Τέλος ο ποδηλατόδρομος στην παραλιακή της Θεσσαλονίκης - Μελέτες για επέκταση του ξύλινου ντεκ
«Δυστυχώς, η απόφαση ήταν μονόδρομος , έτοιμη η μελέτη για το ξύλινο ντεκ», λέει ο αντιδήμαρχος. Αντιδράσεις από την αντιπολίτευση.
«Φεύγει» τις επόμενες ημέρες ο ποδηλατόδρομος από το δεξί ρεύμα του οδοστρώματος της Λεωφόρου Νίκης κι επιστρέφει στο πλακόστρωτο της παλιάς παραλίας, με τον δρόμο να αποδίδεται και πάλι, με τρία ρεύματα κυκλοφορίας, στα αυτοκίνητα. Την αναστολή λειτουργίας του ποδηλατοδρόμου ενέκρινε, κατά πλειοψηφία, η Δημοτική Επιτροπή του δήμου Θεσσαλονίκης στη σημερινή τακτική της συνεδρίαση.
Ο συγκεκριμένος ποδηλατόδρομος «κατέβηκε» στο δρόμο στα μέσα του 2020 από την προηγούμενη δημοτική αρχή, στο πλαίσιο αντιμετώπισης της πανδημίας, ενώ από τον Μάιο του 2022 με τη λήξη των υγειονομικών πρωτοκόλλων λειτουργεί χωρίς άδεια.
Οι υπηρεσίες του δήμου Θεσσαλονίκης υπέβαλαν τέσσερις φορές την απαιτούμενη κυκλοφοριακή μελέτη αρμοδίως στη Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης, με στόχο να παραμείνει ο ποδηλατόδρομος στο οδόστρωμα, λαμβάνοντας ισάριθμες αρνητικές απαντήσεις για διάφορους λόγους οδικής ασφάλειας, μεταξύ των οποίων το πλάτος του δρόμου και το ενδεχόμενο ατυχημάτων.
Με τη σημερινή απόφαση μπαίνει τέλος στον ποδηλατόδρομο της Λ. Νίκης που επιστρέφει και πάλι στο κρηπίδωμα της παλιάς παραλίας, στο κομμάτι από τον Λευκό Πύργο μέχρι την Α’ προβλήτα ΟΛΘ, με μια λωρίδα ανά κατεύθυνση.
Επίσης, αποφασίστηκε να οριοθετηθεί η αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας της παραλιακής οδού με εύκαμπτους οριοδείκτες ώστε να μην παρκάρουν παράνομα τα οχήματα, καθώς δεν τροποποιείται η απαγόρευση της στάσης και της στάθμευσης, αλλά και να πεζοδρομηθεί πιλοτικά η Λεωφόρος Νίκης, από τη Βενιζέλου έως την πλατεία Λευκού Πύργου, για δύο Κυριακές κάθε μήνα μέχρι και τον Μάιο του 2025.
Τέλος, θα συγκροτηθεί Ομάδα Εργασίας με τη συμμετοχή των εκπροσώπων της ποδηλατοκίνησης για την εξεύρεση εναλλακτικών διαδρομών με βάση τις ανάγκες των χρηστών αλλά και τη συνολική μελέτη του δικτύου ποδηλατοδρόμων που έχει ανάγκη η Θεσσαλονίκη.
Νικηφορίδης: «Δυστυχώς, η απόφαση ήταν μονόδρομος - Έτοιμη η μελέτη για το ξύλινο ντεκ»
«Μονόδρομο» χαρακτήρισε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών 'Εργων του δήμου Θεσσαλονίκης, Πρόδρομος Νικηφορίδης, την απόφαση για την αναστολή λειτουργίας κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης.
Υπογράμμισε πως τα «χαρακτηριστικά του ποδηλατοδρόμου ήταν επικίνδυνα. Δεν γινόταν αλλιώς. Ένα χρόνο τώρα, ως νέα διοίκηση, προσπαθήσαμε να εξασφαλίσουμε την παραμονή του. Προσθέσαμε και τα επιχειρήματα των ανθρώπων του ποδηλάτου για να πείσουμε την Αποκεντρωμένη. Η διαβούλευση θα συνεχιστεί για να σχεδιάσουμε το ποδηλατικό δίκτυο της Θεσσαλονίκης για την επόμενη μέρα».
Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος επισήμανε πως ο ποδηλατόδρομος θα μεταφερθεί από το δρόμο στο κρηπίδωμα τις επόμενες ημέρες, συμπληρώνοντας πως είναι έτοιμη η μελέτη για επέκταση της παλιάς παραλίας με το ξύλινο ντεκ.
«Η μελέτη του ξύλινου ντεκ είναι σχεδόν έτοιμη, απλώς θα χρειαστούν μήνες για τις αδειοδοτήσεις γιατί εμπλέκονται πολλές υπηρεσίες», σημείωσε ο κ.Νικηφορίδης, λέγοντας πως το έργο της επέκτασης της παλιάς παραλίας θα ολοκληρωθεί σε μια διετία.
Αντιδράσεις από την αντιπολίτευση
Για «πράξη βαθιά αναχρονιστική και με σημαντικό αρνητικό συμβολισμό» κάνει λόγο η παράταξη του Σπύρου Πέγκα, του επικεφαλής της ελάσσονος αντιπολίτευσης, αναφορικά με την επαναφορά του ποδηλατοδρόμου στο κρηπίδωμα της παλιάς παραλίας.
Με ανακοίνωσή της η παράταξη «Θεσσαλονίκη για Όλους» τονίζει πως η διοίκηση του δήμου «τρέχει τη Θεσσαλονίκη ολοταχώς προς τα πίσω» και πως «αντί να διαμορφωθεί με περισσότερη ασφάλεια και να συνδεθεί με άλλες κατάλληλα διαμορφωμένες λωρίδες ο ποδηλατόδρομος της Λεωφόρου Νίκης σηκώνεται από τη θέση του και ξανά – ανεβαίνει στο στενό παράλιο κράσπεδο».
Να μην καταργηθεί ο ποδηλατόδρομος επί της Λ.Νίκης ζητά και η παράταξη «Πόλη Ανάποδα» αναφέροντας, σε δική της ανακοίνωση, πως «ο συγκεκριμένος ποδηλατόδρομος έχει καθιερωθεί στη συνείδηση όλο και περισσότερων ποδηλατών/ισσών και όσων χρησιμοποιούν πατίνι, ενώ και οι πεζοί απολαμβάνουν πλέον ανενόχλητα τη βόλτα τους στο πεζοδρόμιο της παλιάς παραλίας».
«Στην πραγματικότητα, η ευκολία να αφαιρεθεί χώρος από τους ποδηλάτες και τους πεζούς -χωρίς φυσικά να υπάρχει καμία μέριμνα για αυτούς- δεν είναι τίποτα άλλο παρά η άλλη όψη της παντοκρατορίας του ΙΧ και των συμφερόντων που συνδέονται με αυτή», συμπληρώνει στην ανακοίνωσή της η «Πόλη Ανάποδα».