Τέμπη: Συνεχίζονται οι απολογίες - Στον ανακριτή σήμερα ο έμπειρος σταθμάρχης
Συνεχίζονται οι απολογίες για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, όπου έχασαν τη ζωή τους 57 άνθρωποι.
Σήμερα Τρίτη ενώπιον του ειδικού εφέτη ανακριτή θα βρεθεί ο δεύτερος και πιο έμπειρος σταθμάρχης που είχε βάρδια το απόγευμα της 28ης Φεβρουαρίου, την ημέρα που σημειώθηκε το σιδηροδρομικό δυστύχημα. Ο σταθμάρχης θα κληθεί να δώσει απαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα, μεταξύ αυτών και για τις βάρδιες που σβήστηκαν με μπλάνκο για να διορθωθούν.
Ο συγκεκριμένος σταθμάρχης έφυγε στις 22:10 από τη θέση του ενώ κανονικά έπρεπε να είναι εκεί έως τις 23:00 ωστόσο ο ίδιος αναμένεται να υποστηρίξει ότι το δυστύχημα έγινε στις 23:05 και εκείνος έτσι κι αλλιώς 23:00 έπρεπε να έχει φύγει.
Ενώ ήδη έχει προφυλακιστεί ο 59χρονος σταθμάρχης χθες Δευτέρα απολογήθηκε ο συμβασιούχος σταθμάρχης ο οποίος φέρεται να ισχυρίστηκε πως ήταν «ενισχυτικός, δεν είχε την ευθύνη και τον πρώτο ρόλο στη διακίνηση των αμαξοστοιχιών».
Μετά την απολογία του στον ειδικό εφέτη ανακριτή, ο συμβασιούχος σταθμάρχης αφέθηκε ελεύθερος με εγγύηση 10.000 ευρώ και περιοριστικούς όρους. Οι όροι που του επιβλήθηκαν είναι η εμφάνιση σε αστυνομικό τμήμα δύο φορές τον μήνα και η απαγόρευση εξόδου από τη χώρα.
Στις 30 Μαρτίου αναμένεται να απολογηθεί με 80σελιδο υπόμνημα, σύμφωνα με πληροφορίες, ο επιθεωρητής του ΟΣΕ, ο οποίος ήταν υπεύθυνος και για τις βάρδιες και για το ποιος ήταν σε ποιο σταθμό και πόσες ώρες εργαζόταν και τι καθήκοντα είχε.
Ο ίδιος έχει υποστηρίξει ότι σύμφωνα με το βαρδιολόγιο που είχε συνταχθεί έπρεπε έως τις 11 το βράδυ να βρίσκονται και οι δυο απογευματινοί σταθμάρχες σε υπηρεσία. Αρνείται τις κατηγορίες που του αποδίδονται, ενώ σε ό,τι έχει να κάνει με την αναρρωτική άδεια που πήρε την επόμενη μέρα του δυστυχήματος, σύμφωνα με τον δικηγόρο του, δεν έχει καμία σχέση με την αποδιδόμενη κατηγορία, καθώς έγινε μεταγενέστερα και αφού έχει δώσει τρεις καταθέσεις ως μάρτυρας στην τροχαία Λάρισας και αυτοβούλως στην ανακρίτρια Πλημμελειοδικών.
Υπενθυμίζεται ότι όλοι τους κατηγορούνται για διατάραξη των συγκοινωνιών σε βαθμό κακουργήματος, για ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες από αμέλεια κατά συρροή.
Ποιοι άλλοι μπαίνουν στο στόχαστρο
Ο ειδικός εφέτης ανακριτής κάλεσε άλλους δύο συμβασιούχους σταθμάρχες να καταθέσουν, καθώς επιχειρεί να αποκτήσει την πλήρη εικόνα για το πώς γινόταν στην πράξη η οργάνωση των βαρδιών.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ΕΡΤ, στο «κάδρο» των ευθυνών μπαίνουν ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και εργολάβοι αφού ο ειδικός εφέτης ανακριτής ερευνά πώς λειτουργούσε συνολικά ο ελληνικός σιδηρόδρομος.
Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, ο ειδικός εφέτης ανακριτής έχει ζητήσει τη μεταφορά των βαγονιών των δύο μοιραίων αμαξοστοιχιών σε καλά φυλασσόμενο χώρο, ενδεχομένως και σε στρατόπεδο μέχρι να ολοκληρωθεί η έρευνα των πραγματογνωμόνων.
Η έρευνα του εφέτη ανακριτή διεξάγεται σε πολλαπλά επίπεδα, έχει ζητήσει πολλές πραγματογνωμοσύνες, επιμένει σε διάφορα στοιχεία της υπόθεσης. Ένα από αυτά από αυτά τα στοιχεία είναι για παράδειγμα τι ήταν αυτό που προκάλεσε τη φωτιά. Υπάρχουν εμπειρογνώμονες, ειδικοί χημικοί οι οποίοι παίρνουν δείγματα και κάνουν αναλύσεις για να δουν τι ήταν ακριβώς αυτό που προκάλεσε αυτή τη φωτιά, η οποία ήταν μοιραία για ένα μεγάλο αριθμό των θυμάτων, ενώ επίσης γίνεται έρευνα και για την κοπέλα η οποία ακόμη αγνοείται μήπως βρεθούν στοιχεία και μπορέσει και ταυτοποιηθεί ακόμα και σε τόσο μεταγενέστερο χρόνο.