Το Dacia Bigster είναι ένα οικονομικό μεγάλο SUV
Το μεγαλύτερο ως τώρα μοντέλο της Dacia, διαθέτει μεγάλη γκάμα υβριδικών κινητήρων, κίνηση εμπρός ή 4x4, χώρους και πλούσιο εξοπλισμό.
Είναι ασφαλές να πούμε ότι η Dacia είναι σε τροχιά επιτυχίας. Το Sandero είναι το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη, μέχρι στιγμής φέτος. Με το Bigster, η οικονομική μάρκα της Renault, θέλει ένα μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας κοιτώντας στην περιοχή του C-segment.
Πέρα από το κοινότυπο όνομα, το μεγαλύτερο όχημα της εταιρείας δείχνει πολύ ενδιαφέρον.
Η Dacia το αποκαλεί εντελώς νέο όχημα, αλλά βλέπουμε μάλλον ένα Duster XL. Ουσιαστικά, είναι μια έκδοση παραγωγής του 2021 Bigster concept και τολμούμε να πούμε ότι είναι ένα οικονομικό SUV. Παράγεται μόνο σε πενταθέσια έκδοση αλλά δείχνει πολύ ευρύχωρο. Με μήκος 4,57 μέτρα, το Bigster ανταποκρίνεται στο όνομά του καθώς είναι σημαντικά μεγαλύτερο από ένα Duster . Έχει πλάτος 1,81 μέτρα και ύψος 1,71 μέτρα, με ελαφρώς μακρύτερο μεταξόνιο (2,7 μέτρα).
Εξοπλισμός που ξεχωρίζει
Με ζάντες 19 ιντσών και διχρωμία στη βαφή, δεν είναι σίγουρα το σπαρτιάτικο Dacia που ίσως θυμάσαι.
Τα επιπλέον χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν ηλεκτρική πίσω πόρτα, πανοραμική ηλιοροφή, ασύρματη φόρτιση smartphone, προσαρμοζόμενο cruise control και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού. Το Bigster συνδυάζει επίσης μια ψηφιακή οθόνη οδηγού 10 ιντσών με οθόνη αφής 10,1 ιντσών, ενώ προσφέρεται και διζωνικό AC.
Κινητήρια σύνολα
Η γκάμα των κινητήρων είναι εντυπωσιακά μεγάλη για ένα νέο SUV. Η Dacia μπορεί να σταμάτησε τους κινητήρες ντίζελ πριν από μερικά χρόνια, αλλά εξοπλίζει το Bigster με πολλά υβριδικά σύνολα. Στην πραγματικότητα είναι το πρώτο όχημα από τον Όμιλο Renault που χρησιμοποιεί το σύστημα «Hybrid 155». Αποτελείται από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, δύο ηλεκτροκινητήρες, μια μπαταρία 1,4 kWh και ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με τέσσερις ταχύτητες για το ICE και άλλες δύο για τους ηλεκτροκινητήρες.
Ο τετρακύλινδρος κινητήρας εσωτερικής καύσης αποδίδει 107 ίππους ενώ ένας από τους ηλεκτροκινητήρες αποδίδει επιπλέον 50 ίππους. Ο άλλος ηλεκτροκινητήρας χρησιμεύει ως εκκινητής/γεννήτρια. Με αυτό το σύστημα, το Bigster ξεκινά πάντα με ηλεκτρική λειτουργία. Χωρίς να παρέχει ακριβή στοιχεία, η Dacia λέει ότι το συμπαγές SUV λειτουργεί σε λειτουργία μηδενικών εκπομπών ρύπων σε όλη την πόλη έως και το 80% του χρόνου.
Ένα λιγότερο περίπλοκο σύστημα μετάδοσης κίνησης είναι το TCe 140 με υπερτροφοδοτούμενο, τρικύλινδρο κινητήρα 1,2 λίτρων που επωφελείται από μια ήπια υβριδική ρύθμιση. Είναι η πρώτη φορά που μια Dacia αποκτά αυτό το μοτέρ που λειτουργεί με τον κύκλο Miller και επωφελείται από μια ήπια υβριδική ρύθμιση. Ο μικρός τρικύλινδρος κινητήρας είναι συνδεδεμένος με ένα μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων. Η κίνηση στους μπροστινούς τροχούς είναι στάνταρ, αλλά διατίθεται έκδοση 4x4. Αυτή η έκδοση διαθέτει έλεγχο κατάβασης και off road modes: Χιόνι, Λάσπη/Άμμος, Εκτός δρόμου, Κανονική και Οικολογική.
Εάν θέλεις οικονομία αλλά δεν θέλετε υβριδική τεχνολογία, υπάρχει το ECO-G 140 με τρικύλινδρο κινητήρα 1,2 λίτρων turbo. Έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί με υγραέριο και βενζίνη και έχει μέγιστη αυτονομία 1.450 χιλιομέτρων. (99 λίτρα καυσίμου και 49 λίτρα υγραερίου).
Οι τιμές
Εάν η Dacia στην Ελλάδα πετύχει τη σωστή τιμολόγηση, το Bigster θα μπορούσε να αποδειχθεί ένα άλλο δημοφιλές προϊόν. Ωστόσο, πρέπει να παλέψει με πολλούς εδραιωμένους παίκτες. Το Bigster θα παρουσιαστεί στην Έκθεση Αυτοκινήτου στο Παρίσι. Η τιμολόγηση θα ανακοινωθεί τον Ιανουάριο του 2025 και οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν τον Απρίλιο. Η λογική μας λέει ότι θα ακολουθήσει μία… premium τιμολόγηση σε σχέση με το Duster και μαντεύουμε πως στη Γερμανία θα πωλείται από 18.950 € έως 22.150 €.