«SOS» από την ΕΛΑΣ: «Προσοχή στις τηλεφωνικές κλήσεις» - Δείτε πως μπορούν να σας εξαπατήσουν
Την προσοχή των πολιτών σε κακόβουλες τηλεφωνικές κλήσεις (Vishing) που έχουν στόχο την εξαπάτησή τους συνιστά η Ελληνική Αστυνομία.
Δεν έχουν τέλος οι απάτες μέσω τηλεφωνικών κλήσεων, με αρκετούς ανυποψίαστους πολίτες να πέφτουν στην «παγίδα» των επιτήδειων και ως εκ τούτου να χάνουν σημαντικά χρηματικά ποσά.
Για το λόγο αυτό, η ΕΛΑΣ εξέδωσε ανακοίνωση για να ενημερώσει τους πολίτες αναφορικά με την απόπειρα εξαπάτησης μέσω απατηλών-κακόβουλων τηλεφωνικών κλήσεων (Vishing).
Η ανακοίνωση της ΕΛΑΣ:
Γνωρίζεται ότι τις τελευταίες ημέρες παρατηρείται αύξηση περιστατικών απόπειρας εξαπάτησης των πολιτών, μέσω απατηλών-κακόβουλων τηλεφωνικών κλήσεων (Vishing), οι οποίες εκδηλώνονται με τους εξής τρόπους:
- Τηλεφωνικές κλήσεις από ελληνικούς κυρίως αριθμούς, όπου αναπαράγεται ηχογραφημένο μήνυμα, συνήθως στην αγγλική γλώσσα, το οποίο προέρχεται δήθεν από αστυνομικές αρχές (της Χώρας μας αλλά και του εξωτερικού) και αποσκοπεί στην υποκλοπή προσωπικών στοιχείων και δεδομένων, με απώτερο σκοπό την οικονομική εξαπάτηση.
- Τηλεφωνικές κλήσεις από άτομα που υποδύονται τους λογιστές ή εκπροσώπους αξιόπιστων οργανισμών-φορέων, όπως ο ΕΦΚΑ, ο ΔΕΔΔΗΕ κ.α., όπου με διάφορα προσχήματα, όπως η δήθεν επιστροφή χρηματικού ποσού ή η καταβολή σχετικού επιδόματος (π.χ. Market Pass), προσπαθούν να υποκλέψουν τραπεζικά στοιχεία [αριθμούς πιστωτικών-χρεωστικών καρτών, διαπιστευτήρια εισόδου σε λογαριασμούς ηλεκτρονικής τραπεζικής (e-banking)].
Συστάσεις προς τους πολίτες:
- Να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν λαμβάνουν τέτοιου είδους κλήσεις.
- Να μην αποκαλύπτουν ποτέ προσωπικά ή τραπεζικά δεδομένα μέσω τηλεφώνου.
- Να μην ακολουθούν ύποπτους υπερσυνδέσμους (links) που λαμβάνουν σε συνέχεια αντίστοιχων τηλεφωνικών κλήσεων.