ΣΥΡΙΖΑ για Τέμπη: Τα αίτια της τραγωδίας δεν θα διερευνηθούν από Επιτροπές που ορίζουν οι ελεγχόμενοι
«Τα αίτια της τραγωδίας δεν θα διερευνηθούν από Επιτροπές που ορίζουν οι ελεγχόμενοι» τονίζει σε ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ -ΠΣ, με αφορμή τη δημοσιοποίηση των ονομάτων που θα απαρτίζουν την Επιτροπή που θα διερευνήσει τη φονική σύγκρουση στα Τέμπη.
Όπως τονίζει ο ΣΥΡΙΖΑ, «η ανακοίνωση των εκλεχτών εμπειρογνωμόνων της κυβέρνησης δεν χαίρει καμίας διακομματικής συναίνεσης και προφανώς δεν μπορεί να θεωρηθεί υπερκομματική επιτροπή».
«Αν η κυβέρνηση ήθελε διακομματική επιτροπή, θα μπορούσε να ζητήσει προτάσεις από όλα τα κόμματα» επισημαίνει με το Γραφείο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ -ΠΣ.
«Αυτό που επιθυμεί όμως είναι ένα βολικό προεκλογικό πόρισμα που θα επικυρώνει την ετυμηγορία που ήδη έχει βγάλει στο διάγγελμά του ο κος Μητσοτάκης: Ότι όλα είναι ένα «τραγικό ανθρώπινο λάθος» και «διαχρονικές οι ευθύνες», συνεχίζει.
«Τα αίτια όμως που οδήγησαν στην τραγωδία δε θα μείνουν στο σκοτάδι. Θα διερευνηθούν όχι από τις Επιτροπές που ορίζουν οι ελεγχόμενοι, αλλά από τις αρμόδιες Αρχές».
Νωρίτερα, ο Γιώργος Γεραπετρίτης, χωρίς να ζητήσει συναίνεση από την αντιπολίτευση, ανακοίνωσε την παρακάτω τριμελή επιτροπή
- Ιωάννης - Κωνσταντίνος Χαλκιάς, Επίτιμος Πρόεδρος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ως Πρόεδρος.
- Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, Καθηγητής Μεταφορών και Παραγωγής στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ως μέλος.
- Βασίλειος Προφυλλίδης, Καθηγητής της Συγκοινωνιακής Τεχνικής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, ως μέλος.
Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος
Μέλος της Επιτροπής ορίστηκε ο Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, Καθηγητής Μεταφορών και Παραγωγής στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ο οποίος διετέλεσε από το 2010 έως το 2015 διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Είναι η καθοριστική περίοδος για τη μείωση του προσωπικού με συνεχείς απολύσεις στον Οργανισμό, όσο και για τα έργα υποδομής που ακυρώθηκαν, δεν έγιναν ή υλοποιήθηκαν ελλιπώς και με σοβαρά προβλήματα.
Τον Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο η κυβέρνηση Μητσοτάκη τοποθέτησε το 2021 πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, και επί των ημερών του δόθηκε εντολή για απενεργοποίηση του Κέντρου Τηλεδιοίκησης του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ), η δημιουργία του οποίου κόστισε στο ελληνικό Δημόσιο και την Ευρωπαϊκή Ένωση 20 εκατ. ευρώ.
Επίσης, δόθηκε εντολή στους σταθμάρχες που υπηρετούν στο Κέντρο Τηλεδιοίκησης να εγκαταλείψουν το υπερσύγχρονο κτήριο και να δουλέψουν χειροκίνητα, όπως στον παλιό καιρό, αφού έχει καταρρεύσει το σύστημα της Τηλεδιοίκησης του Προαστιακού.
Οι σταθμάρχες θα δουλεύουν από τη θέση «Λυκότρυπα» και από το λεγόμενο σημείο «0», εκεί δηλαδή που τέμνονται οι γραμμές του ΣΚΑ και του Προαστιακού, με ασύρματο, χαρτάκια και την μανιβέλα, όπως έκαναν οι συνάδελφοί τους πολλές δεκαετίες πίσω. Όλα αυτά συμβαίνουν διότι δύο χρόνια μετά την οριστική παράδοση και θέση σε λειτουργία των εργολαβιών του Προαστιακού Σιδηροδρόμου, η παντελής έλλειψη συντήρησης και οι επιδρομές των συμμοριών του χαλκού κατάφεραν και διέλυσαν τα συστήματα τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης του δικτύου.
Το Κέντρο Τηλεδιοίκησης του ΣΚΑ, που μπήκε σε αχρηστία, είναι, σύμφωνα με τις τότε υψηλόβαθμες πηγές, είναι ό,τι πιο σύγχρονο διέθετε ο οργανισμός, με ένα υπερσύγχρονο κτήριο, που είχε «πράσινες» προδιαγραφές, ήταν εργονομικά φτιαγμένο, κόστισε περίπου 20 εκατ. ευρώ και θεωρείτο ως μοναδικό στο είδος του στα Βαλκάνια.