Τέμπη: Όλη η έκθεση των 2 δικαστικών για τα βίντεο του εμπορικού τρένου, τι λένε για το φορτίο
Το Flash.gr αποκαλύπτει το πόρισμα των δικαστικών πραγματογνώμων που είχαν οριστεί από τον εφέτη ανακριτή
![Caption Caption](https://flashgr.cachefly.net/portal-img/art_featured/74/tempi-porisma-video.jpg)
Νέα δεδομένα προκύπτουν στο πολύκροτο ζήτημα με τα βίντεο της εμπορικής αμαξοστοιχίας που είδαν πρόσφατα το φως της δημοσιότητας, όταν παραδόθηκαν (από τον δικηγόρο Βασίλη Καπερνάρο για λογαριασμό της εταιρείας φύλαξης υλικού του ΟΣΕ) στον ανακριτή της υπόθεσης, δύο χρόνια μετά την τραγωδία στα Τέμπη.
Το Flash.gr αποκαλύπτει ολόκληρη την έκθεση των δύο δικαστικών πραγματογνώμων που είχαν οριστεί από τον εφέτη ανακριτή. Σύμφωνα με όσα αναγράφονται στο πόρισμα των ειδικών, από την ανάλυση των βίντεο προκύπτει ότι στα επίμαχα βίντεο είναι πράγματι το εμπορικό τρένο 63503 που «συμμετείχε στο δυστύχημα της 28-2-2023».
Όπως υπογραμμίζεται στο πόρισμα, παραδόθηκαν τρία αποσπάσματα βιντεοληπτικού υλικού από δύο καταγραφικά της εταιρείας, η οποία παρέχει υπηρεσίες βιντεοεπιτήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου Αθηνών - Θεσσαλονίκης, όπου εμφανίζεται διερχόμενη η εμπορευματική αμαξοστοιχία το βράδυ της 28ης Φεβρουάριου 2023.
Οι δύο δικαστικοί εμπειρογνώμονες, μεταξύ άλλων, σημειώνουν ότι στα εν λόγω βίντεο φαίνεται πράγματι η «σύνθεση της εμπορικής αμαξοστοιχίας 63503» η οποία αποτελούνταν από δύο εν σειρά ηλεκτράμαξες σε ζεύξη διπλής έλξης και δεκατρείς φορτάμαξες (πλατφόρμες) με σύνθεση σύμφωνη με τα στοιχεία που έχουν δοθεί από την Hellenic Train.
Σε άλλο σημείο της έκθεσης των δικαστικών εμπειρογνωμόνων, τονίζεται ότι «από την θέαση του βιντεοληπτικού υλικού που μας παραδόθηκε, διαπιστώθηκε ότι μόνο τα 2 από τα 3 βίντεο μπορούσαν να αξιοποιηθούν (έξοδος σήραγγας Πλαταμώνα και είσοδος σήραγγας Τεμπών) αφού στο 3° βίντεο (εσωτερική λήψη της σήραγγας των Τεμπών) η λήψη ήταν από χαμηλά και δεν φαίνονται τα διακριτικά των container. Ωστόσο, και από αυτό το 3° βίντεο διαπιστώνουμε ότι πρόκειται για συρμό που αποτελείται από 2 Η/Α, 3 Φ/Α που φέρουν ως φορτίο λαμαρίνες και 10 Φ/Α που φέρουν ως φορτίο container».
Ακόμη, υπογραμμίζεται ότι «από την προβολή του 1ου βίντεο (έξοδος σήραγγας Πλαταμώνα) κατ' αρχήν προέκυψε ότι η κάμερα βρίσκεται εκτός της σήραγγας στην νότια πλευρά (έξοδος προς Λάρισα) και παρουσιάζει τον συρμό να διέρχεται κινούμενος στην γραμμή καθόδου με κατεύθυνση προς Λάρισα. Η κάμερα καταγραφής είναι συνδεδεμένη στο κανάλι 3 (Camera 3) του καταγραφικού και η ημερομηνία και η ώρα είναι αντίστοιχα 28-2-2023 και 23.03».
Και «από την προβολή του 2ου βίντεο (είσοδος σήραγγας Τεμπών-Ραψάνη) κατ' αρχήν προέκυψε ότι η κάμερα βρίσκεται εκτός της σήραγγας στην βόρεια πλευρά (είσοδος προς Λάρισα) και παρουσιάζει τον συρμό να διέρχεται κινούμενος στην γραμμή καθόδου με κατεύθυνση προς Λάρισα. Η κάμερα καταγραφής είναι συνδεδεμένη στο κανάλι 5 (Camera 5) του καταγραφικού και η ημερομηνία και η ώρα είναι αντίστοιχα 28-2-2023 και 23.13».
Σε άλλο σημείο του πορίσματος αναφέρονται τα εξής: «Από την παραπάνω ανάλυση του βιντεοληπτικού υλικού τόσο από την σήραγγα του Πλαταμώνα, όσο και από την σήραγγα των Τεμπών, γίνονται αντιληπτά τα κάτωθι:
1.Ο εμπορικός συρμός καί στα 2 βίντεο αποτελείται από 2 Η/Α, 3 Φ/Α με λαμαρίνες και 10 Φ/Α με container, όπως ακριβώς και ο συρμός της 63503 εμπορικής αμαξοστοιχίας
2.Τα διακριτικά των container και η σειρά με την οποία είναι αυτά σχηματισμένα συμπίπτουν τόσο στα 2 βίντεο που αναλύθηκαν παραπάνω, όσο και με αυτά του συρμού 63503 της εμπορικής αμαξοστοιχίας που διαπιστώθηκαν από την αστυνομία κατά το άνοιγμά τους στον εμπορικό σταθμό Θεσσαλονίκης (βλέπε Φωτο 1-9 παραπάνω).
3. Η σειρά σχηματισμού του συρμού 63503 συμπίπτει τόσο με τις φωτογραφίες από τον τόπο του δυστυχήματος (Φωτο 10 και 11 παραπάνω) και τα έγγραφα της Hellenic Train (Πίνακας 1), όσο και με την ανάλυση των παραπάνω βίντεο.
4. Οι τρεις πρώτες φορτάμαξες που είναι έμφορτες με λαμαρίνες, έχουν τα πλαϊνά παραπέτα (κάθετοι δοκοί) κατεβασμένα, λόγω του μεγαλύτερου πλάτους των λαμαρινών από αυτό των φορταμαξών και έχουν μόνο τα εμπρόσθια και τα οπίσθια παραπέτα ανασηκωμένα. Αντίθετα, στις υπόλοιπες 10 φορτάμαξες που είναι έμφορτες με container, τα πλαϊνά παραπέτα είναι ανασηκωμένα.
5. Σε καμιά από τις φορτάμαξες τόσο αυτές που είναι έμφορτες με λαμαρίνες όσο και σε αυτές που είναι έμφορτες με container, δεν φαίνεται να είναι τοποθετημένα άλλα δοχεία ή βυτία, πέραν του επίσημου φορτίου που είναι οι λαμαρίνες και τα container».
Κλείνοντας, στο συμπέρασμα, οι ειδικοί αναφέρουν:
«Από την παραπάνω ανάλυση του δοθέντος βιντεοληπτικού υλικού, προκύπτει ότι σε αυτό εμφανίζεται η διερχόμενη εμπορική αμαξοστοιχία 63503 που συμμετείχε στο δυστύχημα της 28- 2-2023, στο σύνολο της σύνθεσής της και κατά το χρόνο διέλευσής της, έμφορτη μόνο με όσα αναγράφονται στη επίσημη λίστα φορτίου, χωρίς να διακρίνεται οποιοδήποτε άλλο φορτίο επί των φορταμαξών.
»Η παρούσα έκθεση αφορά την ταυτοποίηση του εικονιζόμενου συρμού με την εμπορική αμαξοστοιχία 63503 χωρίς να πιστοποιεί την γνησιότητα του βιντεοληπτικού υλικού.
Λάρισα, 13 Φεβρουάριου 2025
Οι πραγματογνώμονες»
Δείτε παρακάτω όλη την έκθεση των δικαστικών εμπειρογνωμώνων: