Στην τελική ευθεία για το Μετρό Θεσσαλονίκης: Τοποθετήθηκαν τα λογότυπα - Pet friendly οι σταθμοί
Τελευταίες πινελιές στο μετρό Θεσσαλονίκης λίγες ώρες πριν τα εγκαίνια που είναι προγραμματισμένα για το Σάββατο το μεσημέρι.
Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για τα εγκαίνια του υπερσύγχρονου έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης, που θα πραγματοποιηθούν αυτό το Σάββατο 30 Νοεμβρίου, στις 12.00 το μεσημέρι. Μάλιστα, η «κορδέλα» θα κοπεί από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη , στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας.
Οι μεταλλικές σημάνσεις με το λογότυπο του μετρό Θεσσαλονίκης και το όνομα κάθε στάσης, τοποθετήθηκαν κοντά στους σταθμούς, ώστε να διευκολύνουν την πρόσβαση των επιβατών, ενώ τα τελευταία αυτά 24ωρα ολοκληρώνονται οι εργασίες στο επίπεδο του δρόμου, στον εξωτερικό χώρο του σταθμού της Βενιζέλου καθώς και οι εργασίες καθαρισμού στους σταθμούς.
Σημειώνεται ότι μέχρι τώρα δεν έχει αποκαλυφθεί η τελική εικόνα του σταθμού Βενιζέλου, όπως έχει διαμορφωθεί με την παρουσία των αρχαίων. Η έκταση του Σταθμού Βενιζέλου είναι 1.260 τ.μ. όμως η αρχαιολογική έρευνα κάλυψε τουλάχιστον 3.500 τ.μ. Αποκαλύφθηκε η ιδρυτική φάση της πόλης του Κασσάνδρου, η οποία αναπτύχθηκε σύμφωνα με το Ιπποδάμειο σύστημα, στους ίδιους οδικούς άξονες, με μικρές μετατοπίσεις. Αποκαλύφθηκαν τα στρώματα της ελληνιστικής και ρωμαϊκής κεντρικής οδού, η οποία στα νότια πλαισιωνόταν με την πεσσοστήρικτη στοά, που εξασφάλιζε την πρόσβαση
Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι, όπως κάθε άλλο μέσο σταθερής τροχιάς, «pet friendly» με τους ιδιοκτήτες να μπορούν να μεταφέρουν τους τετράποδους φίλους τους, σκυλιά και γάτες, σε μικρά κλουβιά ή ειδικό σάκο.
Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα , για λίγες μέρες οι μετακινήσεις με το μετρό θα είναι δωρεάν. Η τιμή του απλού εισιτηρίου για το μετρό ανέρχεται στα 0,60 ευρώ, ενώ δωρεάν θα ανεβαίνουν παιδιά έως 6 ετών. Η μηνιαία κάρτα θα κοστίζει 16 ευρώ. Η διάρκεια του εισιτηρίου θα είναι για 70 λεπτά.
Οι σταθμοί
Η βασική γραμμή του Μετρό που θα μπει σε λειτουργία στις 30 Νοεμβρίου θα έχει 13 σταθμούς, εκτείνεται σε μήκος 9,8 χιλιομέτρων ενώ τα τρένα θα περνάνε ανά 3,5 λεπτά. Η συνολική μετακίνηση θα διαρκεί 17 λεπτά και καθημερινά αναμένονται να διακινούνται 254.000 Θεσσαλονικείς. Ο κάθε συρμός με έξι βαγόνια μπορεί να μεταφέρει 460 άτομα.
Οι σταθμοί:
- Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός
- Δημοκρατίας
- Βενιζέλου
- Αγίας Σοφίας
- Σιντριβάνι
- Πανεπιστήμιο
- Παπάφη
- Ευκλείδης
- Φλέμινγκ
- Ανάληψη
- 25ης Μαρτίου
- Βούλγαρη
- Νέα Ελβετία
Οι επεκτάσεις
Τον επόμενο χρόνο εκτιμάται πως θα τεθεί σε λειτουργία και η επέκταση προς Καλαμαριά ενώ τα επόμενα στοιχήματα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της Ελληνικό Μετρό είναι τα βορειοδυτικά προάστια, περιοχές με μεγάλη πληθυσμιακή συγκέντρωση.
Όπως δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας «το μεσημέρι της 30ής Νοεμβρίου παραδίδεται στην κοινωνία το σύνολο της βασικής γραμμής και των 13 σταθμών και μέχρι το τέλος του 2025 θα έχουν παραδοθεί και οι πέντε επιπλέον σταθμοί στις επεκτάσεις της Καλαμαριάς. «Νομίζω πως 18 σταθμοί σε περίπου ενάμισι έτος είναι μια καλή πολιτική πρωτοβουλία και πράξη, μετά από δεκαετίες», υπογράμμισε.
Στα σχέδια της Ελληνικό Μετρό, σύμφωνα και με την Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό για την Θεσσαλονίκη είναι το δίκτυο να διαθέτει 2 βασικές γραμμές με αρκετούς επιπρόσθετους κλάδους η κάθε μία. Οι νέες επεκτάσεις του Μετρό θα φτάσουν το μέσο στη Νέα Ευκαρπία, στον Εύοσμο, στην Τούμπα και στου Χαριλάου, στα ΚΤΕΛ και το Αεροδρόμιο Μακεδονία στην Περαία αλλά και στη Θέρμη.
Συνολικά πέρα από τους 13+5 σταθμούς που έχει η βασική γραμμή προβλέπεται η κατασκευή επιπλέον 26 σταθμών που θα επεκτείνουν σημαντικά το δίκτυο του Μητροπολιτικού Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης.