Σικελία: Φωτό-ντοκουμέντο από το Bayesian λίγα λεπτά πριν βυθιστεί - Τι αλλάζει σε όσα ξέρουμε
Ένα σημαντικό στοιχείο ήρθε στο φως, τραβηγμένο μόλις 14 λεπτά πριν βυθιστεί το γιοτ. Ποιον διαψεύδει.
Στο φως ήρθε ένα πολύτιμο ντοκουμέντο από το ναυάγιο του Bayesian στην ακτή του Παλέρμο στη Σικελία, το οποίο παρέσυρε στο θάνατο επτά ανθρώπους, συμπεριλαμβανομένου του Βρετανού μεγιστάνα της τεχνολογίας Μάικ Λιντς και της 18χρονης κόρης του, Χάνα.
Συγκεκριμένα, δημοσιεύτηκε μια φωτογραφία του μοιραίου σκάφους λίγα λεπτά πριν βυθιστεί, δείχνοντας, όπως σημειώνει η Dailymail, ότι μια πόρτα στο σκάφος ήταν κλειστή, παρά τους ισχυρισμούς ότι είχε μείνει ανοιχτή.
Το στιγμιότυπο, το οποίο τράβηξε ένας επιβάτης από γειτονικό γιοτ, φαίνεται να διαψεύδει τους ισχυρισμούς ότι το πλήρωμα άφησε κατά λάθος μια πόρτα ανοιχτή επιτρέποντας έτσι να πλημμυρίσει το σκάφος.
Η φωτογραφία τραβήχτηκε 14 λεπτά πριν το Bayesian βυθιστεί στη διάρκεια μιας τρομερής καταιγίδας.
Τρία μέλη του πληρώματος ερευνώνται από εισαγγελείς στη Σικελία, αφού κατηγορήθηκαν ότι άφησαν ανοιχτή τη μεγάλη πόρτα στην πίσω πλευρά του, μήκους 56 μέτρων, γιοτ.
Το σκάφος φαίνεται ότι ξεκίνησε να πλημμυρίζει όταν οι σφοδροί άνεμοι και τα μεγάλα κύματα, οδήγησαν το νερό μέσα στο κύτος μέσα από αυτήν την πόρτα.
Ωστόσο, δύο φωτογραφίες, οι οποίες πρόκειται να δημοσιευτούν σε ντοκιμαντέρ του ITV, φαίνεται να δείχνουν την πόρτα κλειστή πριν από τη βύθιση.
Οι επιβάτες στο Sir Robert Baden Powell, ένα γιοτ που ήταν αγκυροβολημένο περίπου 100 μέτρα από το Bayesian, τράβηξαν αυτές τις φωτογραφίες.
Ο Karsten Borner, ο Ολλανδός καπετάνιος του Sir Robert Baden Powell, έδωσε τις φωτογραφίες για τις ανάγκες του ντοκιμαντέρ, ενώ δήλωσε στη γερμανική εφημερίδα Der Spiegel ότι ήταν θυμωμένος από τις επανειλημμένες προσπάθειες του κατασκευαστή του πλοίου να ρίξει την ευθύνη στο πλήρωμα.
Η απογοήτευσή του ήρθε όταν ο Giovanni Costantino, ιδιοκτήτης της εταιρείας Perini Navi που κατασκεύασε το Bayesian το 2008, περιέγραψε το γιοτ ως «αβύθιστο» και ισχυρίστηκε ότι το πλήρωμα πρέπει να είχε αφήσει ανοιχτές τις πόρτες ή τις καταπακτές, επιτρέποντας την είσοδο νερού.
Ο επικεφαλής του Italian Sea Group κατηγόρησε το πλήρωμα ότι δεν έσωσε τους επτά ανθρώπους που πέθαναν, δηλώνοντας: «Αν και οι 20 ήταν στο κατάστρωμα, με σωσίβιες λέμβους στο νερό, το γιοτ θα είχε πέσει, αλλά και οι 20 θα είχαν σωθεί».
«Δεν πίστευα ότι θα βυθιζόταν σε ένα λεπτό»
Ο Borner και το πλήρωμά του παρέλαβαν 15 επιζώντες από τη θαλαμηγό που βυθιζόταν, μεταξύ των οποίων εννέα μέλη του πληρώματος και έξι επιβάτες.
Σε συνέντευξη για το ντοκιμαντέρ του ITV, «The Sinking of a Superyacht — How Safe Is Your Voyage?» («Το ναυάγιο ενός σούπερ γιοτ - Πόσο ασφαλές είναι το ταξίδι σου;»), ο καπετάνιος του γειτονικού σκάφους θυμήθηκε τις τραυματικές στιγμές: «Ο πρώτος μου σύντροφος στο πλήρωμα είπε, «έφυγε, έχει βυθιστεί» και εγώ γελούσα μαζί του, λέγοντας πως ένα τέτοιο μεγάλο πράγμα δεν εξαφανίζεται σε ένα λεπτό. Είχε δίκιο».
Ο Ιταλός πυροσβέστης Fabio Paoletti, ο οποίος βούτηξε στο νερό για να βοηθήσει να βρεθούν τα πτώματα στο πλοίο, είπε ότι η πιο δύσκολη ανεύρεση ήταν αυτή της Χάνα Λιντς.
«Το κορίτσι ήταν στο τέλος στο τελευταίο δωμάτιο. Ήταν μικρόσωμη και κρυμμένη σε ένα στρώμα, οπότε χρειάστηκε περισσότερος χρόνος για να τη δει», είπε.
Μπαλόνια πλευστότητας ή ένας γερανός σε φορτηγίδα αναμένεται να χρησιμοποιηθούν για την ανέλκυση του Bayesian, ενώ τα σχέδια αναμένεται να οριστικοποιηθούν τις επόμενες εβδομάδες. Ο εμπειρογνώμονας διάσωσης Bertrand Sciboz, τόνισε ότι η δεύτερη επιλογή είναι δυνατή, με το κόστος να ξεπερνά τα 2 εκατομμύρια ευρώ.