Σούπερ μάρκετ: Έχετε σκεφτεί ποτέ γιατί γάλα, ψωμί, αυγά τοποθετούνται συνήθως στο πίσω μέρος
Σύμφωνα με ειδικούς, υπάρχουν δύο βασικοί παράγοντες που οι υπεραγορές πώλησης τροφίμων και άλλων ειδών ακολουθούν αυτό το μοτίβο.

Όσοι κάνετε τα ψώνια σας σε μεγάλα σούπερ μάρκετ, ίσως έχετε παρατηρήσει ένα κοινό μοτίβο: βασικά είδη διατροφής όπως είναι το ψωμί, τα αυγά ή το γάλα, συνήθως είναι τοποθετημένα σε... απομακρυσμένες γωνιές του καταστήματος.
Συνεπακόλουθο αυτής της σκέψης είναι το ερώτημα γιατί αυτά τα βασικά είδη δεν βρίσκονται στην είσοδο του καταστήματος, όπου οι πελάτες θα μπορούν να τα βρουν εύκολα και γρήγορα. Σύμφωνα με ειδικούς, υπάρχουν δύο βασικοί παράγοντες που εξηγούν γιατί τα σούπερ μάρκετ συνήθως τοποθετούν το γάλα, τα αυγά και το ψωμί στο πίσω μέρος του καταστήματος. Όπως αποδεικνύεται, υπάρχει ένας «στρατηγικός» λόγος, που έχει να κάνει όχι μόνο με τη λειτουργία του καταστήματος όσο και την εμπειρία των αγορών σας.
Αν λοιπόν έχετε ποτέ αναρωτηθεί γιατί ορισμένα καθημερινά είδη είναι τοποθετημένα με τέτοιο τρόπο ώστε να πρέπει να διασχίσετε ολόκληρο το κατάστημα για να τα πάρετε, οι απαντήσεις ακολουθούν παρακάτω.
Πρώτον, διότι η τοποθέτηση τέτοιων προϊόντων στο πίσω μέρος του καταστήματος «ενισχύει» τη διατήρηση της φρεσκάδας τους. Τα ευπαθή προϊόντα πρέπει να διατηρούνται σε σταθερή δροσερή θερμοκρασία για να αποφεύγεται η αλλοίωση. Και στο πίσω μέρος ενός καταστήματος - σε αντίθεση με το μπροστινό μέρος όπου ανοιγοκλείνουν συνεχώς οι πόρτες - είναι πιο εύκολο να διατηρηθεί η θερμοκρασία στον βαθμό που απαιτούν αυτά τα είδη. Επιπλέον, οι αεραγωγοί του κλιματισμού συνήθως κατευθύνουν τον ψυχρό αέρα προς τους πίσω τοίχους, και όταν ο αέρας ρέει έξω από τους αεραγωγούς, κατακάθεται στους τοίχους πριν κυκλοφορήσει μέσα στο κατάστημα. Ως αποτέλεσμα, οι πίσω γωνίες του καταστήματος είναι φυσικά πιο δροσερές, γεγονός που τις καθιστά ιδανικό σημείο για αντικείμενα που πρέπει να παραμείνουν κρύα.
Ο δεύτερος λόγος είναι ότι με αυτόν τον τρόπο, οι πελάτες των σούπερ μάρκετ είναι πιθανότερο να αγοράσουν περισσότερα προϊόντα. Τα σούπερ μάρκετ σχεδιάζονται σχολαστικά για να μεγιστοποιήσουν τις πωλήσεις, και ένας από τους τρόπους που το κάνουν αυτό είναι η στρατηγική τοποθέτηση δημοφιλών ειδών όπως το γάλα, το ψωμί και τα αυγά πιο μακριά από την είσοδο.
Όταν λοιπόν μπαίνετε στο κατάστημα, είναι πιθανό να είστε επικεντρωμένοι στο να πάρετε μόνο αυτά τα λίγα απαραίτητα. Ωστόσο, καθώς κατευθύνεστε προς τα πίσω για να πάρετε γάλα ή αυγά, περνάτε αναπόφευκτα από άλλα προϊόντα που τραβούν το βλέμμα σας. Αυτός ο σχεδιασμός ενθαρρύνει (και) τις παρορμητικές αγορές. Μέχρι να φτάσετε στο πίσω μέρος του καταστήματος για να πάρετε τα απαραίτητα, έχετε ήδη «εκτεθεί» σε μια ποικιλία άλλων προϊόντων, που εκείνη την ώρα μπορεί να σκεφτείτε ότι σας είναι χρήσιμα.