Απεργία Χόλιγουντ: Κέρδισαν τη μάχη οι ηθοποιοί-Νέος πόλεμος στο εργασιακό τοπίο
Οι σεναριογράφοι και οι ηθοποιοί του Χόλιγουντ έχουν πλέον επιστρέψει στην εργασία τους, μετά την πιο μακρά απεργία στην ιστορία της βιομηχανίας του θεάματος. Τώρα, όμως, το μεγάλο ερώτημα είναι το πώς θα είναι δουλειά τους.
Ήδη το Χόλυγουντ βρίσκεται σε μία διαδικασία επαναπροσδιορισμού, σε μία περίεργη και επίπονη μετάβαση, εξ αιτίας των τεκτονικών αλλαγών που έφερε η τεχνολογία και οι αλλαγές στις συνήθειες των καταναλωτών.
Αποχαιρετισμός στην παραδοσιακή τηλεόραση
Για χρόνια, οι γίγαντες των media, όπως η Disney, η Paramount και η Warner Bros. Discovery βασίζονταν στην παραδοσιακή τηλεόραση που έφερνε μία διαρκή ροή ρευστότητας.
Αυτό, όμως, τελειώνει. Οι συνδρομητές της καλωδιακής τηλεόρασης μειώνονται εδώ και μία δεκαετία και κανείς δεν περιμένει αντιστροφή αυτής της τάσης. Η τηλεόραση, φυσικά, συνεχίζει να βγάζει χρήματα, όχι όμως όπως παλιά.
Η απάντηση στο τι θα αντικαταστήσει την τηλεόραση είναι φυσικά το Streaming. Αλλά με ποιον τρόπο;
Κάποια στιγμή προς τα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας, οι περισσότεροι άρχισαν μία συνδρομή σε κάποια πλατφόρμα Streaming, όπως το Netflix και η Hulu. Και μετά ήρθαν μία σειρά από πλατφόρμες, όπως το Disney+, το Apple TV+, το Amazon Prime, το Peacock, το Paramount και πολλά παρακλάδια του HBO.
Όλες αυτές τις εξελίξεις τις έφερε το Netflix, το οποίο ταυτόχρονα εντυπωσίασε την Wall Street με τις τεράστιες αυξήσεις συνδρομητών του σε ολόκληρο τον κόσμο. Ξαφνικά, όλοι έκαναν συνδρομή σε μία πλατφόρμα Streaming. Και παρότι άλλες πλατφόρμες δεν έχουν δει την ανάπτυξη του Netflix, η αλήθεια είναι ότι το φαινόμενο της συνδρομής σε πλατφόρμα Streaming συνολικά αυξάνεται.
Ακόμα και αν οι γίγαντες της ψυχαγωγίας δεν είχαν να αντιμετωπίσουν την ανάπτυξη του Streaming, πάλι θα αντιμετώπιζαν πρόβλημα και, μάλιστα, ένα πιο ουσιαστικό, σε καλλιτεχνικό επίπεδο.
Όπως και να έχει το πράγμα, οι τηλεθεατές δεν αγοράζουν πάντα αυτό που πουλάνε οι τηλεοράσεις ή τα κινηματογραφικά στούντιο. Υπήρχε μία εποχή που το όνομα και μόνο του Χάρισον Φορντ, για παράδειγμα, σε μία ταινία, αρκούσε για να πάνε εκατομμύρια να τη δουν. Αυτό, όμως, πλέον δεν ισχύει.
Οι καταναλωτές έχουν πλέον άπειρες οθόνες που τραβούν την προσοχή τους, οπότε ο χρόνος μπροστά στην τηλεόραση ή στην οθόνη του κινηματογράφου έχει περιοριστεί. Το Netflix και το Disney δεν ανταγωνίζονται μόνο το ένα το άλλο, αλλά και το YouTube, το TikTok και τα ατελείωτα podcast.
Μία πρόσφατη έρευνα στις ΗΠΑ έδειξε ότι οι χρήστες του TikTok ξοδεύουν καθημερινά 56 λεπτά την ημέρα στην πλατφόρμα. Αυτή είναι μία ώρα που κόπηκε από την τηλεόραση ή το σινεμά.
Περίεργη είναι η κατάσταση και στις κινηματογραφικές αίθουσες. Το Barbenheimer και οι συναυλίες της Taylor Swift έφεραν σημαντικά κέρδη, όμως ο τελευταίος Indiana Jones και το Ant Man δεν τα πήγαν καθόλου καλά.
Δεν είναι, λοιπόν, ότι ο κόσμος εγκαταλείπει το σινεμά, αλλά έχει γίνει πολύ πιο επιλεκτικός στο τι θα δει. Και αυτό φέρνει περικοπές στον προϋπολογισμό των στούντιο και, κατά συνέπεια, λιγότερες δουλειές για ηθοποιούς και σεναριογράφους που παλεύουν για το μέλλον τους.