Τεχνολογία αμφίδρομης φόρτισης στα μοντέλα Nissan
Η Nissan ανακοίνωσε ότι θα προσφέρει προσιτή τεχνολογία ενσωματωμένης αμφίδρομης φόρτισης σε επιλεγμένα ηλεκτρικά οχήματα από το 2026.
Η τεχνολογία Vehicle to Grid θα γίνει προσιτή από το 2026 και αποτελεί βασικό βήμα προς το όραμά της για τη δημιουργία ενός βιώσιμου ενεργειακού οικοσυστήματος. Το έργο αποτελεί υλοποίηση των δεσμεύσεων του επιχειρηματικού σχεδίου της Nissan, The Arc, παρέχοντας καινοτομία που υποστηρίζει την μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα. Παράλληλα ανοίγει νέες πηγές εσόδων. Υποστηρίζει επίσης το μακροπρόθεσμο όραμα της εταιρείας, Ambition 2030, για τη δημιουργία ενός καθαρότερου, ασφαλέστερου και πιο συμπεριληπτικού κόσμου.
Η τεχνολογία Vehicle to Grid (V2G), η οποία επιτρέπει στους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων να χρησιμοποιούν την ενέργεια που είναι αποθηκευμένη στην μπαταρία του αυτοκινήτου για να τροφοδοτούν το σπίτι τους ή να την πωλούν πίσω στο δίκτυο, θα υλοποιηθεί αρχικά στο Ηνωμένο Βασίλειο, και στην συνέχεια σε άλλες αγορές στην Ευρώπη. Το έργο βασίζεται στην εκτεταμένη εμπειρία της Nissan στην τεχνολογία V2G, με περίπου 40 πιλοτικά έργα παγκοσμίως την τελευταία δεκαετία.
Μετά από ένα επιτυχημένο έργο διάρκειας ενός έτους στο Πανεπιστήμιο του Nottingham στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Nissan έγινε η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που έλαβε πιστοποίηση G99 Grid code με εφαρμογή βασισμένη σε εναλλασσόμενο ρεύμα (AC), η οποία είναι απαραίτητη για την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στο εθνικό δίκτυο ενέργειας του Ηνωμένου Βασιλείου. Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Nissan Energy, η εταιρεία σκοπεύει να προωθήσει την τεχνολογία V2G σε αγορές στην Ευρώπη και πέρα από αυτήν, προσφέροντας λύσεις V2G με βάση είτε εναλλασσόμενο (AC) είτε συνεχές ρεύμα (DC), σύμφωνα με τις τοπικές υποδομές και κανονισμούς.
Οφέλη της τεχνολογίας Vehicle to Grid
Χρησιμοποιώντας την ενσωματωμένη αμφίδρομη τεχνολογία V2G της Nissan, οι πελάτες μπορούν να μειώσουν το ετήσιο κόστος φόρτισης ενός ηλεκτρικού οχήματος κατά 50%. Η ίδια τεχνολογία μπορεί επίσης να μειώσει τις καθαρές εκπομπές CO2 από τη φόρτιση κατά 30% ετησίως, ανά ηλεκτρικό όχημα, για το μέσο νοικοκυριό στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Τα ηλεκτρικά οχήματα που είναι εξοπλισμένα με τεχνολογία V2G μπορούν να διαδραματίσουν κρίσιμο ρόλο στην ενσωμάτωση και την αύξηση του μεριδίου των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην παροχή ενέργειας, αποθηκεύοντας ηλεκτρισμό που παράγεται από τον άνεμο ή τον ήλιο και διοχετεύοντάς τον πίσω στο δίκτυο όταν είναι απαραίτητο, μειώνοντας την εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα.
Ως ένα από τα αμφίδρομα συστήματα που σχεδιάζει να προσφέρει η Nissan, αυτό το σύστημα με πιστοποίηση στο Ηνωμένο Βασίλειο χρησιμοποιεί έναν ενσωματωμένο φορτιστή για να μειώσει το κόστος, καθιστώντας την τεχνολογία πιο προσιτή σε περισσότερους ανθρώπους. Η Nissan στοχεύει να προσφέρει τον αμφίδρομο φορτιστή AC σε τιμή συγκρίσιμη με έναν μονοκατευθυντικό φορτιστή. Εκτός από τη μείωση του κόστους, το σύστημα V2G της Nissan θα παρέχει στους πελάτες πλήρη έλεγχο και ευελιξία στη διαχείριση της ενέργειας μέσω μιας ειδικής εφαρμογής.
Η τεχνολογία αυτή αποτελεί μέρος της στρατηγικής της Nissan για τη δημιουργία ενός πλήρως ολοκληρωμένου ενεργειακού οικοσυστήματος – με βιώσιμα κατασκευασμένα ηλεκτρικά οχήματα που προσφέρουν μηδενικές εκπομπές, φορτίζονται με καθαρή ενέργεια και είναι ικανά να παρέχουν ενέργεια τόσο στο σπίτι όσο και στο δίκτυο.
Ο Hugues Desmarchelier, Αντιπρόεδρος της Nissan για το Παγκόσμιο Οικοσύστημα Ηλεκτροκίνησης και τα Προγράμματα Ηλεκτρικών Οχημάτων, δήλωσε: «Η τεχνολογία που προσφέρουμε στους πελάτες μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα για το πώς βλέπουμε το αυτοκίνητο. Όχι μόνο ως μέσο μεταφοράς από το σημείο Α στο σημείο Β, αλλά ως κινητή μονάδα αποθήκευσης ενέργειας, ικανή να εξοικονομήσει χρήματα, να υποστηρίξει τη μετάβαση των ενεργειακών μας συστημάτων μακριά από τα ορυκτά καύσιμα και να μας φέρει πιο κοντά σε ένα μέλλον χωρίς άνθρακα. Η Nissan είναι περήφανη που «εκδημοκρατίζει» την τεχνολογία προς όφελος της κοινωνίας. Η καινοτομία σε μια ενσωματωμένη λύση για αμφίδρομη φόρτιση θα μειώσει σημαντικά το κόστος ενσωμάτωσης ενός μελλοντικού ηλεκτρικού οχήματος στην ενεργειακή σας παροχή, δίνοντάς σας τη δυνατότητα να αξιοποιήσετε το αυτοκίνητο ως πηγή εισοδήματος κατά τη διάρκεια της ζωής του.»
Το πιλοτικό έργο V2G στο Ηνωμένο Βασίλειο έχει χρηματοδοτηθεί εν μέρει από το Advanced Propulsion Centre (APC) της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου, έναν οργανισμό που δημιουργήθηκε για να υποστηρίξει και να επιταχύνει τη μετάβαση της αυτοκινητοβιομηχανίας προς το μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του APC, Ian Constance, δήλωσε: «Πρόκειται για ένα σημαντικό ορόσημο για το συνεργατικό ερευνητικό και αναπτυξιακό έργο, του οποίου ηγείται το Τεχνικό Κέντρο της Nissan στην Ευρώπη και υποστηρίζεται από το Υπουργείο Επιχειρήσεων και Εμπορίου μέσω του APC. Η επένδυση σε πρωτοποριακή τεχνολογία vehicle-to-grid στο Ηνωμένο Βασίλειο αποτελεί μέρος μιας συστημικής προσέγγισης για την απαλλαγή από τον άνθρακα».
Κατά τη διάρκεια του πιλοτικού έργου, η Nissan συνεργάστηκε με αρκετούς εταίρους, συμπεριλαμβανομένων των Dreev και Enovates. Η Dreev, μια κοινοπραξία μεταξύ της EDF και της NUVVEF, ήταν υπεύθυνη για τη συλλογή δεδομένων, την ανάλυση προφίλ πελατών και τον καθορισμό του προγράμματος φόρτισης και εκφόρτισης, αναλύοντας πληροφορίες από τον wallbox φορτιστή. Το Πανεπιστήμιο του Νότινγχαμ διαδραμάτισε επίσης καθοριστικό ρόλο στη δοκιμή, παρέχοντας μια βάση λειτουργιών στο campus του, στα Creative Energy Homes, και υποστηρίζοντας την ακαδημαϊκή έρευνα.
Η Nissan συνεχίζει να συνεργάζεται με αυτούς και άλλους εταίρους, για να εξασφαλίσει την απαραίτητη πιστοποίηση δικτύου σε άλλες αγορές, να αναπτύξει μια απρόσκοπτη εμπειρία χρήστη και να επεκτείνει τη διαθεσιμότητα της τεχνολογίας σε περισσότερους πελάτες.
Ο Πρόεδρος της περιοχής Αφρικής, Μέσης Ανατολής, Ινδίας, Ευρώπης και Ωκεανίας της Nissan, Guillaume Cartier, σχολίασε: «Μία από τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η κοινωνία σήμερα είναι η παροχή ενέργειας – πώς θα την κάνουμε προσιτή, αξιόπιστη και καθαρή.
«Στη Nissan, βλέπουμε ένα μέλλον για τους πελάτες μας όπου η ενέργειά τους προέρχεται από το αυτοκίνητο στο πάρκινγκ τους – όχι μόνο από τον σταθμό παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας – πλήρως ενσωματωμένη, ευέλικτη και καθαρή.»