Singapore Airlines: Τι προκάλεσε τη βουτιά του αεροπλάνου - Το πρώτο πόρισμα
Σε εξέλιξη είναι οι έρευνες για να διαπιστωθεί τι συνέβη και η πτήση SQ321 της Singapore Airlines πραγματοποίησε πτώση από ύψος 54 μέτρων
Στη δημοσιότητα δόθηκε σήμερα, Τετάρτη 29 Μαΐου, το προκαταρκτικό πόρισμα της έρευνας για την πτήση της Singapore Airlines, η οποία έπεσε σε σφοδρές αναταράξεις, που προκάλεσαν έναν θάνατο και πολλούς σοβαρούς τραυματισμούς. Όπως αναφέρεται, υπήρξε μια ραγδαία αλλαγή στη βαρυτική δύναμη και μια πτώση από ύψος 54 μέτρων.
«Το αεροπλάνο συνάντησε μια ξαφνική αλλαγή στα G. Αυτό πιθανόν είχε ως αποτέλεσμα οι επιβαίνοντες που δεν φορούσαν τη ζώνη ασφαλείας να εκτιναχθούν», αναφέρει το υπουργείο Μεταφορών σε ανακοίνωσή του σχετικά με την έκθεση του Γραφείου Έρευνας της Ασφάλειας Μεταφορών.
«Η κατακόρυφη επιτάχυνση άλλαξε από αρνητικά 1.5G σε θετικά 1.5G μέσα σε τέσσερα δευτερόλεπτα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι επιβάτες που είχαν εκσφενδονισθεί στο ταβάνι να προσγειωθούν στο πάτωμα», αναφέρει η ίδια πηγή επικαλούμενη πληροφορίες που ελήφθησαν από τα δεδομένα πτήσης και από τους καταγραφείς φωνής του πιλοτηρίου.
«Οι ραγδαίες αλλαγές στα G στη διάρκεια 4,6 δευτερολέπτων είχαν ως αποτέλεσμα μια πτώση 178 ποδών, από τα 37.362 πόδια στα 37.184 πόδια. Αυτή η αλληλουχία γεγονότων πιθανόν να προκάλεσε τους τραυματισμούς στο πλήρωμα και στους επιβάτες», προστίθεται.
Η Singapore Airlines ανακοίνωσε ότι θα συνεργαστεί πλήρως κατά τη διάρκεια της έρευνας: «Είμαστε αποφασισμένοι να στηρίξουμε τους επιβαίνοντες την ημέρα εκείνη στην πτήση SQ321 καθώς και τις οικογένειες και τους οικείους τους».
Η προκαταρκτική έκθεση αναφέρει ότι όταν η πτήση συνάντησε ελαφρές αναταράξεις, υπήρξε χωρίς να δοθεί εντολή και αύξηση στο ύψος που είχε ως αποτέλεσμα ο αυτόματος πιλότος να οδηγήσει σε καθοδική πορεία το αεροσκάφος. Οι πιλότοι βίωσαν μια αύξηση στην ταχύτητα πτήσης και αντέδρασαν ενεργοποιώντας τα αερόφρενα.
«Ενώ διαχειριζόταν την ταχύτητα αέρος...έγινε γνωστό ότι ένας πιλότος φώναξε ότι είχε ανάψει η ένδειξη 'Προσδεθείτε'». Η ερευνητική ομάδα απαρτίζεται από Σιγκαπουριανούς ερευνητές, εκπροσώπους της Boeing και Αμερικανούς αξιωματούχους από το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) και από την Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας (FAA).