Τέμπη: Πλήρης διάλυση στη σιδηροδρομική σήραγγα - Άδειες πυροσβεστικές φωλιές και χωρίς φωτισμό
Δεν έχουν τέλος οι αποκαλύψεις σχετικά με τα όσα διαδραματίστηκαν την 28η Φεβρουαρίου στη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα -Θεσσαλονίκη αλλά και με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Νέα στοιχεία που βλέπουν το φως της δημοσιότητας σκιαγραφούν την σιδηροδρομική σήραγγα των Τεμπών που έχει αφεθεί στην τύχη της.
Το φως της δημοσιότητας βλέπουν νέα στοιχεία από την «ισοπεδωμένη» σιδηροδρομική σήραγγα στα Τέμπη. Σύμφωνα με πληροφορίες της τηλεόρασης του ΣΚΑΪ που έκανε αυτοψία στο σημείο προκύπτει ότι υπήρχαν άδειες πυροσβεστικές φωλιές, ανύπαρκτος φωτισμός και ανιχνευτές πυρκαγιάς, λίγες εκατοντάδες μέτρα από το σημείο του τραγικού δυστυχήματος.
Χαρακτηριστικό είναι πως αν συμβεί ένα ατύχημα στο τούνελ μήκους 5 χιλιομέτρων, το έργο των διασωστών θα είναι τρομερά δύσκολο καθώς στις περισσότερες οδούς διαφυγής δεν υπάρχουν ούτε πυράντοχες πύλες, ενώ έχει κηρυχθεί έκπτωτη η εταιρεία που είχε αναλάβει τη συντήρηση του εξοπλισμού και εδώ και χρόνια δεν έχει αναλάβει νέα.
Κώστας Καραμανλής: Γιατί να χρεωθώ εγώ τα λάθη των προηγούμενων;
«Γιατί να χρεωθώ εγώ τα εγκληματικά λάθη των προηγούμενων;» φέρεται να αναρωτιέται ο πρώην υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής απαντώντας στις επικρίσεις που δέχεται για την εκ νέου υποψηφιότητά του με τα «γαλάζια» ψηφοδέλτια.
Συνομιλία του με τον πρώην υπουργό Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, σχετικά με τις πιέσεις που δέχεται να μην είναι υποψήφιος στις επικείμενες εκλογές, μεταφέρει ο Γιώργος Παπαχρήστος στα Νέα.
Στη συνομιλία αυτή, ο Κώστας Καραμανλής φέρεται να αναφέρει πως «δέχεται πιέσεις αλλά όχι από το Μέγαρο Μαξίμου για να αποχωρήσει από τα ψηφοδέλτια». Ο ίδιος φέρεται να μην αντιλαμβάνεται γιατί πρέπει να το κάνει, από τη στιγμή που «δέκα ώρες μετά το δυστύχημα ανέλαβε την πολιτική ευθύνη και παραιτήθηκε από τη θέση του υπουργού».
Παράλληλα εμφανίζει να μην καταλαβαίνει «γιατί δεν αφήνεται από μόνος του ο λαός να αποφασίσει για την τύχη του, να με κρίνει ο λαός αν πρέπει να αποχωρήσω και από την πολιτική. Αν θεωρεί ότι έχω και την ουσιαστική ευθύνη για ό,τι συνέβη, να με στείλει σπίτι μου. Ο λαός, όχι τα πρωτοσέλιδα και ο ΣΥΡΙΖΑ».
Σημειώνει ότι δεν θεωρεί πως έχει ουσιαστική ευθύνη. «Έκανα ό,τι μπορούσα για να ανατάξω τους σιδηροδρόμους που ήταν σε απόλυτη διάλυση όταν τους παρέλαβα. Γιατί θα χρεωθώ εγώ τα εγκληματικά λάθη των προηγούμενων;»
Τέλος, προκαλεί τον ΣΥΡΙΖΑ, αν «πιστεύει ότι είναι αποκλειστικά δική μου ευθύνη για ό,τι συνέβη, ας βάλει 30 βουλευτές του να συστήσουν εξεταστική επιτροπή. Εκεί θα τα πούμε όλα».
Νίκος Παππάς: «Η ΝΔ τοποθέτησε επικεφαλής στον ΟΣΕ τον υπεύθυνο της κατάστασης στην τηλεδιοίκηση»
«Στον ΟΣΕ τοποθετείται μεταβατικός πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος ο Παναγιώτης Τερεζάκης, ο άνθρωπος που μέχρι σήμερα ήταν εξωτερικός τεχνικός σύμβουλος της διοίκησης του ΟΣΕ για θέματα συντήρησης συστημάτων, αποκατάστασης ζημιών και τηλεδιοίκησης», αναφέρει ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία.
Αναλυτικά η δήλωση του κ. Παππά:
Μετά την τραγωδία στα Τέμπη η κυβέρνηση Μητσοτάκη επιχειρεί αγωνιωδώς να αποκρύψει την αλήθεια και τις ευθύνες της.
Ο κ. Καραμανλής κρύβεται.
Οι διευθύνοντες σύμβουλοι των ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ παραιτήθηκαν στα… λόγια και συνέχισαν να «τρέχουν» τους Οργανισμούς, παρότι ελεγχόμενοι. Τελικώς, αποχώρησαν μετά τις καταγγελίες μας.
Σήμερα, στον ΟΣΕ τοποθετείται μεταβατικός πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος ο Παναγιώτης Τερεζάκης.
Ο άνθρωπος που μέχρι σήμερα ήταν εξωτερικός τεχνικός σύμβουλος της διοίκησης του ΟΣΕ για θέματα συντήρησης συστημάτων, αποκατάστασης ζημιών και τηλεδιοίκησης.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, δηλαδή, επέλεξε για διευθύνοντα σύμβουλο, μετά το δυστύχημα, τον άνθρωπο που ως σύμβουλος φέρει ευθύνη για την κατάσταση της υποδομής.
Η επιχείρηση συγκάλυψης βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.
Δύο στελέχη του ΟΣΕ στο «κάδρο των ευθυνών»
Την ίδια ώρα δύο «πρόσωπα κλειδιά», δύο ανώτεροι υπάλληλοι του ΟΣΕ, μπαίνουν στο «στόχαστρο» της εισαγγελικής έρευνας, καθώς φαίνεται ότι έχουν εγκρίνει το πρόγραμμα βαρδιών και την τοποθέτηση του μοιραίου σταθμάρχη στη θέση αυτή.
Σύμφωνα με την τηλεόραση του ΣΚΑΪ, τα δύο νέα «πρόσωπα κλειδιά» είναι ανώτατα υπηρεσιακά στελέχη, που ιεραρχικά ήταν πάνω από τον επιθεωρητή Δημήτρη Νικολάου. Όπως εξήγησε πηγή του ΟΣΕ που μίλησε στον ΣΚΑΪ, ο επιθεωρητής κάνει την πρόταση για τις βάρδιες. Το έγγραφο στέλνεται στους ανώτερους, υπογράφεται και επιστρέφεται
Η ίδια πηγή εξήγησε ότι φταίει η νοοτροπία οι χαλαροί κανονισμοί του ΟΣΕ. «Οι κανονισμοί ήταν λάσκα» ανέφερε χαρακτηριστικά, δεν φοβόταν κανείς ότι θα περάσει από πειθαρχικό, ότι θα λογοδοτήσει. Αν είχαν ελέγξει θα μπορούσαν να είχαν αποτρέψει το τραγικό δυστύχημα.
«Το βαρδιόχαρτο κανονικά δεν περνάει από εμένα αλλά τώρα... Αφήστε το, δεν μπορώ να μπω σε λεπτομέρειες γιατί θα μπλέξω. Όλα είναι υπό διερεύνηση, έχουν έρθει σε επαφή ανακριτικές και εισαγγελικές αρχές, δεν έχω κληθεί ακόμα» δήλωσε ένας εκ των προϊσταμένων του επιθεωρητή.
Στη δικογραφία υπάρχουν επίσης σημαντικές για την υπόθεση καταθέσεις, νυν και πρώην υπαλλήλων του ΟΣΕ, καθώς και αστυνομικών που έσπευσαν άμεσα στο σημείο της σύγκρουσης.