Τέμπη: Ακατάλληλα 15 από τα 18 τούνελ των σιδηροδρόμων - Aυτοψία Πυροσβεστικής και ΟΣΕ
Ελλείψεις, προβλήματα ασφαλείας και ακαταλληλότητα. Αυτά είναι τα κοινά ευρήματα σε 15 από τις 18 σήραγγες του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, που έχουν μήκος άνω των 1.000 μέτρων.
Συγκεκριμένα, εδώ και περίπου ένα χρόνο η Πυροσβεστική, σε συνεργασία με υπαλλήλους του ΟΣΕ, έχει ξεκινήσει να πραγματοποιεί αυτοψίες στις σήραγγες του σιδηροδρομικού δικτύου που έχουν μήκος άνω των χιλίων μέτρων.
Μέχρι τον Ιανουάριο του 2023, είχε ολοκληρωθεί ο έλεγχος στις 15 από τις 18 σήραγγες και από αυτούς τους ελέγχους έχουν κριθεί ακατάλληλα τα 15 από τα 18 τούνελ των σιδηροδρόμων, όπως «δείχνει» αυτοψία της Πυροσβεστικής.
Στις σήραγγες αυτές υπάρχει απουσία πυροσβεστικού υλικού, ενώ δεν υπάρχει μέριμνα για πρόσβαση των σωστικών συνεργείων στο σημείο σε περίπτωση ατυχήματος. Καταγράφεται, επίσης, δυσκολία στην επικοινωνία εντός του τούνελ, κάτι που σημαίνει ότι τα σωστικά συνεργεία δεν έχουν τη δυνατότητα επικοινωνίας είτε με το προσωπικό του τρένου, είτε με τους επιβάτες όταν βρίσκονται μέσα σε τούνελ.
Επιπλέον, εντοπίζεται πρόβλημα στον φωτισμό έκτακτης ανάγκης και εν γένει στις εξόδους διαφυγής, όπως και στον εξαερισμό.
Το 2015, είχε πιάσει φωτιά μια εμπορική αμαξοστοιχία μέσα στο τούνελ των Τεμπών. Τότε, οι εκπρόσωποι της Πυροσβεστικής, που είχαν συμμετάσχει στην κατάσβεση, είχαν καταγγείλει εκ των υστέρων πως όταν πήγαν μέσα στο τούνελ αφενός δεν λειτουργούσε το υδροδοτικό, δηλαδή δεν είχαν νερό για να κάνουν την κατάσβεση και αφετέρου, δεν λειτουργούσε ο εξαερισμός. Μάλιστα, έκαναν και αναφορά λέγοντας πως έχει επισημανθεί αυτό από το 2010 κατα τη διάρκεια μιας άσκησης της ΕΜΑΚ.
Παράλληλα, προκύπτει πως δεν υπάρχει νομοθεσία που να καθορίζει τα μέτρα ασφάλειας.
Για κάθε μια από τις αυτοψίες η Πυροσβεστική έχει υποβάλει επικαιροποιημένα σχέδια, ενώ έχει συντάξει σχετικό έγγραφο προς την ηγεσία της κυβέρνησης και το αρμόδιο υπουργείο.