Συναρμολόγηση αυτοκινήτων με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης
Σύστημα με υποστήριξη τεχνητής νοημοσύνης (AI) παρακολουθεί την τεχνολογία των στοιχείων μεταφοράς κατά τη συναρμολόγηση. Το σύστημα εντοπίζει πιθανές βλάβες, αποφεύγοντας περισσότερα από 500 λεπτά διακοπής της διαδικασίας συναρμολόγησης οχημάτων κάθε χρόνο.
Στόχος του συστήματος έξυπνης ανάλυσης που χρησιμοποιείται στη γραμμή συναρμολόγησης στο εργοστάσιο του BMW Group στο Ρέγκενσμπουργκ είναι η πρόληψη μη προγραμματισμένων διακοπών στην παραγωγή. Η προγνωστική συντήρηση προβλέπει και προλαμβάνει - και αυτό ακριβώς προσφέρει το έξυπνο σύστημα παρακολούθησης. Οι αναλύσεις του εξοπλισμού μεταφοράς βάσει δεδομένων επιτρέπουν τον έγκαιρο εντοπισμό και την αποφυγή πιθανών βλαβών - διατηρώντας έτσι τη βέλτιστη ροή στην παραγωγή οχημάτων. Το σύστημα που υποστηρίζεται από τεχνητή νοημοσύνη (AI) αποτρέπει ετησίως κατά μέσο όρο περίπου 500 λεπτά διακοπής μόνο στη συναρμολόγηση οχημάτων στο εργοστάσιο του Ρέγκενσμπουργκ.
Για τη συναρμολόγηση στο εργοστάσιο του BMW Group στο Ρέγκενσμπουργκ, τα οχήματα τοποθετούνται γενικά σε φορητές βάσεις φόρτωσης ή σε συστήματα ολίσθησης που κινούνται με αλυσίδα, τα οποία διέρχονται από τις αίθουσες παραγωγής. Οποιοδήποτε τεχνικό σφάλμα στα υπερσύγχρονα συστήματα μεταφοράς μπορεί να οδηγήσει σε ακινητοποίηση των γραμμών συναρμολόγησης. Αυτό αυξάνει τις απαιτήσεις τόσο σε επίπεδο συντήρησης όσο και κόστους. Για να αποφευχθεί αυτό, η ομάδα καινοτομίας του εργοστασίου του Ρέγκενσμπουργκ ανέπτυξε ένα σύστημα που μπορεί να εντοπίζει έγκαιρα πιθανά τεχνικά προβλήματα - και έτσι να αποφεύγονται τυχόν απώλειες στην παραγωγή.
Τα επηρεαζόμενα εξαρτήματα του στοιχείου μεταφοράς μπορούν να αφαιρεθούν από τη γραμμή συναρμολόγησης και να επισκευαστούν μακριά από την παραγωγή. Το πλεονέκτημα είναι ότι το σύστημα παρακολούθησης δεν απαιτεί πρόσθετους αισθητήρες ή εξοπλισμό, αλλά αξιολογεί τα υπάρχοντα δεδομένα από τα εγκατεστημένα εξαρτήματα και το σύστημα ελέγχου των στοιχείων μεταφοράς. Αν διαπιστωθούν ανωμαλίες, ηχεί συναγερμός.
Πως λειτουργεί
Οι βάσεις φόρτωσης που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά οχημάτων στη γραμμή συναρμολόγησης αποστέλλουν διάφορα δεδομένα στο σύστημα ελέγχου του μεταφορέα, τα οποία διαβιβάζονται στη συνέχεια μέσω αυτού και της μονάδας ελέγχου του εργοστασίου στην πλατφόρμα προληπτικής συντήρησης του BMW Group που βασίζεται σε cloud. Από εκεί ξεκινά η ανάλυση:
ζΟ αλγόριθμος αναζητά συνεχώς παρατυπίες, όπως διακυμάνσεις στην κατανάλωση ενέργειας, δυσλειτουργίες στις κινήσεις του μεταφορέα ή barcode που δεν είναι επαρκώς ευανάγνωστα, που θα μπορούσαν να προκαλέσουν προβλήματα. Εάν αυτά εντοπιστούν, το κέντρο ελέγχου συντήρησης λαμβάνει ένα προειδοποιητικό μήνυμα, για το οποίο ενημερώνεται ο τεχνικός συντήρησης που έχει βάρδια.