Servicers: Υποχρεώσεις έναντι των δανειοληπτών - Πρόστιμα φωτιά στους παραβάτες
Συγκεκριμένες υποχρεώσεις για τους servicers ως προς την ενημέρωση και σεβασμό των δικαιωμάτων των οφειλετών σύμφωνα με τις σχετικές ρυθμίσεις της Οδηγίας 2021/2167 προβλέπει μεταξύ άλλων το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών.
Μάλιστα, θα προβλέπονται πρόστιμα έως 500.000 ευρώ και ποινή έως την αναστολή λειτουργίας για όσους δεν συμμορφωθούν.
Πέρα από τις προβλέψεις της Οδηγίας, επιβάλλει την υποχρέωση στους servicers να παρέχουν μέσω ειδικής ψηφιακής πλατφόρμας προσωποποιημένη και αναλυτική ενημέρωση προς τους οφειλέτες, για το ύψος της οφειλής, το ιστορικό των πληρωμών, τις δόσεις, το επιτόκιο της ρύθμισης κ.λπ.
Ο οφειλέτης θα μπορεί να βλέπει τα στοιχεία αυτά εισερχόμενος με χρήση του κωδικού του σε ειδική εφαρμογή στις ιστοσελίδες των servicers (κατ’ αναλογία με το web banking των τραπεζών).
Ειδικότερα εφεξής οι servicers υποχρεώνονται:
1. Να προστατεύουν τα προσωπικά στοιχεία και την ιδιωτική ζωή των δανειοληπτών (σύμφωνα με τη νομοθεσία για την προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και της ιδιωτικής ζωής στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών).
2. Να επικοινωνούν με τους δανειολήπτες με τρόπο που δεν συνιστά παρενόχληση, καταναγκασμό ή αθέμιτη επιρροή, και να σέβονται.
3. Να γνωστοποιούν στον δανειολήπτη εγγράφως, σε γλώσσα σαφή και κατανοητή, μετά από οποιαδήποτε μεταβίβαση πίστωσης και πάντα πριν από την πρώτη είσπραξη οφειλών, αλλά και όποτε ζητείται από τον δανειολήπτη, στοιχεία για τις αναλυτικές οδηγίες για την κίνηση και τα στοιχεία του λογαριασμού του και τις δυνατότητες επικοινωνίας με τον servicer
4. Να καθιερώσουν διαφανείς, άμεσες και δωρεάν διαδικασίες για τη διαχείριση των καταγγελιών των δανειοληπτών