Τα συμπτώματα που δείχνουν πως το κλιματιστικό σου «καίγεται»
Δεν «βγαίνει» ψυχρός αέρας στην καμπίνα; Πότε είναι κρύος και πότε ζεστός; Το κλιματιστικό σου κάνει θόρυβο; Μήπως έχει και άσχημη μυρωδιά;
Μην περιμένεις να νοιώσεις τις άσχημες επιπτώσεις ενός κλιματιστικού με βλάβη. Οι θερμοκρασίες το καλοκαίρι ανεβαίνουν και εσύ θα δυσανασχετείς στην κόλαση των δρόμων της Αθήνας. Για να μην ταλαιπωρείσαι και βάζεις σε κίνδυνο τη ζωή σου (η οδήγηση με ζέστη κρύβει κινδύνους), έλεγξε τώρα το air condition του αυτοκινήτου σου και ακολούθησε μικρές συμβουλές για δροσιά στην καμπίνα του αυτοκινήτου σου.
Παλαιότερα η επιλογή συστήματος κλιματισμού στα αυτοκίνητα ήταν μία κίνηση πολυτέλειας. Τα επιπλέον χρήματα για το έξτρα αυτό αξεσουάρ ήταν για πολλούς σπατάλη. Τώρα αναρωτιόμαστε, πως ζούσαμε χωρίς αυτό. Με την οδήγηση ενός αυτοκινήτου χωρίς σύστημα κλιματισμού τους θερινούς μήνες, να είναι μαρτύριο για τον οδηγό. Μάλιστα κάποιες φορές υποβαθμίζει και την ασφάλεια σου. Ευτυχώς, τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα έχουν στο σύνολό τους κλιματισμό. Έτσι το μόνο που μένει να κάνεις είναι να το συντηρήσεις.
Όπως συμβαίνει όμως με όλα τα συστήματα και μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου, έτσι και ο κλιματισμός χρειάζεται συντήρηση ειδικά το καλοκαίρι που «δουλεύει υπερωρίες».
Ποια είναι τα σημάδια για να δεις ότι κάτι δεν πάει καλά στο σύστημα του air condition;
Δεν βγαίνει κρύος αέρας
Αν δεν βγαίνει κρύος αέρας από τους αεραγωγούς του ταμπλό, μπορεί να υπάρχει πρόβλημα στο φρέον (χαμηλά επίπεδα ψυκτικού υγρού), σε έναν ελαττωματικό συμπιεστή ή σε κάποια διαρροή του κυκλώματος. Πριν επισκεφθείς έναν ειδικό για να συμπληρώσει ή να αλλάξει το φρέον (μην το κάνεις μόνος σου είναι επικίνδυνο), θα πρέπει πρώτα να εντοπιστεί και να επιδιορθωθεί τυχόν πρόβλημα στο κύκλωμα.
Πότε βγαίνει ζεστός πότε δροσερός αέρας
Εάν το σύστημα κλιματισμού βγάζει κατά διαστήματα ζεστό και δροσερό αέρα, πιθανόν υπάρχει πρόβλημα υγρασίας του κυκλώματος.
Η λύση είναι ένας καθαρισμός του κυκλώματος με αντλία κενού. Εάν και πάλι δεν διορθωθεί το πρόβλημα, τότε μάλλον υπάρχει πρόβλημα στο ηλεκτρικό κύκλωμα του κλιματιστικού.
Το σύστημα κλιματισμού κάνει θόρυβο
Αν το σύστημα κλιματισμού δεν δουλεύει σωστά και κάνει έντονο θόρυβο, τότε μάλλον υπάρχει πρόβλημα με τον συμπιεστή του συστήματος, με τις σωληνώσεις ή άλλα μέρη του κυκλώματος.
Άσχημη μυρωδιά
Το κλιματιστικό σου δουλεύει αλλά μαζί με τη δροσιά «φέρνει» και μία άσχημη μυρωδιά στην καμπίνα. Αυτό σημαίνει την ύπαρξη βακτηρίων στους αεραγωγούς. Αν δεν λύσεις αυτό το πρόβλημα εκτός από τη δυσοσμία υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να αποκτήσεις προβλήματα σε εσένα και τους επιβαίνοντες.
Συμβουλές για περισσότερη δροσιά στο αυτοκίνητο
Μόλις ανοίγεις την πόρτα του αυτοκινήτου το μεσημέρι νιώθεις πως άνοιξες μία από τις… πύλες της κόλασης;
Ψάξαμε και σου δίνουμε μερικές συμβουλές για πιο δροσερό αυτοκίνητο.
Στάθμευσε στη σκιά
Όταν υπάρχει η δυνατότητα, πάρκαρε σε σκιά (αν έχεις αυτή την επιλογή). Ίσως να μοιάζει αυτονόητο, αλλά δεν το κάνεις /κάνουμε πάντα. Βέβαια, αν μπορείς να αφήσεις το αυτοκίνητο σε κλειστό γκαράζ κάνε το. Ακόμα και ένα ζεστό γκαράζ είναι προτιμότερο από τον ήλιο.
Ηλιοπροστασία
Απλή και δοκιμασμένη μέθοδος που λειτουργεί πάντα και θα σε βοηθήσει να αντιμετωπίσεις (κατά ένα μεγάλο ποσοστό) τις υψηλές θερμοκρασίες. Δεν κατεβάζει τη θερμοκρασία, αλλά σίγουρα δεν θα βρίζεις όταν πιάσεις το τιμόνι και τον λεβιέ αλλαγής ταχυτήτων.
Κάλυμμα για το ταμπλό και το τιμόνι
Χρησιμοποίησε ένα κάλυμμα ταμπλό. Θα βοηθήσει με τη σειρά του, ώστε το εσωτερικό του αυτοκινήτου να γίνει πιο υποφερτό.
Το ταμπλό δεν θα καίει (και θα διαχέει τη θερμότητα) και επίσης θα είναι προστατευμένο από τη φθορά, του ήλιου. Αν καλύψεις το τιμόνι με μια πετσέτα, θα ρίξεις τη θερμοκρασία ακόμα περισσότερο.
Αντηλιακές μεμβράνες
Προστάτεψε εσένα και τους υπόλοιπους επιβαίνοντες στο αυτοκίνητό σου, δώσε στιλ, μειώστε το κόστος μετακίνησης και διατήρησε το εσωτερικό του οχήματός σου σαν καινούριο, κάθε μέρα, όλο το χρόνο. Με τις φιμέ μεμβράνες το κλιματιστικό, έχοντας να αντιμετωπίσει χαμηλότερες θερμοκρασίες, λειτουργεί λιγότερο και αυτό μειώνει τόσο την κατανάλωση βενζίνης όσο και το κόστος για τη συντήρησή του.