Τέμπη: Τα ερωτήματα του Guardian για την τραγωδία
Τα ερωτήματα που προκύπτουν από την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη όπου, σύμφωνα με νεότερο απολογισμό, 40 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους και πάνω από 70 οι τραυματίες μετά τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών, το βράδυ της Τρίτης, παραθέτει ο βρετανικός Guardian σε δημοσίευμά του.
«Ακόμη δεν υπάρχουν στοιχεία για το τι προκάλεσε τη σύγκρουση, αλλά παραμένει προς διερεύνηση για τους ερευνητές εάν το σύστημα σηματοδότησης λειτουργούσε σωστά ή πρόκειται για ανθρώπινο λάθος ή άλλες περιστάσεις άφησαν τα δύο τρένα στις ίδιες ράγες ενώ πρόκειται για διπλής τροχιάς γραμμή» γράφει ο συντάκτης του Guardian, Γκουίν Τόφαμ.
Ο Tόφαμ επισημαίνει, επίσης ό,τι «το μικρό σιδηροδρομικό δίκτυο αν και έχει κλείσει, έχει επενδύσει στη κύρια σιδηροδρομική αρτηρία ανάμεσα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ενώ τα τρένα ταξίδευαν σε ένα καλά συντηρημένο τμήμα της ηλεκτροκίνητης κύριας γραμμής».
«Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του Οργανισμού Σιδηροδρόμων της ΕΕ, η Ελλάδα έχει το πλέον αρνητικό ρεκόρ σιδηροδρομικής ασφάλειας στην Ε.Ε. την τελευταία δεκαετία, παρόλο που αυτό είναι εύκολα διαστρεβλωμένο λόγω του μικρού της δικτύου, περίπου το 2% του μεγέθους του Ηνωμένου Βασιλείου. Μεγάλο ποσοστό των θανάτων ήταν εργαζόμενοι στις σιδηροδρομικές γραμμές και όχι επιβάτες» τονίζει ακόμη ο Βρετανός δημοσιογράφος.
Ο ίδιος στη συνέχεια υπογράμμισε πως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ιδιωτικοποιήθηκε το 2017, στο πλαίσιο των μεταρρυθμίσεων που επιβλήθηκαν στην Ελλάδα από την ΕΕ, «και προσέλκυσε μόνο μια αξιόπιστη προσφορά, από τον ιταλικό κρατικό όμιλο Ferrovie dello Stato Italiane, ο οποίος μαζί με τη First Group διαχειρίζεται επίσης την Avanti στο Ηνωμένο Βασίλειο μέσω της θυγατρικής του Trenitalia.»
«Αν και δεν υπάρχουν στοιχεία για το τι προκάλεσε τη συντριβή, ορισμένοι στην Ελλάδα θέτουν ήδη ερωτήματα σχετικά με τη χρηματοδότηση, τη στελέχωση και τη συντήρηση του σιδηροδρόμου» καταλήγει το ρεπορτάζ του Guardian, ενώ φιλοξενείται ανάρτηση του πρώην υπουργού Οικονομικών, Γιάνη Βαρουφάκη, ο οποίος έγραψε στο Twitter:
«Τώρα είναι η στιγμή να θρηνήσουμε και να φροντίσουμε τους τραυματίες και τις οικογένειες των θυμάτων. Σύντομα όμως θα φέρουμε στο ελληνικό κοινοβούλιο το βασικό θέμα: μια ακόμη τραγωδία που προκλήθηκε από μια φρικτή ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων. Paddington 1999, Λάρισα 2023».