Τέλος το World of Warcraft στην Κίνα
Μία διαμάχη φαίνεται πως είναι αρκετή για να δυσαρεστήσει εκατομμύρια κόσμου στην Κίνα. Όχι, δεν μιλάμε για κάποιο διπλωματικό επεισόδιο ή για κάποιο νέο ζήτημα μεταξύ χωρών, αλλά για το βιντεοπαιχνίδι World of Warcraft (WoW), το οποίο λόγω της διαμάχης της αμερικανικής εταιρείας Blizzard με τη NetEase, θα τεθεί εκτός Κίνας.
Άκρως δημοφιλές παγκοσμίως, ιδίως τη δεκαετία του 2000, το WoW είναι ένα online παιχνίδι ρόλων που διαδραματίζεται σε έναν φανταστικό μεσαιωνικό κόσμο και στο οποίο παίζουν εκατομμύρια παίκτες σε μηνιαία βάση.
Τα παιχνίδια της Blizzard έγιναν διαθέσιμα στην Κίνα από το 2008 μέσω της συνεργασίας με την NetEase. Σύμφωνα με την τοπική νομοθεσία, οι ξένοι δημιουργοί πρέπει να συνεργάζονται με κινεζικές εταιρείες αν θέλουν να εισέλθουν στην αχανή, κινεζική αγορά.
«Οι δύο εταιρείες κρατούν τους παίκτες σε ομηρία», δήλωσε ο Wu, ένας 30χρονος διδακτορικός φοιτητής και παλιός, φανατικός παίκτης.
Την περασμένη εβδομάδα, η Blizzard China δήλωσε ότι ζήτησε έκτακτη παράταση της σύμβασης για έξι μήνες, την οποία η NetEase αρνήθηκε.
«Μια μέρα, όταν θα μπορεί να ειπωθεί τι συνέβη παρασκηνιακά, οι προγραμματιστές και οι παίκτες θα κατανοήσουν σε ένα εντελώς νέο επίπεδο πόσο μεγάλη ζημιά μπορεί να προκαλέσει ένας “κόπανος”», έγραφε ο πρόεδρος της NetEase, Simon Zhu, στο LinkedIn στα τέλη του περασμένου έτους.
Η Blizzard είχε σημειώσει ότι βρισκόταν σε συζητήσεις με «διάφορους πιθανούς συνεργάτες που μοιράζονται τις αξίες» της εταιρείας, ώστε να συνεχίσει να προσφέρει πρόσβαση στους τίτλους των παιχνιδιών της στην Κίνα.
Η απενεργοποίηση των κινεζικών σέρβερ «δεν είναι το τέλος», αλλά απλώς μια «προσωρινή δυσάρεστη αναστολή», επιχείρησε να καθησυχάσει η Blizzard China. Τα δεδομένα των χρηστών μπορούν να αποθηκευτούν για χρήση, εάν και εφόσον τα παιχνίδια γίνουν και πάλι διαθέσιμα από την Κίνα, σύμφωνα με την Blizzard.