Θεσσαλονίκη: Με ιστορικό βλαβών το λεωφορείο που έπεσε πάνω σε άλλο - Τι απαντά ο ΟΑΣΘ για το συμβάν
Να εντείνει τους ελέγχους όλων των λεωφορείων του αποφάσισε ο ΟΑΣΘ - Διευκρινίσεις για το χθεσινό ατύχημα.
Σε μία σοβαρή καταγγελία προχωρά η ΔΑΣ ΟΑΣΘ, σύμφωνα με την οποία το λεωφορείο του Οργανισμού που συγκρούστηκε την Τετάρτη 24/10 με ένα άλλο είχε ιστορικό βλαβών, όμως κυκλοφορούσε κανονικά.
Συγκεκριμένα, όπως μεταδίδει το Voria.gr, η ΔΑΣ ΟΑΣΘ προέβη σε καταγγελία σημειώνοντας πως το λεωφορείο που έπεσε την Τετάρτη 24 Οκτωβρίου πάνω σε προπορευόμενο όχημα των ΚΤΕΛ στη Λεωφόρο Καραμανλή που πραγματοποιεί αστικά δρομολόγια είχε ιστορικό βλαβών, αλλά κυκλοφορούσε κανονικά.
Αποτέλεσμα της σύγκρουσης ήταν να τραυματιστούν πέντε επιβάτες και από τα δύο λεωφορεία, ενώ όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, το ατύχημα συνέβη επειδή δεν έπιασαν τα φρένα του λεωφορείου του ΟΑΣΘ.
«Οι οδηγοί προειδοποιούσαν με επαναλαμβανόμενα δελτία βλαβών ακόμα από τον Ιούνιο του 2024 αλλά ο ΟΑΣΘ και η εταιρία leasing που είναι υπεύθυνη για τη συντήρηση και την καλή λειτουργία των οχημάτων της αδιαφόρησαν για την ασφάλεια επιβατών και οδηγών με αποτέλεσμα να μετράμε 5 τραυματίες επιβάτες», τονίζεται στην ίδια ανακοίνωση.
Τα μέλη καλούν σε συγκέντρωση στο πλαίσιο της πανελλαδικής απεργίας της 20ης Νοεμβρίου, ζητώντας ασφάλεια στις μεταφορές, καθώς όπως αναφέρουν «όλα αυτά μας θυμίζουν τις προειδοποιήσεις των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο πριν το έγκλημα των Τεμπών».
Τέλος στην ανακοίνωση παρατίθενται και τα δελτία βλάβης του οχήματος.
Η ανακοίνωση της ΔΑΣ ΟΑΣΘ
«Δεν πέρασαν δυο εβδομάδες από το τραγικό περιστατικό στο τέρμα της λεωφορειακής γραμμής 35 με μία νεκρή γυναίκα και σήμερα Τετάρτη 23-10 ένα ακόμα «ατύχημα» με σύγκρουση δυο αστικών λεωφορείων στη λεωφόρο Κ. Καραμανλή έρχεται για ακόμα μια φορά να μας υπενθυμίσει ότι η πολιτική της κυβέρνησης του «πάμε κι όπου βγει» είναι εδώ!
Το ατύχημα συνέβη επειδή δεν έπιασαν τα φρένα του λεωφορείου του ΟΑΣΘ που συγκρούστηκε με άλλο προπορευόμενο αστικό του ΚΤΕΛ !
Το συγκεκριμένο αρθρωτό (δηλ. διπλό) λεωφορείο του ΟΑΣΘ με αριθμό 2210 της εταιρίας ενοικίασης είχε ιστορικό βλαβών αλλά κυκλοφορούσε κανονικά.
Οι οδηγοί προειδοποιούσαν με επαναλαμβανόμενα δελτία βλαβών ακόμα από τον Ιούνιο του 2024 αλλά ο ΟΑΣΘ και η εταιρία leasing που είναι υπεύθυνη για τη συντήρηση και την καλή λειτουργία των οχημάτων της αδιαφόρησαν για την ασφάλεια επιβατών και οδηγών με αποτέλεσμα να μετράμε 5 τραυματίες επιβάτες.
Συγκεκριμένα:
Με δελτίο βλάβης στις 13-6-2024 οδηγός αναφέρει προς την υπηρεσία ότι «Έχει πέσει η απόδοση των φρένων και φορτωμένο το λεωφορείο δεν μπορεί να σταματήσει».
Στις 2-9-2024 οδηγός δηλώνει ένδειξη βλάβης στο ταμπλό του λεωφορείου του ABS/ASR δηλ. του συστήματος φρένων.
Την επόμενη μέρα στις 3-9-2024 οδηγός δηλώνει πάλι βλάβη φρένων της στάσης και της υπερδίπλωσης του λεωφορείου.
Μετά από μερικές μέρες στις 15-9-2024 οδηγός δηλώνει την ίδια βλάβη με τα προηγούμενα δελτία βλαβών και επιπλέον γράφει ότι το λεωφορείο ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΟΥΣΕ !!
Αποκορύφωμα των παραπάνω είναι το δελτίο βλάβης στις 7-10-2024 δηλ. δυο βδομάδες πριν το σημερινό ατύχημα όπου οδηγός δηλώνει ξανά την ίδια βλάβη με την σημείωση ότι «…Το φρένο δεν πιάνει και παραλίγο να χτυπήσω σε σταματημένο» !!
Τι απαντάει ο ΟΑΣΘ για το περιστατικό
Την απόφασή του να εντείνει τους ελέγχους όλων των λεωφορείων του γνωστοποιεί με σημερινή του ανακοίνωση ο ΟΑΣΘ, με αφορμή το χθεσινό περιστατικό, κατά το οποίο όχημα του οργανισμού προσέκρουσε σε προπορευόμενο λεωφορείο των ΚΤΕΛ, με αποτέλεσμα των ελαφρύ τραυματισμό πέντε επιβατών.
Επιπρόσθετα, με τη σημερινή του ανακοίνωση ο ΟΑΣΘ προχωρά και σε διευκρινίσεις σχετικά με τη διαδικασία που ακολουθήθηκε αναφορικά με το λεωφορείο που παρουσίασε βλάβη. Όπως αναφέρεται, κάθε φορά που υπήρξε δελτίο βλάβης του λεωφορείου που ενεπλάκη στο χθεσινό περιστατικό, το οποίο απέκτησε ο Οργανισμός μέσω leasing, έγινε επιδιόρθωση από τους τεχνικούς του αναδόχου, που είναι υπεύθυνος για τη συντήρησή του, ενώ ακολούθως έγινε έλεγχος από τους τεχνικούς της διεύθυνσης συντήρησης του φορέα.
Αμέσως μετά το χθεσινό ατύχημα, όπως επισημαίνεται, με την έγκριση της τροχαίας Θεσσαλονίκης, το λεωφορείο του ΟΑΣΘ μετακινήθηκε οδικώς -και όχι με γερανό, καθώς η τεχνική εικόνα έδειχνε ότι μπορεί να κυκλοφορήσει- σε ΚΤΕΟ, κάτι που αποτελεί πάγια τακτική του οργανισμού σε περιπτώσεις ατυχημάτων.
Στο ΚΤΕΟ, κατά τον ΟΑΣΘ, διαπιστώθηκε ότι δεν υπάρχει βλάβη στο σύστημα πέδησης και στη συνέχεια το λεωφορείο μετακινήθηκε στο αμαξοστάσιο του οργανισμού στον Φοίνικα, προκειμένου να επισκευαστούν οι βλάβες που προκλήθηκαν στο αμάξωμα από τη σύγκρουση, αλλά και να γίνει περαιτέρω τεχνική διερεύνηση των συνθηκών του ατυχήματος.
«Αυτό το δυσάρεστο γεγονός αποτελεί αφορμή, ώστε ο ΟΑΣΘ να εντείνει τους ελέγχους όλων των λεωφορείων», επισημαίνεται στη σημερινή ανακοίνωση, μέσω της οποίας ο Οργανισμός εύχεται περαστικά στους πέντε ελαφρά τραυματίες επιβάτες.