Tesla: Ανακοίνωσε ετήσια πτώση των πωλήσεων για πρώτη φορά στην ιστορία της
Την «καυτή ανάσα» των Κινέζων νιώθει ο Έλον Μασκ, με την Tesla να υπολείπεται σημαντικά πλέον της κινεζικής ανταγωνίστριας BYD.
Την πρώτη υποχώρηση των πωλήσεών της σε ετήσια βάση ανακοίνωσε η αυτοκινητοβιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων του Έλον Μασκ, Tesla, γεγονός που αποδίδεται στην αύξηση του ανταγωνισμού, αλλά και στην επιβράδυνση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα.
Συγκεκριμένα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις του τελευταίου τριμήνου του έτους διαμορφώθηκαν στα 495.570 οχήματα, αυξημένες κατά 2% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα της προηγούμενης χρονιάς.
Ταυτόχρονα, η Tesla υπολείπεται σημαντικά πλέον της κινεζικής ανταγωνίστριας, BYD, η οποία πούλησε το ίδιο διάστημα 595.413 ηλεκτρικά οχήματα.
«Στο νήμα» η πρωτιά από τους Κινέζους
Συνολικά, οι πωλήσεις της Tesla για το 2024 έφτασαν τα 1,8 εκατομμύρια οχήματα, ξεπερνώντας την BYD κατά 24.000 πωλήσεις, ώστε να διατηρήσει τον τίτλο της μεγαλύτερης εταιρείας κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων.
Ωστόσο, οι συνολικές ετήσιες πωλήσεις της εταιρείας του Έλον Μασκ υποχώρησαν το 2024 κατά 1% σε σχέση με το 2023, καταγράφοντας την πρώτη ετήσια πτώση πωλήσεων στην ιστορία της.
Αξίζει να θυμηθούμε ότι κάποια στιγμή, η Tesla κατέγραφε ετήσια αύξηση των πωλήσεων κατά 50%, ενώ οι πωλήσεις του 2023 είχαν καταγράψει σημαντική άνοδο κατά 37% σε σχέση με το 2022, πράγμα που σημαίνει ότι ακόμα και η μικρή αυτή πτώση καταδεικνύει μία δραματική επιβράδυνση.
Αυτό, σύμφωνα με ειδικούς, οφείλεται στον αυξημένο ανταγωνισμό όχι μόνο από την Κινεζική ανταγωνίστρια, BYD, αλλά και από τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως οι General Motors, Ford, Volkswagen AG, αλλά και οι Κορεατικές συνεταιρικές εταιρείες, όπως η Hyundai και η Kia.
Και παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις των εν λόγω παραδοσιακών εταιρειών είναι ένα ποσοστό της Tesla, καθώς συνεχίζουν να πουλούν κυρίως παραδοσιακά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, η αλήθεια είναι ότι γίνονται όλο και πιο ανταγωνιστικές.
Μείωση των τιμών
Η απάντηση της Tesla στη μειωμένη ζήτηση ήταν η μείωση των τιμών των αυτοκινήτων της, και στην Κίνα, αλλά και στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Και αυτό είναι το πλεονέκτημα της Tesla έναντι των παραδοσιακών αυτοκινητοβιομηχανιών, καθώς είναι πιο επικερδής σε σχέση με αυτές τις εταιρείες που συνεχίζουν να πουλούν ηλεκτρικά οχήματα με ζημίες στο πλαίσιο της προσπάθειάς τους να αυξήσουν τον όγκο των πωλήσεων και να μειώσουν τα κόστη παραγωγής.
Παρ’ όλα αυτά, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων συνεχίζουν να αυξάνονται στις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά και παγκοσμίως, όμως με χαμηλότερο ρυθμό σε σχέση με το παρελθόν.