Τέμπη: Στον ανακριτή σήμερα οι δύο σταθμάρχες και ο επιθεωρητής του ΟΣΕ
Ενώπιον του ειδικού εφέτη ανακριτή στη Λάρισα θα βρεθούν σήμερα Παρασκευή οι τρεις σιδηροδρομικοί, που κατηγορούνται ότι συντέλεσαν με τις πράξεις τους στο πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη στις 28 Φεβρουαρίου.
Πρόκειται για τον επιθεωρητή κυκλοφορίας που έβαλε στην κρίσιμη βάρδια τον κατ’ ομολογία άπειρο προφυλακισθέντα σταθμάρχη και μετά το ατύχημα έσπευσε να λάβει αναρρωτική άδεια ενός μηνός, και τους δύο σταθμάρχες της Λάρισας οι οποίοι θα έπρεπε να βρίσκονται στο σταθμό Λαρίσης και να επιτηρούν ως έμπειροι τον 59χρονο, αλλά αποχώρησαν πριν τη λήξη της βάρδιας τους.
Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, οι τρεις κατηγορούμενοι, οι οποίοι βρίσκονται αντιμέτωποι με βαρύτατες κατηγορίες για λάθη και παραλείψεις κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, αναμένεται να λάβουν προθεσμία για να απολογηθούν.
Ο επιθεωρητής κυκλοφορίας διώκεται ποινικά για τη διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών –ένα αδίκημα που τιμωρείται σε βαθμό κακουργήματος με ποινές από 10 χρόνια έως και ισόβια. Παράλληλα, βρίσκεται αντιμέτωπος με κατηγορίες για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροήν και σωματικές βλάβες με τον ίδιο χαρακτηρισμό.
Επιπλέον οι δύο σταθμάρχες που βάσει προγράμματος θα έπρεπε να βρίσκονται στις θέσεις τους μέχρι τις 23:00 το μοιραίο βράδυ της ημέρας του δυστυχήματος, αλλά έφυγαν νωρίτερα, αντιμετωπίζουν τις ίδιες κατηγορίες με τον επιθεωρητή κυκλοφορίας αλλά και τον σταθμάρχη Λάρισας Βασίλη Σαμαρά, ο οποίος έχει προφυλακιστεί.
Τι υποστηρίζει ο επιθεωρητής
Στην πρώτη του απολογία έριξε το φταίξιμο στον σταθμάρχη Λάρισας και στον μηχανοδηγό της εμπορική αμαξοστοιχίας.
Σύμφωνα με το MEGA, ο επιθεωρητής θα ισχυριστεί πως σε συγκέντρωση προσωπικού που συγκάλεσε στις 25 Ιανουαρίου 2023 με τους 14 νέους σταθμάρχες και τους 13 παλαιούς, προκειμένου να μοιράσει αρμοδιότητες και να διευκρινίσει διαδικαστικά ζητήματα, κανείς από τους συναδέλφους του δεν είπε το παραμικρό για τον σταθμάρχη της Λάρισας, παρότι εκ των υστέρων βγήκαν αρκετοί υποστηρίζοντας ότι είχαν επισημάνει την ανεπάρκειά του.
Επίσης, θα υποστηρίξει ότι ο 59χρονος επιβεβαίωσε πως είναι έτοιμος να τοποθετηθεί σε οποιοδήποτε πόστο του ανατεθεί.
Σημειώνεται ότι οι 14 νέοι σταθμάρχες θα αναλάμβαναν βραδινές βάρδιες στον σταθμό εκ περιτροπής.
Η γνώση αυτόματης χάραξης
Κρίσιμος παράγοντας έχει καταστεί και η λειτουργία του συστήματος τηλεδιοίκησης και κατά πόσο ο προφυλακισθείς σταθμάρχης της τραγωδίας ήξερε να κάνει αυτόματη χάραξη της πορεία των τρένων.
Ο ίδιος εμφανίζει ως υπερασπιστική γραμμή ότι δεν είχε ιδέα από τηλεδιοίκηση καθώς δεν είχε εκπαιδευτεί σε κάτι τέτοιο, συνεπώς δεν είχε ουσιαστικά επαφή με τον πίνακα χάραξης πορείας που λειτουργεί στο σταθμαρχείο Λάρισας.
Στην πράξη δηλαδή αναγνωρίζει πως δεν ήξερε πώς να “χειρίζεται” τον φωτεινό πίνακα, δεν είχε τις απαραίτητες γνώσεις αλλά και την επάρκεια και την εμπειρία για να διαχειριστεί ένα τόσο εξελιγμένο τεχνολογικό μέσο.
Αυτό βέβαια εγείρει νέα ερωτήματα γιατί βρέθηκε σε κρίσιμη βάρδια σε κεντρικό σταθμό της χώρας κάποιος που δεν γνώριζε όπως και το γιατί έμεινε μόνος του.
Τι μετέφερε η εμπορευματική αμαξοστοιχία
Σύμφωνα με την επιστολή της Hellenic Train προς το τμήμα κοινοβουλευτικού ελέγχου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η εμπορική αμαξοστοιχία κουβαλούσε λαμαρίνες, τρόφιμα και μπίρες.
Μάλιστα, η Hellenic Train παρέχει λεπτομερή και αναλυτική ενημέρωση για το φορτίο του 63501, καθώς μετά το δυστύχημα αναπτύχθηκαν θεωρίες που ήθελαν τα βαγόνια να μεταφέρουν εύφλεκτο υλικό.
Το έγγραφο φέρει την υπογραφή του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας, Maurizio Capotorto και δίδεται ως απάντηση σε σχετική ερώτηση του προέδρου της «Ελληνικής Λύσης», Κυριάκου Βελόπουλου, προς τη Βουλή των Ελλήνων.