Shrinkflation: Γυρίζουν την πλάτη στις μικρότερες συσκευασίες και οι εταιρείες τώρα δίνουν μπόνους
Οι αγοραστές διστάζουν να αγοράζουν προϊόντα σε μικρότερες συσκευασίες κι έχουν στραφεί σε φθηνότερες επιλογές ή σταμάτησαν να τα αγοράζουν εντελώς.
To Shrinkflation που υιοθέτησαν πολλές εταιρείες προκάλεσε αγανάκτηση στους πελάτες και τώρα οι εταιρείες αλλάζουν γραμμή πλεύσης για να ανακτήσουν το χαμένο έδαφος που προκάλεσαν οι «τσιγκούνικες» συσκευασίες δοκιμάζοντας να δελεάσουν τους καταναλωτές με διάφορα μπόνους.
Σύμφωνα με το CNN, οι αγοραστές διστάζουν να αγοράζουν προϊόντα σε μικρότερες συσκευασίες κι έχουν στραφεί σε φθηνότερες επιλογές ή σταμάτησαν να αγοράζουν εντελώς τα συγκεκριμένα είδη.
Μια πρόσφατη ανάλυση της Bank of America διαπίστωσε ότι οι πωλήσεις σνακ μειώθηκαν κατά 0,5% το τρίτο τρίμηνο του 2024 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο, ενώ ο όγκος των σνακ στο λιανεμπόριο μειώθηκε κατά 1,1%. Οι πωλήσεις σνακ της PepsiCo μειώθηκαν κατά 1% το τελευταίο τρίμηνο, ενώ ο όγκος των σνακ της υποχώρησε κατά 1,5%.
Kαταναλωτές και οι βουλευτές τα τελευταία χρόνια διαμαρτύρονται επίσης για τις εταιρείες που μειώνουν το μέγεθος των προϊόντων, ενώ ταυτόχρονα αυξάνουν τις τιμές ή τις κρατάνε σε παρόμοια επίπεδα. Οι διαμαρτυρίες αυτές ακούστηκαν από τον Αμερικανό πρόεδρο Τζο Μπάιντεν μέχρι το και τον χαρακτήρα του Muppet Show, Cookie Monster.
Τα τελευταία χρόνια, τα σνακ συγκαταλέγονται μεταξύ των ειδών παντοπωλείου των οποίων οι τιμές έχουν εκτοξευθεί λόγω του συνεχιζόμενου πληθωρισμού.
Τον περασμένο μήνα, η μέση τιμή σε μια κανονικού μεγέθους συσκευασία ήταν 6,46 δολάρια, μια αύξηση 28% από τη μέση τιμή των 5,02 δολαρίων του ίδιου μήνα πριν από τέσσερα χρόνια, σύμφωνα με το Γραφείο Στατιστικής Εργασίας.
Αλλαγή πλεύσης
Τώρα η PepsiCo, η General Mills, η Mondelez και άλλοι γίγαντες στην αγορά των σνακ έχουν αυξήσει τις προσφορές για να προσπαθήσουν να κερδίσουν πίσω τους πελάτες, αλλά οι προσφορές ήταν αναποτελεσματικές, σύμφωνα με την Bank of America.
Είναι χαρακτηριστικό ότι εκπρόσωπος της PepsiCo που μίλησε στο CNN αποκάλυψε ότι οι τσάντες «μπόνους» Tostitos και Ruffles θα περιέχουν 20% περισσότερο προϊόν στην ίδια τιμή με τις τυπικές τσάντες σε επιλεγμένες τοποθεσίες. Η PepsiCo προσθέτει επίσης δύο επιπλέον μικρές τσάντες τσιπς στην επιλογή της ποικιλίας με 18 σακούλες, είπε ο εκπρόσωπος.
Από την πλευρά της η Domino’s προσέφερε τον περασμένο μήνα μια περιορισμένης διάρκειας προσφορά με την ονομασία «Moreflation». Οι online πελάτες που παρήγγειλαν δύο ή περισσότερες μεσαίες πίτσες μπορούσαν να αναβαθμίσουν μία από τις πίτσες τους σε μεγάλη δωρεάν.
. Η PepsiCo είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αλμυρών σνακ στις Ηνωμένες Πολιτείες και οι ανταγωνιστές της είναι πιθανό να ακολουθήσουν το παράδειγμά της με δικά τους αυξημένα μεγέθη, δήλωσε στο CNN ο Ρόμπερτ Μόσκοου, αναλυτής της TD Cowen.