Τα superbikes της Ελληνικής Αστυνομίας είναι ταχύτερα από την… παρανομία
Με τέσσερις supersport μοτοσυκλέτες εξοπλίστηκε η Ομάδα Ελέγχου και Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων της Τροχαίας Αττικής. Δύο Suzuki GSX1300R Hayabusa, μία BMW S 1000 RR και μία Yamaha YZF-R1 θα καταδιώκουν και θα ακινητοποιούν τους οδηγούς παραβάτες .
Το video με τον οδηγό που κινούνταν με 251 χλμ/ώρα στην Εθνική Οδό αποκάλυψε μία αδυναμία της αστυνομίας, καθώς φάνηκε (αν και μετά συνελήφθη), πως υπήρχε ένα μικρό κενό στην ταχύτητα αντίδρασης/καταδίωξης του παραβάτη οδηγού. Τα περιπολικά να είναι παλαιά και με χαμηλή ιπποδύναμη, έτσι η ακινητοποίηση ταχύτερων αυτοκινήτων ή μοτοσυκλετών είναι δύσκολη όσο και αν οι αστυνομικοί υπερβάλουν εαυτό για να το πετύχουν.
Οι ιθύνοντες της Αστυνομίας έχοντας αντιμετωπίσει στο παρελθόν αυτό το πρόβλημα προχώρησαν στον εξοπλισμό της Ο.Ε.Π.Τ.Α με δίκυκλα επιδόσεων, με στόχο την εύκολη και ασφαλέστερη σύλληψη των παραβατών οδηγών. Η παραβίαση των ορίων ταχύτητας, ειδικά σε κατοικημένες περιοχές και οι αυτοσχέδιοι αγώνες σε δημόσιο δρόμο θεωρούνται και είναι δύο από τις πλέον επικίνδυνες παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Για να σταματήσει αυτά τα παραβατικά φαινόμενα η Τροχαία θα χρησιμοποιήσει αυτές τις μοτοσυκλέτες επιδόσεων, που δεν εντάσσονται στον «συμβατικό» δίτροχο στόλο της και γι' αυτό τον λόγο δεν έχουν τα χρώματα της ΕΛ.ΑΣ.
Πως αποκτήθηκαν
Οι μοτοσυκλέτες αυτές προέρχονται από κατασχέσεις και ξεχωρίζουν γιατί αγγίζουν τις επιδόσεις των αγωνιστικών κατασκευών. Έτσι είναι κατάλληλες για την καταδίωξη οδηγών που κινούνται με υπερβολική ταχύτητα, αλλά και εκείνων που συμμετέχουν σε αυτοσχέδιους αγώνες.
Ποιες είναι
Πρόκειται για δύο Suzuki GSX1300R Hayabusa, μία BMW S 1000 RR και μία Yamaha YZF-R1.
Η Hayabusa είναι η θρυλική hyperbike της Suzuki, η πρώτη γενιά της η GSX 1300R Hayabusa είχε κυβισμό 1.299 κυβικά εκατοστά και ήταν ο μεγαλύτερος κινητήρας σε χωρητικότητα που έμπαινε σε sportbike. Στην αρχική του μορφή, ο κινητήρας απέδιδε 173 ίππους στο στρόφαλο και 13,6 kgm ροπής. Με την ειδικά μελετημένη αεροδυναμική της, η μοτοσυκλέτα των 255 κιλών δεν δυσκολευόταν να κάνει ταχύτητες-ρεκόρ, τόσο μάλιστα που έφερε την πρώτη «άτυπη συμφωνία» στις μοτοσυκλέτες, για περιορισμό της τελικής κάθε νέου μοντέλου στα 299 χλμ/ώρα. Η δεύτερη «Busa», ξεπέρασε τα 1.300 κ.εκ. (αγγίζοντας τα 1.340) με απόδοση 194 ίππους.
Η BMW S 1000 RR (πρώτης γενιάς) είναι μία από στις ισχυρότερες μοτοσυκλέτες όλων των εποχών με τον εν σειρά 4κύλινδρο των 999 κ.κ. να αποδίδει 193 ανακοινώσιμους ίππους, με την τελική της να περιορίζεται στα 300 χλμ. και τα 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνονται σε 3,1 δευτερόλεπτα.
Πολύ κοντά είναι και η τελευταία superbike της τροχαίας, η Yamaha YZF-R1M με απόδοση = 200 ίππων. Μάλιστα η μοτοσικλέτα της τροχαίας είναι η κορυφαία έκδοση R1M, η οποία έχει ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις.
Περιμένουμε να δούμε τα πρώτα αποτελέσματα από αυτή την επίλεκτη ομάδα με τις μοτοσυκλέτες επιδόσεων, ώστε οι αναβάτες της Ο.Ε.Π.Τ.Α. να κινούνται γρήγορα αλλά και με ασφάλεια.