Τα ποσά για το κόστος συμμετοχής των ομάδων στην F1… ζαλίζουν
Πόσα χρήματα πληρώνουν οι ομάδες στη Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου για την συμμετοχή τους στην Formula 1; Τι κέρδισε η Red Bull Racing από τη νίκη της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα; Η απάντηση είναι μία: Πολλά Εκατομμύρια Ευρώ
Η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι ένας διαφορετικός κόσμος. Ταχύτητα, ένταση, χλιδή και τεράστιες απολαβές για τους οδηγούς αθλητές οι οποίοι ρισκάρουν σοβαρούς τραυματισμούς κατά τη διάρκεια των αγώνων. Φυσικά οι ομάδες δεν κερδίζουν λίγα, ενώ είναι και η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου, που ζητά πολλά για να φιλοξενήσει μία ομάδα στο πιο δημοφιλές Πρωτάθλημά της.
Περισσότερα από 31.000.000 ευρώ (31.265.000) θα μπουν στα ταμεία της FIA (Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου) από το τέλος συμμετοχής των ομάδων πριν από το παγκόσμιο πρωτάθλημα F1 της επόμενης σεζόν, με τη Red Bull Racing να συνεισφέρει σχεδόν το 1/3 αυτού του ποσού.
Οι συμμετοχές για το πρωτάθλημα της επόμενης χρονιάς πρέπει να υποβληθούν έως τις 10 Δεκεμβρίου και περιλαμβάνουν ένα κόστος συμμετοχής με βάση την απόδοση τους το 2023. Έτσι η πρωταθλήτρια κατασκευαστών, Red Bull, θα δώσει τα περισσότερα χρήματα, ενώ η Haas, (τερμάτισε 10η στην κατάταξη), θα πληρώσει τα λιγότερα.
Οι κανονισμοί της F1 καθορίζουν το κόστος συμμετοχής από κάθε ομάδα, με τις 10 πρώτες να πληρώνουν ένα βασικό ποσό, που ανέρχεται σε 863.180 ευρώ. Επιπλέον, είναι και ένα ποσό ανά πόντο, που για τη Red Bull, ως πρωταθλητές κατασκευαστών, είναι επιπλέον 10.356€ για κάθε βαθμό (για τις άλλες 9 είναι στα 8.628€ ανά βαθμό). Έτσι έχοντας συγκεντρώσει 860 πόντους κατά τη διάρκεια του 2023, το ποσό συμμετοχής για το 2024 θα είναι 9.775.000 ευρώ.
Δεν είναι βέβαια για όλους το ίδιο. Δείτε τη Ferrari η οποία πέτυχε λιγότερους βαθμούς το 2023 από ό,τι το 2022, και έτσι το κόστος συμμετοχής της μειώθηκε σε κάτι λιγότερο από 4.367.000 ευρώ, (περίπου 23% λιγότερο από πέρυσι).
Η Mercedes βρίσκεται σε παρόμοια κατάσταση, παρά το γεγονός ότι ανέβηκε στη δεύτερη θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, με το κόστος συμμετοχής της να αγγίζει τα 4.395.000 ευρώ, σχεδόν 1 εκατομμύριο ευρώ λιγότερο από ό,τι πλήρωσε για να συμμετάσχει στο πρωτάθλημα του 2023.
Άλλες αξιοσημείωτες αλλαγές περιλαμβάνουν τη McLaren, η οποία θα πληρώσει 1.241.000€ περισσότερα μετά την ανάκαμψή της το 2023, με ποσοστό 56% μεγαλύτερο από ό,τι πλήρωσε 12 μήνες πριν. Ωστόσο, η μεγαλύτερη αλλαγή είναι αυτή της Aston Martin, η οποία μαζί με την αναγνώριση και τους τερματισμούς βλέπει το κόστος συμμετοχής της να να αυξάνεται κατά 144%, που ισοδυναμεί με διαφορά 1.932.000 ευρώ.
Όπως είναι φυσικό αναρωτιέστε, που πηγαίνουν όλα αυτά τα λεφτά αφού η FIA είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου τα ποσά αυτά συμβάλλουν στη συνεχή διαχείριση του αθλήματος και την χρηματοδότηση ερευνητικών έργων, όπως προγράμματα επιμόρφωσης για την οδική ασφάλεια, νέα τεχνολογία και επιχορηγήσεις.