«Στην πυρά» Ισπανός καλλιτέχνης για τον ημίγυμνο Ιησού
«Τσουνάμι» αντιδράσεων έχει προκαλέσει στην Ισπανία μια αφίσα του Χριστού για την προώθηση της εβδομάδας των εορτασμών του Πάσχα στη Σεβίλλη, σχεδιασμένη από τον καλλιτέχνη Salustiano Garcia.
Η αφίσα δείχνει τον Χριστό μετά την Ανάστασή του, να στέκεται ημίγυμνος μπροστά σε ένα κόκκινο φόντο, με το κάτω μέρος του σώματός του να καλύπτεται από ένα λευκό πανί.
Δείχνει «τη λαμπερή πλευρά της Μεγάλης Εβδομάδας» με το «αγνό ύφος αυτού του διάσημου ζωγράφου», είπε το Συμβούλιο Αδελφοτήτων και Συντεχνιών που διοργανώνει τις κύριες εκδηλώσεις της εβδομάδας του Πάσχα στην πόλη του ισπανικού Νότου.
Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ωστόσο, πολλοί άνθρωποι κατήγγειλαν την αφίσα ως «σεξουαλική». «Είναι απόλυτη ντροπή και παρέκκλιση», έγραψε η υπερσυντηρητική καθολική IPSE, η οποία λέει ότι καλλιεργεί τον «σεβασμό για τα χριστιανικά σύμβολα» και αντιτίθεται μεταξύ άλλων στις αμβλώσεις. Πολλοί ζήτησαν από τον δημιουργό να εκφράσει δημόσια συγγνώμη για μια αφίσα που δεν είναι σε καμία περίπτωση στο πνεύμα της Μεγάλης Εβδομάδας.
Ο Javier Navarro του συντηρητικού κόμματος Vox είπε ότι η αφίσα «προσπάθησε να προκαλέσει» και δεν προωθούσε τον στόχο «να ενθαρρύνει τους πιστούς να συμμετάσχουν στη Μεγάλη Εβδομάδα στη Σεβίλλη» σε σχόλιά του στο X.
Ο καλλιτέχνης είπε στην εφημερίδα ABC ότι η απεικόνιση του Χριστού, η οποία βασίστηκε σε μια εικόνα του γιου του, ήταν «ευγενική, κομψή και όμορφη» και δημιουργήθηκε με «βαθύ σεβασμό». «Για να δεις τη σεξουαλικότητα στην εικόνα μου για τον Χριστό, πρέπει να είσαι τρελός», είπε, επιμένοντας ότι δεν υπήρχε «τίποτα» στον πίνακα του που «δεν έχει ήδη αναπαρασταθεί σε έργα τέχνης που χρονολογούνται εκατοντάδες χρόνια πίσω». «Οι άνθρωποι που μίλησαν άσχημα για το έργο μου (…) χρειάζονται λίγη καλλιτεχνική κουλτούρα», είπε ειρωνικά ο 52χρονος καλλιτέχνης. Τα έργα του εκτίθενται σε γκαλερί σε όλο τον κόσμο.
Ο Juan Espadas, ηγέτης του κυβερνώντος Σοσιαλιστικού Κόμματος της Ισπανίας, υπερασπίστηκε αμέσως το έργο τέχνης, καταγγέλλοντας τις «εκφράσεις ομοφοβίας και μίσους» και λέγοντας ότι συνδυάζει την «παράδοση και τον νεωτερισμό» της περιοχής.