Social media: Πόσες Ελληνίδες χρησιμοποιούν φίλτρα στις φωτογραφίες τους - Αποκαλυπτική έρευνα
Ως επί το πλείστον οι νέες και οι Θεσσαλονικές είναι πιο απενοχοποιημένες σχετικά με τα φίλτρα, ενώ οι πιο ώριμες ηλικίες είναι μάλλον αρνητικές στη χρήση τους.

Η ψηφιακή εποχή έχει φέρει επανάσταση στον τρόπο που εκφραζόμαστε και παρουσιαζόμαστε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τα φίλτρα ομορφιάς, άλλοτε διακριτικά και άλλοτε υπερβολικά, έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της διαδικτυακής μας εικόνας, επιτρέποντάς μας να τελειοποιούμε τις φωτογραφίες μας με ένα απλό άγγιγμα.
Ωστόσο, η στάση απέναντι στη χρήση τους δεν είναι ενιαία. Η πρόσφατη έρευνα της FocusBari αποκαλύπτει ότι, ενώ οι νεότερες ηλικίες τα ενσωματώνουν με φυσικότητα στην καθημερινότητά τους, οι μεγαλύτερες γενιές τα αντιμετωπίζουν με περισσότερη επιφύλαξη.
Στην ερώτηση πόσο συχνά βλέπουν άλλους τον περίγυρό τους στα social media να ανεβάζουν φωτογραφίες στις οποίες έχουν βάλει φίλτρα το 89% των ερωτηθέντων απάντησε πολύ συχνά ή συστηματικά, ενώ σπάνια ή ποτέ απάντησε το 5% και 6% αντίστοιχα.

Μάλιστα, αναφορικά με το πώς αισθάνονται ή τις σκέψεις τους όταν βλέπουν φωτογραφίες φίλων τους στα social οι οποίες έχουν περάσει από φίλτρα, οι περισσότεροι απάντησαν ότι τα παρατηρούν αλλά δε δίνουν σημασία, ενώ οι νεότερες τα θεωρούν «φυσιολογικά» σε μεγαλύτερο βαθμό.

Μπορεί τα φίλτρα να κυριαρχούν στα Social Media και όπως δηλώνουν οι Ελληνίδες να τα χρησιμοποιούν «οι άλλοι», ωστόσο μόλις μόνο μια στις έξι παραδέχεται ότι βάζει φίλτρα πολύ συχνά ή συστηματικά και η ίδια, ενώ μόλις μια στις τρεις παραδέχεται ότι χρησιμοποιεί φίλτρα αραιά.

Σύμφωνα με την έρευνα, ως επί το πλείστον οι νέες και οι Θεσσαλονικές είναι πιο απενοχοποιημένες σχετικά με τα φίλτρα, ενώ οι πιο ώριμες ηλικίες είναι μάλλον αρνητικές στη χρήση τους για τις φωτογραφίες.

Ενδιαφέρον είναι ότι όσες χρησιμοποιούν φίλτρα το κάνουν για λόγους βελτίωσης της εμφάνισης, για τη δημιουργία μιας πιο ενδιαφέρουσας εικόνας και για ενίσχυση της προσωπικής παρουσίασης και της μοναδικότητας.


Από πού ενημερώνονται για την Ομορφιά
Όπως φαίνεται από την έρευνα, το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων επιλέγουν κυρίως τα social media για τα νέα προϊόντα και τις υπηρεσίες ομορφιάς, ενώ λιγότεροι στρέφονται στον στενό οικογενειακό και φιλικό κύκλο ή στους δερματολόγους και τα καταστήματα.

Τα συμπεράσματα της έρευνας
Τα συμπεράσματα της έρευνας του FocusBari συνοψίζονται στα εξής:
Οι Ελληνίδες εξελίσσουν τις online συνήθειες τους, με κυριότερες κατηγορίες την ομορφιά, τη μόδα και την υγεία να είναι στις κορυφαίες επιλογές τους. Η μετάβαση σε online αγορές είναι σαφής, δείχνοντας την έντονη προτίμηση των Ελληνίδων για ψηφιακές εμπειρίες στον τομέα της κατανάλωσης.
Η ποιότητα και η ασφάλεια παραμένουν καθοριστικοί παράγοντες για τις Ελληνίδες κατά την επιλογή προϊόντων ομορφιάς, με τη δύναμη του word of mouth και των ειδικών να επηρεάζει σημαντικά τις αποφάσεις τους. Το κόστος είναι σημαντικό, αλλά η ποιότητα και η ασφάλεια παραμένουν διαχρονικά αδιαπραγμάτευτα στοιχεία στην αγορά προϊόντων ομορφιάς.
Οι Ελληνίδες ενημερώνονται και ακολουθούν τάσεις μέσω influencers και ψηφιακών πλατφορμών. Ειδικά στις νεαρές ηλικίες, τα social media αποτελούν την κύρια πηγή για νέες πληροφορίες και προϊόντα στον τομέα της ομορφιάς. Στις πιο ώριμες ηλικίες, παρατηρείται μια συνδυαστική προσέγγιση, με τις καταναλώτριες να συμβουλεύονται να επιλέγουν και τα καταστήματα και τα ΜΜΕ.
Η χρήση φίλτρων στις φωτογραφίες αποτελεί καθοριστικό μέρος της ψηφιακής αυτοέκφρασης. Παρά την ευρεία αποδοχή των φίλτρων στις νεαρές ηλικίες, υπάρχει σαφής διχογνωμία μεταξύ των ηλικιακών ομάδων. Οι νεότερες τα υιοθετούν συχνότερα, ενώ οι ώριμες ηλικίες εμφανίζονται πιο επιφυλακτικές απέναντι στη χρήση τους στις φωτογραφίες.