Σταϊκούρας: Δεν υπάρχει λόγος καταγγελίας της σύμβασης με Hellenic Train - Στους Γάλλους η συντήρηση
Ο υπουργός μίλησε για το σχέδιο δράσης που θα ολοκληρωθεί το 2026, το θέμα των προσλήψεων ενώ απάντησε και στην πρόταση Γραμματίδη για για διακοπή του τμήματος Αθήνα-Θεσσαλονίκη.

Με την Hellenic Train σήμερα έχουμε μία σύμβαση την οποία υλοποιούμε ώστε να λειτουργεί ο ελληνικός σιδηρόδρομος. Το τί θα γίνει μελλοντικά ανάλογα με το τί θα προκύψει από τη Δικαιοσύνη είναι κάτι που θα επαναξιολογήσουμε ως κυβέρνηση. Αυτήν τη στιγμή για ποιον λόγο να καταγγελθεί η σύμβαση, με ποια αιτία; δήλωσε στο Action24 ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας ο οποίος συνέχισε:
Το σχέδιο δράσης ξεκίνησε το 2024 και θα ολοκληρωθεί το 2026. Ήδη υλοποιείται, έχουμε τον νέο φορέα, το νέο Οργανισμό. Αυτός είναι ο πρώτος πυλώνας.
Δεύτερον, έχουμε τους σιδηροδρόμους Ελλάδας, πρέπει να λειτουργήσουν έχοντας προκηρύξεις για εσωτερικό σύμβουλο για να έχει καλύτερο οργανόγραμμα και να λειτουργήσει καλύτερα.
Τρίτον είναι το θέμα της συντήρησης δικτύου και συστημάτων. Άρα οι σιδηρόδρομοι υλοποιούν τα έργα και θα πρέπει να υπάρχει κάποιος τρίτος διακριτός φορέας, ο οποίος θα ασχολείται με τη συντήρηση. Τί έχουμε μέχρι τώρα; Έχουμε μια διακρατική συμφωνία με τους γαλλικούς σιδηροδρόμους και έχουμε με την ευρωπαϊκή τράπεζα επενδύσεων. Τον Οκτώβριο του 2024 και θα τους αξιοποιήσουμε μέσα στο 2025 έτσι ώστε να έχουμε τις βέλτιστες λύσεις για συντήρηση υποδομών και συστημάτων.
Και τέταρτον νέο τροχαίο υλικό. Και ήδη έχει ζητηθεί από την Hellenic Train η συμβολή τς προς αυτήν την κατεύθυνση.
«Υπάρχει σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση από Αθήνα μέχρι Θεσσαλονίκη, στο 100% παραδομένη. Έκτοτε υπήρχαν οι καταστροφές Daniel σε ένα τμήμα αυτού όπου η μεταφορά γίνεται στο Λιανοκλάδι και τη Λάρισα με απόλυτη ασφάλεια. Και θα έχουμε ακόμα καλύτερο σιδηρόδρομο το επόμενο διάστημα» τόνισε στη συνέχεια ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας.
«Μας απασχολεί το κλείσιμο τμήματος του ΟΣΕ, γιατί πρέπει τα έργα να γίνουν το ταχύτερο δυνατόν. Θα το δούμε στο πεδίο με την ανάδοχο εταιρεία όταν ξεκινήσουν τα έργα» είπε ο υπουργός ερωτηθείς για την πρόταση του πρώην προέδρου του ΟΣΕ Γιάννου Γραμματίδη.
«Οι προσλήψεις στον ΟΣΕ γίνονται μέσω ΑΣΕΠ αλλά είναι χρονοβόρες»
«Οι προσλήψεις στον ΟΣΕ γίνονται μέσω ΑΣΕΠ αλλά είναι χρονοβόρες» δήλωσε στο Action24 ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας: «Θα βγάλει μια ανακοίνωση ο ΟΣΕ, γιατί η διαδικασία αφορά τον ΟΣΕ. Εδώ και πολλά χρόνια ο ΟΣΕ έχει ανάγκη από ανθρώπινο κεφάλαιο και οι προσλήψεις γίνονται και πρέπει να γίνονται μέσω ΑΣΕΠ αλλά είναι χρονοβόρες. Τώρα ολοκληρώνουμε τις διαδικασίες που είναι σε εξέλιξη εδώ κι ενάμιση χρόνο για 140 προσλήψεις. Στο μεσοδιάστημα, την τελευταία τριετία, καλύφθηκαν σημαντικές θέσεις με δελτία παροχής υπηρεσιών. Πόσα δελτία 305 σε όλη την Ελλάδα. Εξ αυτών 11 είναι στο Λιανοκλάδι, σε μια περιοχή που από το 2022 υπάρχει κέντρο κυκλοφορίας και από το 2024 κέντρο σηράγγων. Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για τα δελτία παροχών; Οι ίδιες με αυτές του ΑΣΕΠ, δηλαδή ΔΕ και ECDL. Με βάση την ανακοίνωση που θα εκδώσει ο ΟΣΕ περίπου το 40% αυτών που μπήκαν με δελτία παροχής είναι υψηλότερων τυπικών προσόντων, ΤΕ και ΠΕ, αλλά και η εκπαίδευσή τους είναι ίδια με αυτήν που θα έχουν όσο προσληφθούν από τον ΑΣΕΠ.