Τιμές ακτοπλοϊκών εισιτηρίων φωτιά για το Πάσχα 2022
Σημαντικές αυξήσεις έχει φέρει ο διπλασιασμός στις τιμές των καυσίμων που χρησιμοποιούν τα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία και τα ταχύπλοα, με την αγορά να περιμένει με αγωνία να δει πώς θα κινηθεί η επιβατική κίνηση.
Ωστόσο, οι αυξήσεις στα εισιτήρια που κυμαίνονται από 10% έως και 25%, ποσοστό πολύ υψηλό, δεν αρκούν για να καλύψουν τις αυξήσεις των καυσίμων. Υπολογίζεται ότι με τις σημερινές τιμές των καυσίμων όλες οι ακτοπλοϊκές θα επιβαρυνθούν επιπλέον σε σύγκριση με την περσινή σεζόν κατά 280 εκατομμύρια ευρώ, ενώ από τις αυξήσεις τα έσοδα δεν θα ξεπεράσουν τα 200 εκατ. ευρώ.
Οι τιμές διαφοροποιούνται και εκτοξεύονται ακόμα περισσότερο ανάλογα με το αν θα κλείσουν οι επιβάτες καμπίνα. Για παράδειγμα οι τιμές στη γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο ξεκινούν από 37 ευρώ στο κατάστρωμα. Μία τετραμελής οικογένεια με όχημα θα πρέπει να πληρώσει κατά μέσο όρο 380 ευρώ με επιστροφή. Η 4κλινη εσωτερική καμπίνα κοστίζει 57 ευρώ το άτομο, στην τρίκλινη εξωτερική η τιμή ανεβαίνει στα 67 ευρώ το άτομο, ενώ στη μονόκλινη καμπίνα η τιμή φτάνει τα 147 ευρώ!
Για τα Χανιά οι τιμές ξεκινούν από τα 42 ευρώ και φτάνουν για το Ι.Χ. στα 92 ευρώ και υπάρχει μεγάλη διαφοροποίηση στις τιμές και ανάλογα με την εταιρία, τη θέση και αν περιλαμβάνει και επιστροφή. Ετσι κατά μέσο όρο μία οικογένεια θα πληρώσει 400 ευρώ για τα Χανιά.
Το απλό εισιτήριο για τη Ρόδο φτάνει τα 78,50 ευρώ, για τη Σέριφο τα 34 ευρώ, τη Σίφνο τα 39 ευρώ, για τη Σύρο τα 28 ευρώ, για την Πάρο τα 42,50 ευρώ. Από τη Ραφήνα τα εισιτήρια για την Ανδρο διαμορφώθηκαν στα 20,50 ευρώ, για τη Μύκονο στα 31 ευρώ και για τη Νάξο στα 29 ευρώ.
Τι ζητούν οι ακτοπλόοι
Οι εφοπλιστές της ακτοπλοΐας έχουν ζητήσει από τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη γενναία μέτρα ενίσχυσης. Μεταξύ των προτεινόμενων μέτρων περιλαμβάνονται η μείωση του ΦΠΑ από το 24% στο 13% και για ένα διάστημα στο 6%, η επιδότηση των εργοδοτικών ασφαλιστικών εισφορών, όπως έγινε στην περίοδο της έξαρσης της πανδημίας, η κατάργηση των υποχρεωτικών εκπτώσεων που επιβαρύνουν τις εταιρίες με 48 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση, η αύξηση των επιδοτήσεων των ετήσιων συμβάσεων εξυπηρέτησης των άγονων γραμμών, η επίσπευση της καταβολής των οφειλών προς τις εταιρίες ύψους 42 εκατ. ευρώ.
Επισημαίνεται ότι στο 9μηνο του 2021 διακινήθηκαν στα ελληνικά λιμάνια συνολικά 14.574.062 επιβάτες, ενώ το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2020 είχαν διακινηθεί 10.847.856 επιβάτες. Το 9μηνο του 2021 σε σύγκριση με του 2020 η αύξηση της επιβατικής κίνησης ήταν 34,3%, ενώ η μείωση του 2020 σε σχέση με την κίνηση του 2019 ήταν κατά 39,1%.