Τι συμβαίνει με το Nammos στις Κάννες - Καταγγελίες από εργαζομένους
Γαλλικό μέσο παρουσιάζει ρεπορτάζ με καταγγελίες εργαζομένων και προμηθευτών για απλήρωτους μισθούς και χρέη εκατομμυρίων.
«Λουκέτο» φέρεται να έβαλε το Nammos στο Palm Beach στις Κάννες της νότιας Γαλλίας, λόγω υπέρογκων χρεών εκατομμυρίων ευρώ, με πρώην εργαζόμενους να καταγγέλλουν ότι είναι απλήρωτοι εδώ και πολλούς μήνες.
Από τον Μάιο, όταν το εστιατόριο Nammos άνοιξε τις πόρτες του στο Palm Beach των Καννών, τα οικονομικά προβλήματα φαίνεται να μην έχουν σταματήσει, σύμφωνα με ρεπορτάζ γαλλικού μέσου. Ο William de Saa, ένας από τους εργαζόμενους, περιγράφει την κατάσταση ως «αληθινή ταλαιπωρία». Από την πρώτη μέρα της πρόσληψής του, οι πληρωμές των μισθών του γίνονταν με συστηματική καθυστέρηση, ενώ τους τελευταίους δύο μήνες φέρεται να μην έχει λάβει καθόλου χρήματα, αναφέρει στο nicematin.
«Δεν έχω πληρωθεί για τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο. Είμαι με -1.200 ευρώ στον λογαριασμό μου και δεν μπορώ να καλύψω ούτε τις βασικές μου ανάγκες», εξηγεί ο William. Παρά τις προσπάθειές του να εξασφαλίσει λύση, τόσο μέσω παραίτησης όσο και μέσω διακανονισμού, οι ιδιοκτήτες φέρονται να αρνήθηκαν.
Το πρόβλημα δεν περιορίζεται μόνο στον ίδιο. Πολλοί άλλοι εργαζόμενοι αναφέρουν τις ίδιες δυσκολίες. Ένας συνάδελφός του αναφέρει ότι έλαβε τον μισθό του Ιουλίου τον Σεπτέμβριο, ενώ ένας άλλος εργαζόμενος υποστηρίζει ότι περιμένει ακόμη απλήρωτα φιλοδωρήματα και τους μισθούς των τελευταίων μηνών.
Προβλήματα και στους προμηθευτές
Η κατάσταση φέρεται να είναι ακόμη χειρότερη για τους προμηθευτές του εστιατορίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, το Nammos Côte d’Azur οφείλει περίπου 12 εκατομμύρια ευρώ σε 130 προμηθευτές. Ενδεικτικά, η εταιρεία "Pêcherie Azuréenne", που προμηθεύει το εστιατόριο με ψάρια, περιμένει πληρωμή ύψους 225.000 ευρώ. «Μας έλεγαν ότι θα πληρωθούμε από εταιρεία στο Ντουμπάι, αλλά τίποτα δεν έχει γίνει», δηλώνει ο Kevin Mamelin, διευθυντής της εταιρείας.
Τεράστια χρέη και οικονομικές ζημίες
Η οικονομική κατάσταση της εταιρείας που διαχειρίζεται το εστιατόριο - σύμφωνα πάντα με το ρεπορτάζ του γαλλικού μέοου - παρουσιάζεται ως δραματική. Παρά τον τζίρο των 10 εκατομμυρίων ευρώ από τον Μάιο έως τον Δεκέμβριο του 2024, οι ζημίες ανέρχονται σε 7,8 εκατομμύρια ευρώ. Επιπλέον, το Nammos Côte d’Azur φέρεται να οφείλει 1 εκατομμύριο ευρώ στο γαλλικό σύστημα κοινωνικής ασφάλισης (URSSAF).
Η αντίδραση της ADMO
Η εταιρεία ADMO, που κατέχει το 44,4% των μετοχών του εστιατορίου, δήλωσε μέσω του δικηγόρου της ότι δεν έχει τον έλεγχο της καθημερινής διαχείρισης. Παρά τα 34 εκατομμύρια ευρώ που επένδυσε στο εγχείρημα, ζητά πλέον «διαφάνεια και αποδείξεις για τη χρήση των χρημάτων». Η ADMO έχει ήδη εκφράσει την πρόθεση να αγοράσει τις μετοχές του πλειοψηφούντος μετόχου, ώστε να αναλάβει τον πλήρη έλεγχο και να σταθεροποιήσει την επιχείρηση.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία έχει υποβάλει αίτημα για ένταξη σε καθεστώς οικονομικής εξυγίανσης. Ενώ οι εργαζόμενοι, οι προμηθευτές και οι μέτοχοι περιμένουν λύσεις, το μέλλον του Nammos στις Κάννες παραμένει αβέβαιο.