Μια ομάδα 41 γενικών εισαγγελέων αναφέρουν ότι η Meta αποτυγχάνει στο να βοηθήσει χρήστες του Facebook και του Instagram, των οποίων οι λογαριασμοί έχουν χακαριστεί και ζητούν από την εταιρεία να δράσει άμεσα.
Οι 41 δικαστικοί έστειλαν επιστολή στην επικεφαλής δικηγόρο της Meta, Τζένιφερ Νιούσταντ, πως τα παράπονα από όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες έχουν εκτοξευτεί αναφορικά με υποκλαπέντες λογαριασμούς και ζητούν τη λήψη άμεσων μέτρων για να μετριαστεί η αυξανόμενη απειλή.
Η ομάδα αυτών των εισαγγελέων έχει ως αιχμή του δόρατός της την γενική εισαγγελέα της Νέας Υόρκης, Λετίσια Τζέημς, η οποία αναφέρει πως υπάρχει δραματική αύξηση στα παράπονα, ενώ οι κλεμμένοι λογαριασμοί προκαλούν προβλήματα σε κυβερνητικές υποδομές, αλλά και συνδέονται με οικονομικά εγκλήματα.
«Έχουμε δεχθεί μια σειρά από παράπονα για υποκλοπή ποσών που πηγαίνουν σε αποθηκευμένες πιστωτικές κάρτες, οι οποίες στη συνέχεια χρησιμοποιούνται για την αγορά διαφημιστικών πακέτων από τη Meta», αναφέρει η επιστολή, σύμφωνα με το wired.com και προσθέτει: «Αρνούμαστε να δράσουμε ως η εξυπηρέτηση πελατών της εταιρείας σας. Η προσήκουσα έρευνα και η μείωση (του φαινομένου) είναι απαραίτητη».
Meta: Επενδύουμε στην ασφάλεια, αλλά...
«Οι απατεώνες χρησιμοποιούν οποιαδήποτε διαθέσιμη πλατφόρμα και προσαρμόζουν τις τακτικές τους για να γλυτώσουν τη σύλληψη. Επενδύουμε πολλά χρήματα για την ασφάλεια και εκπαιδεύουμε συνεχώς το προσωπικό μας παρέχοντάς του εξειδικευμένα εργαλεία για να αναγνωρίζουν πλαστούς λογαριασμούς και άλλες δραστηριότητες που έχουν σχέση με απάτες», αναφέρει σε μια ανακοίνωση – απάντηση η Meta, δια στόματος της εκπροσώπου της Erin McPike και προσθέτει: «Τακτικά παρέχουμε οδηγίες και εργαλεία στους χρήστες μας για προστατεύσουν τους εαυτούς τους με το να καταγγέλλουν παραβιάσεις, να συνεργάζονται με τις υπηρεσίες επιβολής του νόμου και να αναλαμβάνουν νομική δράση».
Η υποκλοπή λογαριασμού μπορεί να έρθει ως αποτέλεσμα του phishing ή ακόμα πιο «ψαγμένων» μεθόδων και στοχευμένων τεχνικών. Κάθε φορά που ένας χάκερ αποκτά πρόσβαση σε έναν λογαριασμό, ο ιδιοκτήτης του μπορεί εύκολα να «κλειδωθεί» εκτός του λογαριασμού του καθώς ο επιτιθέμενος χάκερ μπορεί να αλλάξει πλέον κωδικούς και στοιχεία επικοινωνίας.
Οι εισαγγελείς αναφέρουν πως στην περίπτωση κλοπής στοιχείων λογαριασμών, οι οποίοι χρησιμοποιούνται στη συνέχεια για να δώσουν διαφήμιση στο Meta, πολλές φορές έχουν ως αποτέλεσμα το Facebook να επιβάλει μπλοκάρισμα τις εταιρίες – θύματα των χάκερς.
«Όταν σας υποκλέψουν τον λογαριασμό σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αισθάνεστε σαν κάποιος να έχει διαρρήξει το σπίτι σας και να έχει αλλάξει όλες τις κλειδαριές», αναφέρει η Λετίσια Τζέημς σε ανακοίνωσή της και προσθέτει: «Τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης είναι ο τρόπος με τον οποίο εκατομμύρια Αμερικανοί συνδέονται με τις οικογένειές τους, τους φίλους τους και άλλους ανθρώπους στις κοινότητές τους και τον κόσμο. Είναι απαράδεκτο που δεν μπορεί η Meta να προστατεύσει τους χρήστες από τους απατεώνες».
Εδώ η Meta, εκεί η Meta...πουθενά η Meta
Σε πολλές περιπτώσεις χρήστες διαμαρτύρονται καθώς παρά την αναφορά σε ενδεχόμενη ή βεβαιωμένη υποκλοπή του προφίλ τους η Meta δεν ανταποκρίνεται και δεν λαμβάνει την παραμικρή δράση. Όπως τονίζουν η εταιρεία ενώ τους ενθαρρύνει να καταγγείλουν το πρόβλημα στη συνέχεια δεν ανταποκρίνεται ποτέ αφήνοντάς τους ανήμπορους να διασώσουν και να ανακτήσουν τους λογαριασμούς τους, οι οποίοι πολλές φορές συνδέονται με επιχειρηματικές δραστηριότητες.
Μεταξύ των καταγγελιών είναι και εκείνη ενός χρήστη που αναφέρει πως μετά την απώλεια 500 δολαριών ακολούθησε όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες για να καταγγείλει το περιστατικό ωστόσο η Meta δεν εμφανίστηκε ποτέ.
«Δεν μπορώ να έχω την παραμικρή βοήθεια από τη Meta. Δεν υπάρχει κανείς για να μιλήσω την ίδια στιγμή που κάθε φωτογραφία μου μπορεί να χρησιμοποιηθεί. Οι επαφές μου λαμβάνουν ψεύτικες πληροφορίες από τον χάκερ», έγραψε ένας άλλος χρήστης.
«Αυτός είναι ένας επιχειρηματικός λογαριασμός που είναι σημαντικός για εμένα και τη ζωή μου. Επένδυσα τη ζωή μου, χρόνο, χρήμα και ψυχή σε αυτόν τον λογαριασμό. Όλες οι προσπάθειες για να επικοινωνήσω και να λάβω κάποια απάντηση από τη Meta, συμπεριλαμβανομένων Instagram και Facebook είχαν ως αποτέλεσμα την απόλυτη αποτυχία, αφού η εταιρεία δεν απαντά ούτε στις επιστολές μου.»
Τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η γενική εισαγγελέας της Νέας Υόρκης, Λετίσια Τζέημς, δείχνουν μια τεράστια αύξηση στα παράπονα που καταλήγουν στις δικαστικές Αρχές. Το 2019 οι καταγγελίες αυτές ήταν 73 και το 2023 έφτασαν τις 780. Τον Ιανουάριο του 2024 οι καταγγελίες έφτασαν τις 128. Παρόμοια στατιστικά που δείχνουν κατακόρυφη αύξηση διαθέτουν και άλλες Πολιτείες και αναφέρονται στην επιστολή των γενικών εισαγγελέων προς τη Meta. Μόνο η Πενσυλβάνια καταγράφει αύξηση 270%, η Βόρεια Καρολίνα 330% και το Βερμόντ 740%!!!