισόπεδων διασταυρώσεων (27%).
Αυτές οι πληροφορίες προέρχονται από στοιχεία για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων που δημοσίευσε σήμερα η Eurostat. Το άρθρο παρουσιάζει μια χούφτα ευρήματα από το πιο λεπτομερές άρθρο Statistics Explained.
Μεγάλες διαφορές μεταξύ των χωρών της Ε.Ε
Το 2023, ένα ποσοστό 2,5 ανθρώπων πέθαναν ανά χίλια χιλιόμετρα σιδηροδρομικών γραμμών σε σιδηροδρομικά ατυχήματα στην ΕΕ.
Τα υψηλότερα ποσοστά νεκρών σε σιδηροδρομικά ατυχήματα καταγράφηκαν στην Ελλάδα (22,3), τη Σλοβακία (10,2) και την Πορτογαλία (5,9). Από την άλλη πλευρά, τα χαμηλότερα ποσοστά ανθρώπων που σκοτώθηκαν σε σιδηροδρομικά ατυχήματα παρατηρήθηκαν στη Φινλανδία (0,6), τη Σουηδία και την Ισπανία (και οι δύο 1,0).