Skroutz: Εκτίναξη τζίρου στην πλατφόρμα
Κατά 85% αυξήθηκε το 2022, σε σύγκριση με το 2021, ο τζίρος της Skroutz από τη λειτουργία μόνο του Skroutz Marketplace, επιβεβαιώνοντας την ηγετική θέση που έχει η εταιρεία στην κατηγορία των marketplaces αλλά και την ορθότητα της στρατηγικής απόφασης να εξελιχθεί από απλή μηχανή αναζήτησης τιμών σε πλατφόρμα ηλεκτρονικών αγορών. Το 2021 ο τζίρος της εταιρείας από το Skroutz Marketplace είχε διαμορφωθεί σε 205 εκατ. ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι το 2022 κυμάνθηκε στο επίπεδο των 380 εκατ. ευρώ. Στα τέλη Ιανουαρίου αναμένεται να γίνει γνωστός και ο παραγόμενος τζίρος από τα συνεργαζόμενα καταστήματα, που υπενθυμίζεται ότι το 2021 υπερέβη το 1 δισεκατομμύριο ευρώ.
Η αύξηση αυτή οφείλεται αφενός στη μεγάλη αύξηση του αριθμού των συνεργαζόμενων καταστημάτων το 2022 σε σύγκριση με το 2021, αφετέρου στο γεγονός ότι οι ηλεκτρονικές αγορές παρέμειναν σε υψηλά επίπεδα και το 2022, παρά τη λειτουργία των φυσικών καταστημάτων χωρίς περιορισμούς. Σύμφωνα με αναλυτές του ηλεκτρονικού εμπορίου, οι πληθωριστικές πιέσεις ευνόησαν τις ηλεκτρονικές αγορές, καθώς οι καταναλωτές αναζήτησαν χαμηλότερες τιμές στα ηλεκτρονικά καταστήματα και κυρίως τις προσφορές που υπάρχουν σε αυτά.
Τη χρονιά που πέρασε έγιναν 7,1 εκατομμύρια παραγγελίες από το Skroutz Marketplace, με τα συνεργαζόμενα καταστήματα να ξεπερνούν πλέον τις 13.000, από 9.000 στο τέλος του 2021. Οι παραγγελίες μάλιστα από τα χαρακτηρισμένα ως Pro Seller καταστήματα αυξήθηκαν κατά 60% τη χρονιά που πέρασε σε σύγκριση με το 2021. Tο Pro Seller είναι ένα πρόγραμμα το οποίο απονέμει στα καταστήματα που έχουν υψηλή επιχειρησιακή απόδοση στο Skroutz Marketplace το σήμα του Pro Seller.
Οι χρήστες της Skroutz ανέρχονται πλέον σε 8 εκατομμύρια τον μήνα, με τις αξιολογήσεις να φθάνουν πλέον τα 2 εκατομμύρια.
Καθοριστικό ρόλο στη διατήρηση του παραγόμενου τζίρου σε υψηλά επίπεδα, παρά την επιστροφή στην… κανονικότητα για το λιανικό εμπόριο, καθώς και στην ενίσχυση της επισκεψιμότητας της Skroutz έπαιξε και η σειρά νέων υπηρεσιών που παρέχει η γνωστή πλατφόρμα.
Μία από αυτές είναι η συνδρομητική υπηρεσία Skroutz plus στην οποία έχουν εγγραφεί πάνω από 130.000 άτομα, καθώς και η δυνατότητα παραλαβής των παραγγελιών από τα Skroutz points (θυρίδες). Πλέον λειτουργούν πάνω από 600 τέτοια σημεία παραλαβής, με το 25% των παραγγελιών που παραδίδονται μέσω Skroutz last mile να παραδίδονται σε Skroutz points.
Περί τα 6.000 προϊόντα αγοράστηκαν με την πληρωμή να γίνεται μέσω του προγράμματος «Δόσεις για όλους», ενώ αγοράστηκαν και πάνω από 33.000 δωροκάρτες.
Καθοριστικής σημασίας για τα συνεργαζόμενα καταστήματα είναι και η υπηρεσία Fulfilled by Skroutz, η οποία έκανε επίσημα πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2022. Το νέο αυτό μοντέλο προσφέρει τη δυνατότητα αποθήκευσης του εμπορεύματος των καταστημάτων που συνεργάζονται με το Skroutz Marketplace στους χώρους αποθήκευσης της Skroutz. Η υπηρεσία λειτουργεί πιλοτικά από τον Απρίλιο του 2022 και πλέον συνεργάζονται με αυτήν πάνω από 100 καταστήματα.