Σούπερ Μάρκετ: Αύξηση κερδών, μείωση κατανάλωσης
Κατά 9,2% αυξήθηκαν οι πωλήσεις σε αξία στα σούπερ μάρκετ (άνω των 100 τ.μ) σε ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη το πρώτο εννιάμηνο του 2023 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό χρονικό διάστημα σύμφωνα με στοιχεία της NielsenIQ.
Ωστόσο σημειώνεται πως στα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα (FMCG), όπως είναι τα γαλακτοκομικά προϊόντα, γλυκά σνακ, χυμοί, είδε αρτοποιίας και τα είδη προσωπικής φροντίδας, που παρουσιάζουν αυξητική τάση +9,5%. η αύξηση είναι καθαρά πληθωριστική μιας και ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε κατά 0,8%. Σε σχέση με τον δείκτη τιμών καταναλωτή, ο οποίος για την ίδια χρονική περίοδο βρίσκεται στο +3,6%, η αύξηση της μέσης τιμής για τα FMCGs είναι πολλαπλάσια υψηλότερη, στο +10,4%.
Στα τρόφιμα και τα ποτά ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε κατά 1,5% αφού οι τιμές παρουσίασαν αύξηση 10,9%. Στον αντίποδα η αύξηση κατά 4,3% στις τιμές των ειδών προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς έφερε αύξηση των πωλήσεων κατά 4,5%.
Μεγάλος κερδισμένος της αγοράς είναι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας καθώς το μερίδιο στις πωλήσεις αυξήθηκε από 24,4% που ήταν στο τέλος του 2022 σε 24,8% το πρώτο εννιάμηνο του 2023 με αυξητικές τάσεις. Μάλιστα σε πολύ μεγάλο βαθμό οι καταναλωτές εκτιμούν πως τα προϊόντα αυτά βελτιώνονται συνεχώς και είναι εφάμιλλα των επώνυμων.
Εταιρίες και σούπερ μάρκετ εντείνουν ταυτόχρονα τις προωθητικές τους ενέργειες με στόχο να κερδίσουν μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς. Στο τέλος του έτους η προωθητική ένταση ήταν στο 67,9%, ενώ το πρώτο εννιάμηνο του 2023 έφτασε στο 69,1%. Αυτό έχει να κάνει με τα στοιχεία των ερευνών που δείχνουν πως οι Έλληνες αλλάζουν την επιλογή τους σε προϊόντα αλλά και σούπερ μάρκετ αναζητώντας την καλύτερη δυνατή αγορά.