Συνεχίζονται οι συνομιλίες μεταξύ Volkswagen και συνδικάτων
Η διοίκηση της VW και τα συνδικάτα εργαζομένων συνεχίζουν τις «εποικοδομητικές» συνομιλίες, αλλά δεν φαίνεται λύση.
Ο Όμιλος Volkswagen και τα συνδικάτα των εργαζομένων του φαίνεται πως απέχουν πολύ από το να βρουν κοινό έδαφος για τη μείωση εξόδων (και εργαζομένων) στα γερμανικά εργοστάσια της αυτοκινητοβιομηχανίας. Πάντως οι δύο πλευρές χαρακτήρισαν τις τελευταίες συνομιλίες ως εποικοδομητικές.
«Μετά και τις τελευταίες συνομιλίες είναι σαφές ότι απέχουμε ακόμη από μια λύση», δήλωσε ο επικεφαλής διαπραγματευτής της VW, Arne Meiswinkel, μετά από περισσότερες από επτά ώρες συνομιλιών. Ο εκπρόσωπος των Εργατών Thorsten Groeger είπε ότι ήταν η πρώτη φορά που πραγματοποιήθηκαν συνομιλίες σε «εποικοδομητικό κλίμα» και τα συνδικάτα είναι έτοιμα να επιστρέψουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων στις 16 Δεκεμβρίου.
Ο Groeger είπε ότι εάν οι συνομιλίες δεν οδηγήσουν σε λύση, τα συνδικάτα δεν βλέπουν άλλο περιθώριο διαπραγμάτευσης και θα κλιμακώσουν τις απεργίες σε άνευ προηγουμένου επίπεδο το 2025. Τα συνδικάτα δήλωσαν ότι θα συνεχίσουν να αρνούνται να αποδεχτούν το κλείσιμο εργοστασίων, ενώ η διοίκηση της VW είπε ότι αυτό δεν μπορεί να αποκλειστεί, υποδεικνύοντας ότι τα δύο μέρη παραμένουν πολύ μακριά.
Οι διαπραγματεύσεις πραγματοποιούνται καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία αναζητά τρόπους να μειώσει ριζικά το κόστος στη Γερμανία για να ανταγωνιστεί καλύτερα τους Κινέζους ανταγωνιστές που έχουν εισέλθει στην εγχώρια αγορά της.
Οι μεγαλύτερες απεργίες εδώ και 6 χρόνια
Το προσωπικό της VW απεργεί τμηματικά σε εννέα γερμανικά εργοστάσια που απειλούνται με κλείσιμο. Περίπου 68.000 εργαζόμενοι έκαναν απεργία για τέσσερις ώρες στο Wolfsburg μόνο από τις πρώτες και μεσαίες βάρδιες, ανέφερε το συνδικάτο IG Metall.
Αν και δεν έχουν ακόμη κορυφωθεί, οι απεργίες είναι ήδη οι μεγαλύτερες σε διάρκεια και συμμετοχή από τις κινητοποιήσεις του 2018, όταν περισσότεροι από 50.000 εργαζόμενοι πραγματοποίησαν τις λεγόμενες προειδοποιητικές απεργίες για αύξηση των αμοιβών σε έξι εγκαταστάσεις. Η IG Metall είπε ότι δεν έχουν γίνει ακόμη πραγματικές απεργίες (24ωρες) και προβλέπει πως οι εργαζόμενοι εκτιμούν πως θα πιέσουν 24ωρες κινητοποιήσεις ακόμη και χωρίς εκτιμώμενη διάρκεια.
Θυμίζουμε πως στη δεκαετία του 1970, επιτεύχθηκε μια συμφωνία της τελευταίας στιγμής για τις μισθολογικές διαφωνίες το βράδυ πριν από την έναρξη των απεργιών. Η VW επιμένει ότι απαιτούνται περικοπές χωρητικότητας και μισθών επειδή η ζήτηση για αυτοκίνητα στην Ευρώπη έχει μειωθεί, ενώ το κόστος στη Γερμανία καθιστά αδύνατο τον ανταγωνισμό με νέους αντιπάλους.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου VW, Oliver Blume, την περασμένη εβδομάδα υπερασπίστηκε τις αποφάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας ως απαραίτητες σε ένα ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον, λέγοντας ότι η διοίκηση δεν μπορούσε να λειτουργήσει «σε έναν κόσμο φαντασίας».
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν αυξανόμενο ανταγωνισμό από την Κίνα. Για παράδειγμα η εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων BYD δήλωσε πρόσφατα ότι μεταξύ Αυγούστου και Οκτωβρίου προσέλαβε σχεδόν 200.000 νέους υπαλλήλους για τα εργοστάσια κατασκευής αυτοκινήτων και εξαρτημάτων τους.