Σούπερ μάρκετ: Με άνοδο 6,7% τρέχουν οι πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο
Υψηλόβαθμα στελέχη της αγοράς θεωρούν πώς ο κλάδος του λιανεμπορίου τροφίμων θα συνεχίσει να αυξάνει τον τζίρο του και το 2025, ωστόσο με πιο μετριοπαθή ρυθμό σε σχέση με πέρυσι, λόγω και της σχετικής αποκλιμάκωσης του πληθωρισμού.

Η αγορά του λιανεμπορίου τροφίμων, κυρίως δηλαδή τα σούπερ μάρκετ συνεχίζει την ανοδική της πορεία για άλλη μια χρονιά, όπως μέχρι στιγμής δείχνουν οι τελευταίες μετρήσεις της NielsenIQ (YTD στοιχεία μέχρι 30 Μαρτίου), καθώς τα FMCGs, στο σύνολό τους, αναπτύσσονται με +6,7% σε αξία, επιβεβαιώνοντας, μεταξύ άλλων, και τις προβλέψεις των top executives της ελληνικής βιομηχανίας των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, όπως αυτές αποτυπώθηκαν στην πρόσφατη c-suite έρευνα της NielsenIQ, η οποία έλαβε χώρα στα μέσα Μαρτίου.
Με βάση τα ευρήματα της έρευνας αυτής, τα υψηλόβαθμα στελέχη της αγοράς θεωρούν πώς ο κλάδος του λιανεμπορίου τροφίμων θα συνεχίσει να αυξάνει τον τζίρο του και το 2025, ωστόσο με πιο μετριοπαθή ρυθμό σε σχέση με πέρυσι, λόγω και της σχετικής αποκλιμάκωσης του πληθωρισμού. Όσον αφορά στους πωλούμενους όγκους η πρόβλεψη για την πορεία τους το 2025 είναι ότι θα παραμείνουν σχετικά αμετάβλητοι, ωστόσο οι εκτιμήσεις αυτές είναι πιο αισιόδοξες συγκριτικά με τα ευρήματα της ίδιας έρευνας το 2024.
Οι μεγαλύτερες προκλήσεις στον κλάδο
Στην ερώτηση ποιες θεωρούν τις μεγαλύτερες προκλήσεις αυτή τη στιγμή για τον κλάδο τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μεσοπρόθεσμα, η κυβερνητική κανονιστική ρύθμιση της αγοράς βρίσκεται στην κορυφή σε ποσοστό 56% & 68% αντίστοιχα. Ακολουθεί η μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών ως δεύτερος μεγαλύτερος κίνδυνος, ο οποίος θα μπορούσε να αποτελέσει τροχοπέδη στην αναπτυξιακή πορεία του κλάδου, με αντίστοιχα ποσοστά στο 56% και 53%.
Όσον αφορά ειδικότερα στον Νέο Κώδικα Δεοντολογίας, αυτός φαίνεται να έχει δημιουργήσει ανάμεικτες αντιδράσεις: οι λιανέμποροι εμφανίζονται πιο θετικοί και εξοικειωμένοι με αυτόν, καθώς στην συντριπτική πλειοψηφία τους τον θεωρούν άκρως κατανοητό και εύκολα εφαρμόσιμο, ενώ οι προμηθευτές είναι πιο διστακτικοί και λιγότερο αισιόδοξοι όσον αφορά στην υιοθέτησή του, καθώς 1 στους 2 δηλώνει πώς δεν είναι ξεκάθαροι οι κανόνες εφαρμογής του. Σε κάθε περίπτωση, αλλαγές αναμένονται και από τις δύο πλευρές όσον αφορά στον σχεδιασμό των προωθητικών ενεργειών, καθώς αναμένεται κυρίως περιορισμός της συχνότητας αυτών, εφαρμογή EDLP στρατηγικών, καθώς και στοχευμένο σχεδιασμό αυτών σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους.
Αξιοσημείωτο τέλος, είναι το γεγονός ότι ενώ τόσο οι λιανέμποροι όσο και οι κατασκευαστές δεν αναγνωρίζουν κάποια ξεκάθαρα οφέλη του Κώδικα για τους Έλληνες καταναλωτές ή για τις μεταξύ τους διαπραγματευτικές συζητήσεις, η πλειονότητα των καταναλωτών πιστεύει πως θα επηρεαστούν θετικά, σε ποσοστό 59%, ενώ 7 στους 10 θεωρούν ότι η επιβολή των ρυθμίσεων του Κώδικα θα διευκολύνει την διαδικασία σύγκρισης των τιμών παρόμοιων προϊόντων.