Τέμπη: Βίντεο από συντρίμμια της «άφαντης» μηχανής του εμπορικού τρένου, σημαντική πτυχή της έρευνας
Η εντολή Μπακαΐμη για τις νέες έρευνες, η επικείμενη «συναρμολόγηση» των κομματιών και τα ερωτήματα για τη διαδικασία.

Δύο χρόνια μετά την σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη, οι νέες έρευνες που διεξάγονται στην περιοχή Κουλούρι όπου και έχουν εναποτεθεί τα συντρίμμια από το δυστύχημα, έφεραν στην επιφάνεια την «εξαφανισμένη» μηχανή της εμπορικής αμαξοστοιχίας, όπως φαίνεται στα βίντεο που είδαν το φως της δημοσιότητας.
Την εντολή για τις νέες έρευνες έδωσε ο ειδικός εφέτης-ανακριτής Σωτήρης Μπακαΐμης στη Διεύθυνση Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού. Κατά την αυτοψία που πραγματοποίησαν τα στελέχη της Υπηρεσίας εντοπίστηκαν τα εν λόγω υπολείμματα που, σύμφωνα με καλά ενημερωμένες πηγές, παραπέμπουν στη «χαμένη» καμπίνα της δεύτερης μηχανής του εμπορικού τρένου. Στην επόμενη φάση των ερευνών θα επιχειρηθεί η «συναρμολόγηση» των κομματιών προκειμένου να διαπιστωθεί από τι προκλήθηκε η παραμόρφωσή τους.
Πάντως ο δικηγόρος Σπύρος Σούρλας που εκπροσωπεί συγγενείς θυμάτων της τραγωδίας αναφέρει πως υπάρχουν ζητήματα με τη διαδικασία που ακολουθείται, ενώ όπως ακούστηκε στο σχετικό ρεπορτάζ του OPEN δύο από τους εμπειρογνώμονες έχουν μηνυθεί από συγγενείς για τις ενέργειές τους.
Το «εξαφανισμένο» κόκπιτ
Ο εντοπισμός των τμημάτων της καμπίνας αποτελεί σημαντική πτυχή της έρευνας για τα αίτια της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών, με δεδομένο ότι στο πρόσφατο πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) η επίμαχη καμπίνα φέρεται να έχει «εξαφανιστεί» μετά τη σύγκρουση, ενισχύοντας τη νεότερη εκδοχή ότι το «παράνομο φορτίο», το «άγνωστο καύσιμο, δε μεταφερόταν στα ανοιχτά βαγόνια με τις λαμαρίνες, αλλά είχε τοποθετηθεί στην «εξαφανισμένη» καμπίνα. Κατά τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ, επίσης, από τη φωτιά που προκλήθηκε, λόγω του «άγνωστου καυσίμου» μετά τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών, έχασαν τη ζωή τους 5 έως 8 επιβάτες, οι οποίοι κάηκαν, ενώ είχαν επιβιώσει της σύγκρουσης.
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ και συγκεκριμένα στη σελίδα 40 αναφέρεται ότι η καμπίνα του πίσω οδηγού της μηχανής φαίνεται να είναι αποκομμένη από το υπόλοιπο όχημα και δεν μπορεί να εντοπιστεί πλήρως οπουδήποτε ανάμεσα στα συντρίμμια, εκτός από ένα μικρό μέρος της οροφής και του επάνω προβολέα. Στις νέες έρευνες στο Κουλούρι συμμετείχαν πυροσβέστες της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού (ΔΑΕΕ) του Πυροσβεστικού Σώματος όσο και δικαστικοί πραγματογνώμονες, οι οποίοι εντόπισαν τα τμήματα - ακόμα και το κάθισμα της καμπίνας - και μάλιστα θα επιχειρήσουν να τα «συναρμολογήσουν», προκειμένου να απαντήσουν στο ερώτημα αν η παραμόρφωση της δεύτερης ηλεκτρομηχανής οφείλεται στη σύγκρουσή της με το ανοικτό βαγόνι που μετέφερε λαμαρίνες ή σε καύση από τη φωτιά που προκλήθηκε μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων.
Το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ
Αφορμή για τη συγκεκριμένη έρευνα υπήρξε το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ στο οποίο αναφερόταν ότι το μεγαλύτερο μέρος της καμπίνας μηχανοδήγησης της δεύτερης ηλεκτράμαξας δεν είχε βρεθεί μετά τη σύγκρουση. Επισήμανση που, όπως είναι λογικό, τροφοδότησε υποψίες πως εκεί βρισκόταν κάποιο παράνομο, εύφλεκτο φορτίο που προκάλεσε την έκρηξη και την πυρόσφαιρα.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο ανακριτής είναι πιθανό να ζητήσει περαιτέρω έρευνα από τη ΔΑΕΕ και σε τμήματα της επιβατικής αμαξοστοιχίας.
Υπάρχει αλλοίωση στοιχείων;
Την ίδια ώρα, μία φωτογραφία – ντοκουμέντο είδε το φως της δημοσιότητας στην εκπομπή «Ακόμα Δεν Είδες Τίποτα» του MEGA, από τον δικηγόρο Στέλιο Σούρλα.
Στη φωτογραφία φαίνονται εργάτες να κόβουν με οξυγόνο τμήμα της πλατφόρμας της εμπορικής αμαξοστοιχίας έτσι ώστε αυτή να στοιβαχτεί κομμάτι – κομμάτι σε φορτηγό και να μεταφερθεί στο Κουλούρι.
Στη φωτογραφία διακρίνονται δύο μπουκάλες οξυγόνου και δύο εργάτες να επιχειρούν στα συντρίμμια.
Όπως τόνισε ο ειδικός πραγματογνώμονας Κώστας Λακαφώσης, οι κινήσεις αυτές συνιστούν αλλοίωση στοιχείων.