Στον «Σείριο» η υπερειδική διαδρομή του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024
Ο Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών «Σείριος», θα γίνει ο τόπος συνάντησης θεατών και αγωνιζομένων του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις στις 7 Σεπτεμβρίου.
Προδιαγραμμένη αποτυχία; Χαμένα χρήματα; Ταλαιπωρία για οδηγούς αγώνων και οδηγούς που χρησιμοποιούν την Εθνική Οδό; Μήπως από την άλλη πλευρά έχουμε κάτι μοναδικό; Ένα τόλμημα που θα δώσει αυτό το κάτι το διαφορετικό;
Πολλά ακούστηκαν και γράφτηκαν για την επιλογή του «Σείριου» ως το τερέν της Υπερειδικής του 2024 ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις . Όμως μέχρι το πέρασμα των αγωνιστικών αυτοκινήτων κανείς δεν γνωρίζει, αν θα είναι επιτυχημένη ή όχι.
Δεν διαφωνώ με την έκφραση των αντιρρήσεων και την επισήμανση πιθανών προβλημάτων. Ελπίζω πως η επιλογή του χώρου έγινε μετά από έρευνα και αφού οι οργανωτές έλαβαν υπόψη παραμέτρους όπως: Ευκολία αγωνιζόμενων, ασφάλεια, θέαμα, εύκολη πρόσβαση των θεατών, τηλεοπτική κάλυψη. Φυσικά μην ξεχνάμε και αυτούς που χρησιμοποιούν την Εθνική Οδό στην οποία θα διακοπή η κυκλοφορία και φυσικά την αστυνομία.
Αναγνωρίζω την διαφορετικότητα του χώρου και της επιλογής του σημείου ως στρατηγικό (μεταξύ Αθήνας και Λαμίας) αλλά την θέση της στο πρόγραμμα, ώστε οι οδηγοί να πιέσουν για βαθμούς. Όμως το τι θα γίνει θα το δούμε κατά τη διάρκεια του αγώνα και τότε (ευτυχώς ή δυστυχώς) θα κριθούν όλα.
Η Υπερειδική στον «Σείριο»
Πλατεία Συντάγματος, ΟΑΚΑ, Πλατεία Νερού. Τρία εμβληματικά σημεία, που χαρακτήρισαν τα πρόσφατα ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις έρχονται να δώσουν τη σκυτάλη σε ακόμα μία πρωτοποριακή όσο και απρόσμενη τοποθεσία για την υπερειδική διαδρομή του 2024.
Την αποκάλυψη του σημείου της EKO Super Special Stage έκανε μέσα από την πασίγνωστη γέφυρα του ΣΕΑ Σείριος ο Αναπληρωτής Υπουργός Αθλητισμού. Ο κ. Γιάννης Βρούτσης, καλωσορίζοντας τους παρευρισκομένους, επεσήμανε: «Σε μια χρονιά που ο Αθλητισμός αναβαθμίστηκε από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, τοποθετώντας το Υπουργείο Αθλητισμού στη φιλόξενη “οικογένεια” της Παιδείας, δεν εφησυχάσαμε».
Αξίζει να αναφερθεί ότι εγχείρημα ανάλογο της φετινής EKO Super Special Stage δεν έχει επιχειρηθεί από καμία διοργανώτρια χώρα σε αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ της FIA, κάτι που δεικνύει έμπρακτα το παραπάνω σχόλιο.
Η υπερειδική διαδρομή, το Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου, θα είναι κάτι πρωτοποριακό. Τα αγωνιστικά αυτοκίνητα θα εκκινούν πάνω στο κατάστρωμα του αυτοκινητόδρομου, ένα με κατεύθυνση προς Αθήνα και το άλλο προς Λαμία. Πηδώντας πάνω από το διαχωριστικό στηθαίο μέσω ειδικά διαμορφωμένης ράμπας, θα συνεχίζουν στο άλλο ρεύμα κατεύθυνσης, καλύπτοντας μια διαδρομή 3,2 χλμ. Τμήμα της διαδρομής θα περνά μέσα από το πάρκινγκ του ΣΕΑ Σείριος στο ρεύμα προς Αθήνα, ενώ κατά μήκος της χάραξής της θα υπάρχουν τεχνητά εμπόδια.
Κατά το χαιρετισμό του ο Αναπληρωτής Υπουργός Αθλητισμού τόνισε: «Μια υπερειδική διαδρομή συνήθως δεν κρίνει το αποτέλεσμα ενός αγώνα, χαρακτηρίζει όμως τη θέληση των οργανωτών να δώσουν κάτι μοναδικό στους θεατές. Αυτό ακριβώς είναι το πλάνο μας, αφού αξιολογήσαμε το σημείο ως ιδανικό για την πρόσβαση του κοινού. Ο χώρος είναι κυριολεκτικά άπλετος, ενώ η παρουσία στο σημείο τριών σπουδαίων χορηγών μας, της ΕΚΟ, του Κωτσόβολου και της Νέας Οδού, αποτελεί μια μοναδική συγκυρία που εγγυάται το αρτιότερο δυνατό αποτέλεσμα. Επιπρόσθετα, ο χώρος μάς δίνει τη δυνατότητα να σχεδιάσουμε παράλληλες δραστηριότητες πέρα από το καθαρά αγωνιστικό στοιχείο, πάντα με τον θεατή στο επίκεντρο».
Σε αυτό το πλαίσιο θα διοργανωθεί μια συναυλία με τον Μιχάλη Χατζηγιάννη, η οποία θα ανοίξει την EKO Super Special Stage. Τόσο η Υπερειδική όσο και η συναυλία θα διεξαχθούν με ελεύθερη πρόσβαση για όλους τους θεατές, καθώς δε θα υπάρχει εισιτήριο.
Δύο ημέρες νωρίτερα, την Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου, στη Λαμία, και ειδικότερα στην Πανελλήνια Έκθεση, όπου και το ΕΚΟ Service Park και το Αρχηγείο του αγώνα, η τελετή εκκίνησης θα συνδυαστεί με ακόμα μία συναυλία, και πάλι με ελεύθερη είσοδο. Κάπως έτσι η σκυτάλη θα περάσει στους πρωταγωνιστές του αγώνα, στα πληρώματα, τα οποία φέτος θα έχουν ένα αρκετά δύσκολο έργο να διαχειριστούν: μια μεγάλη πρώτη ημέρα με τρεις εμβληματικές ειδικές διαδρομές (επαναλαμβανόμενες), ένα απαιτητικό Σάββατο χωρίς ενδιάμεσο σέρβις και μια Κυριακή που, αν και μικρότερη, θα αποτελέσει το κρίσιμο βήμα για αυτόν που τελικά θα προσθέσει στο παλμαρέ του την πολυπόθητη νίκη στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.
Παρών στην εκδήλωση για την παρουσίαση του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024, όπως κάθε χρόνο, ήταν ο κ. Χρήστος Σταϊκούρας.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σχολίασε: «Θα ήθελα να δώσω συγχαρητήρια σε όλους όσοι συντέλεσαν στη διοργάνωση της φετινής εκδήλωσης. Ένα στοίχημα που ξεκίνησε πριν από λίγα χρόνια με πρωτοβουλία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και κάθε χρόνο εξελίσσεται. Το δημόσιο κάθε χρόνο θα στηρίζει ανάλογες πρωτοβουλίες, με τόσο μεγάλο αποτύπωμα εντός και εκτός Ελλάδας. Ειδικότερα ο αγώνας, αποτελεί μία σπουδαία ευκαιρία για να αναδείξουμε και την ασφάλεια των δρόμων μας».
Από την πλευρά των χορηγών του αγώνα, χαιρετισμό απηύθυναν οι κ.κ. Κώστας Σταματάκης, μέλος του executive board της «Κωτσόβολος», Ροδιανός Αντωνακόπουλος, CEO της «Νέας Οδού», Hermann Riedl, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Toyota Hellas, και η κ. Χριστίνα Μηλιαράκη, Διευθύντρια Marketing Εγχώριας Εμπορίας (ΕΚΟ) του ομίλου HELLENiQ ENERGY.
Ειδικότερα η κ. Μηλιαράκη σημείωσε: «Όλοι εμείς στην ΕΚΟ είμαστε υπερήφανοι που το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις για τέταρτη συνεχή χρονιά είναι στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, όπως επίσης και για την επέκταση της συνεργασίας μας με το Υπουργείο Αθλητισμού και τη Motorsport Greece και για τα επόμενα τρία χρόνια! Ανανεώνουμε το ραντεβού μας τον Σεπτέμβριο στην ΕΚΟ Υπερειδική Διαδρομή στον Σείριο, στο ΕΚΟ Service Park στη Λαμία και στις μοναδικές χωμάτινες διαδρομές, που θα προσφέρουν όπως πάντα στους λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού -και όχι μόνο- μοναδικές εμπειρίες».
Οι λεπτομέρειες της διαδρομής του φετινού αγώνα αναπτύχθηκαν από την Αλυτάρχη του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, Ανίτα Πασαλή. Η ίδια στάθηκε στις προσαρμογές που χρειάστηκε να γίνουν ώστε η διαδρομή να πληροί τις προδιαγραφές που προκύπτουν από την αλλαγή -από φέτος- στη βαθμολογία των αγώνων του Πρωταθλήματος. Έτσι, μεταξύ άλλων στο ωράριο του αγώνα «επέστρεψε» η ε.δ. Θήβα, ενώ προστέθηκε η ολοκαίνουργια ε.δ. Οινοχώρι και μια νέα εκδοχή της αγαπημένης των θεατών, Παύλιανης, που, ως Άνω Παύλιανη φέτος, θα αποτελείται από ένα νέο τμήμα το οποίο θα «συναντά» την παλιότερη ε.δ., με αντίθετη όμως φορά. Πέραν αυτών, με αφετηρία στο χωριό Ρεγγίνι επιστρέφει η ομώνυμη ε.δ., στην οποία περιλαμβάνεται και η Ελάτεια (με αντίθετη φορά), ενώ, όπως και τα προηγούμενα χρόνια, ο αγώνας θα εξαπλωθεί από την Κόρινθο και τις ε.δ. Άγιοι Θεόδωροι και Λουτράκι, μέχρι την Ευρυτανία με τον θρυλικό «Ταρζάν».
Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, ο Γενικός Γραμματέας Αθλητισμού, Γιώργος Μαυρωτάς, ο πρόεδρος της ΟΜΑΕ, Δημήτρης Μιχελακάκης, η πρόεδρος της ΕΠΑ, Φωτεινή Ψαρράκου, εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης, μεταξύ των οποίων ο Δήμαρχος Λουτρακίου, Περαχώρας και Αγίων Θεοδώρων, Γιώργος Γκιώνης, ο Αντιδήμαρχος Λαμιέων, Θάνος Στεργίου, ο πρόεδρος του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, Dr Αντώνης Αυγερινός, ο Υπαρχηγός της Ελληνικής Αστυνομίας, Αντιστράτηγος Πασχάλης Συριτούδης, καθώς κ.ά. υψηλόβαθμα στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας και του Πυροσβεστικού Σώματος Ελλάδος.