Συναγερμός για νέα απάτη με «βιτρίνα» τις τράπεζες - Τι είναι το spoofing
Κακόβουλοι δράστες προσπαθούν να παραπλανήσουν τους χρήστες προσποιούμενοι αξιόπιστες πηγές τραπεζικής υπηρεσίας.

Ένα καινούργιο φαινόμενο απάτης φαίνεται να ξεπηδάει στην κοινωνία, με σκοπό την απόσπαση μεγάλων χρηματικών ποσών από τους τραπεζικούς λογαριασμούς των θυμάτων, ευρέως γνωστό και ως spoofing.
Οι περισσότεροι χρήστες που έχουν έρθει αντιμέτωποι με τέτοιες καταστάσεις, παρουσιάζουν πως δέχονται τηλεφωνικές κλήσεις φαινομενικά από τις τράπεζες τους, αλλά στην πραγματικότητα πρόκειται για κακόβουλους τρίτους που προσπαθούν να υποκλέψουν σημαντικά προσωπικά δεδομένα όπως στοιχεία πρόσβασης ή κωδικούς των λογαριασμών τους.
Μάλιστα, έχει παρατηρηθεί πως οι συγκεκριμένες κλήσεις έρχονται μετά από άλλα υποτιθέμενα κακόβουλα τηλεφωνήματα. Συγκεκριμένα, γίνεται ένα πρώτο αποτυχημένο τηλεφώνημα εξαπάτησης και μετά από λίγο, η δεύτερη συνομιλία έχει ως φόντο την προστασία του λογαριασμού από την τράπεζα, με επιχείρημα τον εντοπισμό της προηγούμενης απάτης.
Τι είναι το spoofing
Το Spoofing είναι ένα είδος ηλεκτρονικής απάτης. Έτσι θεωρείται η μαζική αποστολή ηλεκτρονικών μηνυμάτων, τα οποία μπορεί να περιλαμβάνουν από μία απλή διαφήμιση μέχρι παραπλανητικά τηλεφωνήματα, με σκοπό την υποκλοπή σημαντικών προσωπικών δεδομένων, όπως τραπεζικά στοιχεία, στοιχεία εισόδου σε ιστοσελίδες κλπ. Αποτελεί στην ουσία μία μορφή ηλεκτρονικού εγκλήματος.
Οι δράστες προσπαθούν να παραπλανήσουν τα ανυποψίαστα θύματα προσποιούμενοι μία γνωστή ή αξιόπιστη πηγή σε οποιασδήποτε πλατφόρμα ή υπηρεσία που υπάρχει στο διαδίκτυο και όχι μόνο. Με αυτόν τον τρόπο επιχειρούν να αποκτήσουν πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα του θύματος με απώτερο σκοπό την κλοπή πληροφοριών (τραπεζικά στοιχεία), τον εκβιασμό για απόσπαση χρημάτων ή την εγκατάσταση κακόβουλου λογισμικού σε οποιαδήποτε συσκευή.
Πώς αποτρέπουμε τις συγκεκριμένες επιθέσεις
Ιδιαίτερα σημαντικό είναι να μην αποκαλυφθούν ποτέ ευαίσθητα τραπεζικά δεδομένα, αφού ακόμη και πραγματικοί εκπρόσωποι τραπεζών δεν έχουν δικαίωμα να αποσπάσουν στοιχεία πρόσβασης ή κωδικούς σε οποιαδήποτε συνθήκη.
Ο πιο σύντομος τρόπος, είναι να τερματιστεί άμεσα η κλήση και να γίνει τηλεφώνημα από τη μεριά του χρήστη προς τον αληθινό τηλεφωνικό αριθμό της τράπεζας.