Τηλεοπτικές διαφημίσεις στο Super Bowl: 6,5 εκατ. ευρώ για 30 δεύτερα
Οι τηλεοπτικές διαφημίσεις αυτοκινήτων στο Super Bowl. Ποια ήταν η ακριβότερη; Ποιες είναι φέτος οι εταιρίες που θα διαθέσουν μερικά εκατομμύρια για λίγα δευτερόλεπτα δημοσιότητας. Σας παρουσιάζουμε τα σποτ μία ημέρα πριν τον μεγάλο τελικό.
Για το Super Βowl οι διαφημιστικές εταιρίες πρέπει να φτιάξουν ένα υπερθέαμα, που να στοχεύει στο συναίσθημα να είναι ποιοτικό και να διαρκεί λίγα δευτερόλεπτα. Ο λόγος για τις τηλεοπτικές διαφημίσεις υψηλού προφίλ που προβάλλονται στην μετάδοση του τελικού, του αγώνα πρωταθλήματος του National Football League (NFL).
Τα σποτ, που έχουν γίνει ένα πολιτιστικό φαινόμενο παράλληλα με το ίδιο το παιχνίδι και η αιτία είναι αποτέλεσμα της εξαιρετικά υψηλής τηλεθέασης και της μεγάλης δημογραφικής εμβέλειας του παιχνιδιού. Οι τελικοί του πρωταθλήματος NFL είναι συχνά οι τηλεοπτικές μεταδόσεις με τις περισσότερες προβολές στις Ηνωμένες Πολιτείες, με τη Nielsen να έχει υπολογίσει ότι το παιχνίδι του 2015 είχε κατά μέσο όρο 114,4 εκατομμύρια θεατές στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Μοιραία η προβολή μιας διαφήμισης κατά τη διάρκεια του Super Bowl έχει ολοένα και πιο υψηλή τιμή.
Το μέσο κόστος μιας διαφήμισης 30 δευτερολέπτων κατά τη διάρκεια του μεγάλου τελικού του NFL αυξήθηκε από 37.500 δολάρια (περίπου 34.790 ευρώ ) στο Super Bowl I του 1967 σε περίπου 2,2 εκατομμύρια δολάρια στο Super Bowl XXXIV το 2000. Μέχρι το Super Bowl XLIX το 2015, το κόστος είχε διπλασιαστεί σε περίπου 4,5 εκατομμύρια δολάρια και από το Super Bowl LVI, το 2022, το κόστος είχε φτάσει τα 7 εκατομμύρια δολάρια (περίπου 6.500.000 ευρώ) για ένα κλιπ 30 δευτερολέπτων.
Οι ίδιες τιμές ισχύουν και για το 2024, σύμφωνα με την Bank of America το μέσο κόστος μιας διαφήμισης 30 δευτερολέπτων θα κοστίσει 6,5 εκατομμύρια ευρώ.
Ποια ήταν η ακριβότερη;
Η ακριβότερη τηλεοπτική διαφήμιση αυτοκινήτου για το Super Bowl έχει τον τίτλο «Go Further» και είναι της Ford για το 2017.
Το κόστος της ήταν 16.200.000 δολάρια (περίπου 15.027.000 ευρώ) για παραγωγή, εκτέλεση και προβολή. Έπαιξε λίγο πριν την έναρξη του αγώνα.
Τι θα δούμε το 2024;
Η BMW, η Kawasaki, η Kia, η Toyota και η Volkswagen θα… παίξουν, πριν και κατά την διάρκεια του αγώνα Super Bowl NFL 2024 την Κυριακή 11 Φεβρουαρίου.
Οι Kansas City Chiefs και οι San Francisco 49ers θα αναμετρηθούν στον μεγάλο αγώνα NFL την Κυριακή, 11 Φεβρουαρίου, αλλά εμείς (οι φίλοι του αυτοκινήτου) ανυπομονούμε να δούμε τις αναμετρήσεις στα διαλείμματα για… διαφημίσεις του Super Bowl. Φέτος, υπάρχουν μόνο μια χούφτα μεγάλων ονομάτων (σημεία των καιρών;) και ήταν εύκολο για εμάς να τις βρούμε και να σας τις παρουσιάσουμε.
BMW Σειρά 5
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα κάνει το ντεμπούτο της σε μια διαφήμιση με πρωταγωνιστή τον ηθοποιό Christopher Walken και ανθρώπους που μιμούνται την εμβληματική φωνή του. Μαζί του εμφανίζεται ο USHER και φυσικά η sedan έκδοση της Σειράς 5.
Kawasaki Ridge
Το Ridge είναι ένα side by side με «επαναστατικό» τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα βενζίνης 999 cc, με ισχύ μεταξύ 96 και 116 ίππων. Έχει στιβαρό πλαίσιο και ανάρτηση με κορυφαία διαδρομή. Όπως επισημαίνει η διαφήμιση το ridge είναι τόσο macho που οι ήρωες του video και όσοι είναι κοντά στο όχημα αποκτούν «χαίτη».
Kia EV9
Η διαφήμιση της Kia επιχειρεί να παίξει με τα συναισθήματα των τηλεθεατών με πρωταγωνίστρια μια νεαρή πατινέρ. Το νεαρό κορίτσι με την βοήθεια του πατέρα της και τις ικανότητες του EV9 φτάνουν στο σπίτι του παππού (Μένει στην άκρη του πουθενά, είναι μεγάλος σε ηλικία και δεν είναι γενικά εύκολος στις μετακινήσεις). Εκεί επαναλαμβάνει την παράσταση που έχασε εκείνος σε μια παγωμένη λίμνη. Η τελευταία φωτίζεται από τη δυνατότητα αμφίδρομης ισχύος από όχημα σε υποδομή του νέου πλήρως ηλεκτρικού SUV EV9.
Toyota Land Cruiser SUV και Tacoma
Η Toyota είναι ο επίσημος συνεργάτης του NFL για το φετινό παιχνίδι και έχει δύο σποτ. Μια διαφήμιση δείχνει τον YouTuber Pushing Pistons (καλό γι' αυτόν) να διακόπτεται από τον πρώην στρατηγό του NFL Eli Manning κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων με το ολοκαίνουργιο Land Cruiser SUV .
Η επίσημη διαφήμιση της Toyota για την ημέρα του παιχνιδιού, είναι επικεντρωμένη στην… χειρολαβή του φορτηγού Tacoma και την χρήση της. Είναι μια διασκεδαστική διαφήμιση για μια κατάσταση στην οποία έχουμε βρεθεί όλοι, τόσο ως οδηγός όσο και ως επιβάτης.
Volkswagen
Η Volkswagen, στοχεύει στα ηλεκτρικά μοντέλα της, στην πρώτη της διαφήμιση τελικού από το 2014. Στο σποτ της VW τονίζεται πόσο μακριά έχει φτάσει η εταιρεία. Από το Type 1/Beetle στις δεκαετίες του 1950 και του 1960 στις ΗΠΑ, μέχρι σήμερα με την παρουσίαση του ολοκαίνουργιου ηλεκτρικού van ID Buzz.