Τα πάνω-κάτω στον νέο ΚΟΚ: 30χλμ το όριο στην πόλη - Πότε αφαιρείται το δίπλωμα
Αλλαγές προμηνύονται στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας στον οποίο οι Αρχές έχουν εναποθέσει τις ελπίδες τους για τον περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα. Ο Νίκος Γρέντζελος, πρόεδρος της πανελλήνιας ομοσπονδίας εκπαιδευτών οδήγησης, ήταν καλεσμένος σε εκπομπή του Action 24 και ανέλυσε τις διατάξεις και τα νέα πρόστιμα του ΚΟΚ.
Από τις πρώτες ριζοσπαστικές αλλαγές του νέου κώδικα -οι διαρροές αναφέρουν ότι θα κατατεθεί τον προσεχή Ιούνη- είναι η αποστολή της κλήσης με γραπτό μήνυμα sms. Σε περίπτωση παράβασης, το «μπιλιετάκι» δεν θα μας έρχεται πλέον στο σπίτι και κατόπιν το πρόστιμο δεν θα βεβαιώνεται στην εφορία, αλλά ο παραβάτης θα ενημερώνεται πιο άμεσα από ποτέ.
«Είμαστε υπέρ των ελέγχων» είπε ο πρόεδρος της ομοσπονδίας, στηλιτεύοντας το «σβήσιμο» των κλήσεων σε περίπτωση παραβατικής οδικής συμπεριφοράς. Σ' αυτό θα βοηθήσει και η τοποθέτηση καμερών σε πολλά σημεία του οδικού δικτύου, συμβάλλοντας στην αποφυγή των τροχαίων ατυχημάτων.
Οι αλλαγές:
- Σε μηδενικό χρόνο με sms η κοινοποίηση του προστίμου στους παραβάτες
- Στις 25 μονάδες ποινής αφαιρείται το δίπλωμα
- Μειώνεται στα 30 χλμ/ώρα από τα 50 το όριο ταχύτητας στις πόλεις
- Με drones και κάμερες η 24ωρη επιτήρηση της κυκλοφορίας
- Ψηφιοποίηση των θεωρητικών μαθημάτων
ο κ. Γρέντζελος επικροτεί τη μείωση του ορίου, αφού: «Αν κάποιος χτυπήσει πεζό με ταχύτητα 30χλμ/ώρα η πιθανότητα να σκοτωθεί ο πεζός είναι 10%. Στα 50χλμ/ώρα, η πιθανότητα είναι μεγαλύτερη από 80%», προσθέτοντας: «Αν κάποιος παραβιάσει πάνω από 40χλμ το όριο ταχύτητας και προκαλέσει τραυματισμό, η φυλάκιση είναι έως 10 χρόνια και αν είναι θανατηφόρο είναι τουλάχιστον 10 χρόνια.»
«Οι περισσότεροι πεζοί δεν ξέρουν να περπατούν. Όπου υπάρχει διάβαση θα πρέπει να τη χρησιμοποιούν, όταν αναγκάζονται να κινηθούν στον δρόμο θα πρέπει να έχουν την αντίθετη φορά από τα αυτοκίνητα», συμπλήρωσε ο πρόεδρος.
Αλλαγές και στον τρόπο εξέτασης
Υπάρχει από το 2021 ένας νόμος που αφορά στις αλλαγές των εξετάσεων για την απόκτηση διπλώματος που δεν έχει ακόμα εφαρμοστεί στην πράξη: «Οι εξετάσεις γίνονται με βιβλίο θεωρίας που εκδόθηκε το 2000, πριν από 24 χρόνια, ενώ οι εξετάσεις γίνονται με πρόγραμμα XP γιατί δεν υπάρχει νέο πρόγραμμα. Οι πληροφορίες που έχουμε λένε ότι τα βιβλία για τις μηχανές και τα αυτοκίνητα θα είναι έτοιμα σε περίπου ένα μήνα, αλλά για να λειτουργήσει θα πρέπει να γίνουν οι μεταφράσεις σε 4 γλώσσες (ελληνικά, αγγλικά, ρωσικά και αλβανικά) και θα πρέπει να γίνει αλλαγή και στο πρόγραμμα», κατέληξε ο κ. Γρέντζελος.