Τι αυτοκίνητο αγόρασαν οι Έλληνες τον Οκτώβριο
Υβριδικά; Ηλεκτρικά ή Αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης προτίμησαν οι Έλληνες καταναλωτές;
Οι Έλληνες μπήκαν για τα καλά (τους τελευταίους μήνες) στην αγορά των υβριδικών αυτοκινήτων. Αυτά δείχνουν τα αποτελέσματα των πωλήσεων που δημοσίευσε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (Σ.Ε.Α.Α.). Οι φοροαπαλλαγές, η οικονομία καυσίμου και οι επιδόσεις είναι τα κίνητρα ενώ όσοι ζουν στην Αθήνα έχουν το πλεονέκτημα της κίνησης στον δακτύλιο. Από την άλλη πλευρά πολλοί τολμούν να περάσουν στην ηλεκτροκίνηση και τα ποσοστά πωλήσεων δείχνουν πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι περισσότερα από τα βενζινοκίνητα.
Στην Ελλάδα συνολικά το πρώτο δεκάμηνο πουλήθηκαν 108.035 καινούργια αυτοκίνητα καταγράφοντας αύξηση 3,4%, όταν σε όλη την Ευρώπη ταξινομήθηκαν 8.265.511 καινούργια αυτοκίνητα σημειώνοντας οριακή αύξηση 0,6%.
Τι λένε οι αριθμοί
Στην χώρα μας τον προηγούμενο μήνα το ποσοστό των πωλήσεων των αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης γνώρισε μείωση 10,7%. Η κατηγορία που ήταν κυρίαρχη (μαζί με αυτή των πετρελαιοκίνητων) γνώρισε για άλλον έναν μήνα πτώση, δείχνοντας ότι η εποχή της αυτοκίνησης αλλάζει.
Κατάφερε να πάρει μόλις το 26,9% του μεριδίου της αγοράς, ενώ ανάλογο είναι και το αποτέλεσμα του τελευταίου δεκάμηνου όπου σημείωσε συνολική πτώση 5,4% (στοιχεία ΣΕΑΑ και ΕΛΣΤΑΤ) και παίρνοντας συνολικά το 37,7% του μεριδίου αγοράς.
Τα υβριδικά πρωταγωνιστούν
Η κατηγορία που προτιμούν οι αγοραστές είναι αυτή των υβριδικών μοντέλων, η οποία τον προηγούμενο μήνα κατάφερε να πάρει ποσοστό 48,3%, καταγράφοντας θεαματική αύξηση 14,3%. Οι καταναλωτές οδηγήθηκαν εκεί αρχικά λόγω των πολλών υβριδικών μοντέλων, που διαθέτουν στην γκάμα τους οι εταιρίες, αλλά και λόγω των μεγάλων προσφορών σε αυτή την κατηγορία.
Plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά ακολουθούν
Η κατηγορία των ηλεκτρικών και των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων γνώρισε επίσης αύξηση 3,5% καταλαμβάνοντας συνολικά το 17,3% του μεριδίου πωλήσεων.
Αυτό είναι κάτι αναμενόμενο αφού είναι η ενδιάμεση κατηγορία για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Οι πωλήσεις της είχαν μερίδιο, το πρώτο δεκάμηνο του έτους, 11,3%, όταν στην Ευρωπαϊκή Ένωση το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 20%.
Πτώση για τα πετρελαιοκίνητα
Η κατηγορία που για άλλο έναν μήνα έχασε μερίδιο αγοράς είναι αυτή των μοντέλων με κινητήρες diesel. Στην Ελλάδα τον προηγούμενο μήνα σημείωσε πτώση (-8%) με συνολικό μερίδιο αγοράς 4%. Φυσικά μείωση είχαμε και στο δεκάμηνο (σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο) με ποσοστό 7,6%. Στην μείωση αυτή ένα ρόλο έχει και η μειωμένη επιλογή μοντέλων αφού είναι λίγες οι εταιρίες που διαθέτουν στην γκάμα τους πετρελαιοκίνητα μοντέλα.
Το υγραέριο ακολουθεί
Η επιλογή μοντέλων, που κινούνται με υγραέριο είχε ποσοστό πωλήσεων 3,5%, τα οποία σημείωσαν (μικρή) άνοδο 1,4%. Τον αντίστοιχο μήνα του 2023 κατέλαβαν το 2,1% της αγοράς.