«Τί ζούμε ρε;»: Γιατί όλοι μιλούν για τη νέα θεατρική επιθεώρηση της Δήμητρας Παπαδοπούλου στο Άλσος
«Τί ζούμε ρε;»: Πρόκειται για μια παράσταση πρωταγωνιστών με 15 υπέροχους ηθοποιούς, 12μελή ζωντανή ορχήστρα και 16μελές μπαλέτο.
Η Δήμητρα Παπαδοπούλου παρουσιάζει μια νέα σπαρταριστή επιθεώρηση, μια τρελή, κωμική ανασκόπηση της καθημερινότητας.
Είναι μια υπερπαραγωγή με 47 συντελεστές επί σκηνής σε κείμενα της Δήμητρας Παπαδοπούλου, σκηνοθεσία του Θοδωρή Αθερίδη, χορογραφίες του Φωκά Ευαγγελινού και μουσική της Μαρίζας Ρίζου. Η παράσταση εκπληρώνει το όραμα των παραγωγών Ηλία Μαροσούλη και Άγγελου Κοτταρίδη για την επιθεώρηση.
«Θέλαμε να ανεβάσουμε την συγκεκριμένη παράσταση το 2020 όταν και συμφωνήσαμε με την Δήμητρα Παπαδοπούλου. Η πανδημία δεν μας επέτρεψε να πραγματοποιήσουμε τα πλάνα μας ούτε το 2021. Είμαστε περήφανοι για κάθε έναν και καθεμία από τους συντελεστές ξεχωριστά», ανέφερε στη συνέντευξη τύπου ο Άγγελος Κοτταρίδης, ενώ ο Ηλίας Μαροσούλης τόνισε, «Κάνω πολλά χρόνια επιθεώρηση. Είμαι στο χώρο του θεάτρου από το 1957 αλλά τέτοια δουλειά δεν έχω ξανακάνει ποτέ».
Ο σκηνοθέτης Θοδωρής Αθερίδης, που θα ανέβει και επί σκηνής μαζί με την συγγραφέα, 13 ακόμα ηθοποιούς, 12 μουσικούς και 20 χορευτές, είναι το alter ego της Δήμητρας Παπαδοπούλου σύμφωνα με την ίδια, μίλησε για τα χαρίσματά της πέραν της αμεσότητας και του χιούμορ της.
«Η Δήμητρα είναι πόλος έλξης. Δηλαδή όταν ζητάει από έναν καλλιτέχνη να συνεργαστεί μαζί της, αυτός πάντα λέει ναι. Αυτό συμβαίνει γιατί είναι παιδί της ομάδας. Οι καλλιτέχνες ξέρουν ότι δεν τους καλεί να την πλαισιώσουν. Ξέρουν ότι θα είναι ένα ομαδικό θέαμα. Επίσης, η Δήμητρα είναι παιδί-γέννημα θρέμμα της επιθεώρησης. Πρόλαβε να συνεργαστεί με την τελευταία δυνατή παρουσία της επιθεώρησης. Έγινε γνωστή κυρίως από τα κείμενα που έγραφε σε αυτές τις επιθεωρήσεις για τους άλλους, αλλά και από τον εαυτό της που τον εφηύρε η ίδια μέσα στην επιθεώρηση».
Σύμφωνα με την Δήμητρα Παπαδοπούλου, η κλασική επιθεώρηση έχει εκλείψει ως είδος, «Διανοητικά είμαι παιδί της Ελεύθερης Σκηνής η οποία μετεξέλιξε την παλιά επιθεώρηση. Όταν γράφαμε κείμενα εκεί με τον Σταμάτη Φασουλή και την Λίνα Νικολακοπούλου κάναμε ψυχοθεραπεία, κοινωνιολογία. Η Ελεύθερη Σκηνή πήγε πολύ παρακάτω από την εποχή της αυθεντικής επιθεώρησης που έβγαινε η Ρένα Βλαχοπούλου και ο Βασίλης Αυλωνίτης και καθάριζε. Εγώ είμαι μαθήτρια αυτών των ανθρώπων και γι’ αυτό λυπάμαι που χάθηκε. Σήμερα έχουν στενέψει τα όρια της σάτιρας, κάποιες φορές για καλό και κάποιες φορές παράλογα. Συνειδητά δεν έχω κάνει καταγγελτική πολιτική σάτιρα με θυμωμένο ύφος όπως βλέπαμε στην κλασική επιθεώρηση».
Οι κριτικές
Όπως γράφει ο κ. Τριανταφυλλίδης στην κριτική του για την παράσταση,
«Το «Τι ζούμε ρε» δεν είναι απλά μια καταπληκτική παράσταση είναι και μία σπουδαία παράσταση. Είναι θα μπορούσε να πει κανείς το επόμενο βήμα μετά το ελεύθερο θέατρο και την ελεύθερη σκηνή στο χώρο της επιθεώρησης. Κρατάει τα καλύτερα στοιχεία από την κλασική επιθεώρηση και τα καλύτερα από την επιθεώρηση του ελεύθερου θεάτρου και συγχρόνως βάζει και καινούρια στοιχεία. Από τη μια το μεγάλο θέμα μιας επιθεώρησης -που εξασφαλίζει η πάντα πλούσια και προσεγμένη παραγωγή του Ηλία Μαροσούλη – με τον πολύ κόσμο πάνω στη σκηνή, τα μπαλέτα, τα σκηνικά, τα κοστούμια που θαμπώνουν τον θεατή και μας εντυπωσιάζουν απαραίτητα σε μία τόσο μεγάλη σκηνή και από την άλλη τα προσεγμένα κείμενα γραμμένα με αρχή, μέση και τέλος και συγκεκριμένη θέση και άποψη…
Μία επιθεώρηση ακομπλεξάριστη στο τι πρέπει να σατιρίσει και πως να το σατιρίσει
Αν για κάτι ξεχωρίζει αυτή η επιθεώρηση που είναι κάτι καινούργιο, αντίθετα με την κλασική επιθεώρηση που στην ουσία ήθελε να τα έχει με όλους καλά, σατίριζε χωρίς να ματώνει κανέναν και αντίθετα με την νέα επιθεώρηση του ελεύθερου θεάτρου που γινόταν ώρες ώρες λίγο σνομπ και υπεράνω, αυτή εδώ είναι μία επιθεώρηση ακομπλεξάριστη στο τι πρέπει να σατιρίσει και πως να το σατιρίσει. Αποδεικνύει περίτρανα πως μια χαρά μπορείς να εκμεταλλευτείς την επικαιρότητα απλούστατα γιατί η επικαιρότητα είναι αυτό που ζούμε και δεν πεθαίνει απαραίτητα τη στιγμή που γεννιέται. Αν πιάσεις την επικαιρότητα στο βάθος της τότε μία χαρά μπορείς να την εκμεταλλευτείς στην παράστασή σου…
Η Δήμητρα Παπαδοπούλου έχει γράψει μία σπουδαία επιθεώρηση που μακάρι όχι μόνο να την χαρούν και να την απολαύσουν οι θεατές της – γιατί είναι ξεκαρδιστική σας διαβεβαιώνω και σε κάποιες αρκετές στιγμές της μπορεί να πέσεις από την καρέκλα από τα γέλια – αλλά να την μελετήσουν και να την εκμεταλλευτούν αυτοί που ασχολούνται με το θέατρο και ιδιαιτέρως το μουσικό θέατρο».
Η παράσταση
Κείμενα: Δήμητρα Παπαδοπούλου
Σκηνοθεσία: Θοδωρής Αθερίδης
Διεύθυνση Παραγωγής: Αθανάσιος Μαροσούλης
Παραγωγή: Ηλίας Μαροσούλης & Άγγελος Κοταρίδης / MK GROUP OF COMPANIES
Ηθοποιοί: Μαζί με την Δήμητρα Παπαδοπούλου παίζουν στη σκηνή του Άλσους οι εξαιρετικοί ηθοποιοί (αλφαβητικά): Θοδωρής Αθερίδης, Θανάσης Αλευράς, Κώστας Αποστολάκης, Ηλιάνα Γαϊτάνη, Λευτέρης Ελευθερίου, Κρατερός Κατσούλης, Ελένη Κοκκίδου, Κώστας Κόκλας, Αντώνης Κρόμπας, Ροζαμάλια Κυρίου, Νίκη Λάμη, Αντώνης Λουδάρος, Στράτος Λύκος, Πάνος Μουζουράκης, Παρθένα Χοροζίδου.
Μουσική: Μαρίζα Ρίζου
Χορογραφίες: Φωκάς Ευαγγελινός
Σκηνογραφία: Μανώλης Παντελιδάκης
Κοστούμια: Έβελυν Σιούπη
Πληροφορίες
Θέατρο ΑΛΣΟΣ: Ευελπίδων 4, Κυψέλη – Πεδίον του Άρεως
Τηλ. για πληροφορίες.: 210-8227471 & 210-8831487
Ημέρες παραστάσεων: Από Παρασκευή 10 Ιουνίου και κάθε Πέμπτη – Παρασκευή – Σάββατο – Κυριακή
Ώρα έναρξης παραστάσεων: 20:30
Ώρα εισόδου κοινού: 19:00
Προπώληση: https://www.viva.gr/tickets/theater/alsps/ti-zoume-re/
και στα ταμεία του θεάτρου.