Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς: Σάλος για «αναχρονιστικό και ρατσιστικό περιεχόμενο» - Αντιδράσεις ΟΛΜΕ και ΣΥΡΙΖΑ
Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς: Τις σφοδρές αντιδράσεις των εκπαιδευτικών ξεσήκωσε η εισαγωγική επιμόρφωση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) του υπουργείου Παιδείας που καλούνται να κάνουν σχεδόν 20.000 νεοδιόριστοι.
«Είστε Διευθυντής/-ντρια σε ένα σχολείο όπου παρατηρείται μεγάλη κινητικότητα ντόπιων μαθητών προς γειτονικές σχολικές μονάδες. Σταδιακά, το σχολείο έχει μεταμορφωθεί σε σταυροδρόμι πολιτισμών και καταυλισμό στιγματισμένων. Πώς θα ανατρέπατε αυτήν την κατάσταση έχοντας έναν χρόνο διορία για να επαναφέρετε την κανονικότητα στο σχολείο και την προηγούμενη καλή φήμη του;». Το παραπάνω αποτελεί το τελευταίο μακροσενάριο, στο πεδίο «Α1 Παιδαγωγική αλληλεπίδραση-εργασίες και αυτοαξιολόγηση» της υποενότητας 3 «Προβληματικές περιοχές της επικοινωνίας στο σχολείο» στην ιστοσελίδα της ασύγχρονης επιμόρφωσης του ΙΕΠ.
Σε άλλη εργασία, οι εκπαιδευτικοί καλούνται να αναπτύξουν πλάνο δράσης για να «αντιμετωπίσουν» έναν μαθητή που «δε συμμορφώνεται στους κανόνες» και που «είναι ιδιαίτερα ανθεκτικός στη στάση του, πνεύμα αντιλογίας έως και αναρχικός». Στο πεδίο «Παιδαγωγική Αλληλεπίδραση - Πρωτοβάθμια ειδική», η 4η υποενότητα φέρει αυτολεξεί τον τίτλο «Προβληματικοί μαθητές: Το στίγμα στην τάξη ή η κοινωνική γένεση των περιθωριοποιημένων μαθητών», ενώ σε κάποια άσκηση οι εκπαιδευτικοί πρέπει να χαρακτηρίσουν μαθητές με μόνο κριτήριο την εξωτερική τους εμφάνιση.
«Η “εισαγωγική” επιμόρφωση του ΙΕΠ αποτελείται από απαρχαιωμένο εκπαιδευτικό υλικό, ενώ η ορολογία που χρησιμοποιείται ενισχύει τις διακρίσεις. Περιμέναμε από τον επίσημο επιστημονικό μας φορέα να πρωτοπορεί και όχι να μας μυεί στην παιδαγωγική πρακτική περασμένων δεκαετιών», δηλώνει στην «Εφ.Συν.» η Εφη Χαραλαμπίδου, δασκάλα ειδικής αγωγής, με τον Λάμπρο Σιδερά, νεοδιόριστο, πρώην αναπληρωτή επί 11 χρόνια, μέλος της Κ.Ε. του ΜέΡΑ25 και αναπληρωτή συντονιστή Τομέα Παιδείας του κόμματος, να προσθέτει: «Εμπρός πίσω! Αυτό είναι το σχόλιό μου για την εισαγωγική επιμόρφωση των νεοδιόριστων. Ποιων νεοδιόριστων δηλαδή! Αυτούς που μονιμοποιήθηκαν μετά από 10 χρόνια ως αναπληρωτές και τους οποίους το υπουργείο Παιδείας συνεχίζει να αποκαλεί “νεοδιόριστους”! Κόλλησε δίπλα και τη λέξη “δόκιμος” και ξεκίνησε όλη την ιστορία περί μονιμοποίησης και αξιολόγησης. Η τελευταία πράξη σε αυτό το σίριαλ είναι η εισαγωγική επιμόρφωση. Εκτός εργασιακού ωραρίου, ακόμα και σε μέρες αργιών, καλεί εκπαιδευτικούς με δεκαετή προϋπηρεσία να τους επιμορφώσει για την “πρώτη επαφή” με τα σχολεία λες και δεν έχουν εργαστεί ποτέ σε σχολεία!»
Για τη «σκοταδιστική», όπως την χαρακτηρίζει, εισαγωγική επιμόρφωση εξέδωσε ανακοίνωση και η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), θίγοντας παράλληλα και το ζήτημα της καταπάτησης των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. «Οι χιλιάδες νεοδιόριστοι/ες εκπαιδευτικοί [...] γίνονται ξανά “μπαλάκι” στα χέρια του ΙΕΠ και του υπουργείου. Υποχρεώνονται να παρακολουθήσουν, αν και εκπαιδευτικοί της τάξης και της καθημερινής προσπάθειας για χρόνια στα σχολεία, τηλε-ενημερώσεις και τηλε-διαλέξεις αμφιβόλου χρησιμότητας και ποιότητας, πολλές από τις οποίες δεν έχουν να συμβάλουν σε τίποτα στην καθημερινή μαθησιακή διαδικασία και στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στις τάξεις. Ακόμα και το υλικό της επιμόρφωσης είναι παρωχημένο, αντιπαιδαγωγικό και σε κάποιες περιπτώσεις επικίνδυνο! [...] Δεν είναι η πρώτη φορά που αποδεικνύεται η σκοταδιστική κατεύθυνση που προωθεί το ΙΕΠ στην εκπαίδευση. Η “αριστεία” και η “καινοτομία” του υπουργείου Παιδείας είναι η επιστροφή στον Μεσαίωνα!» τονίζει η ΟΛΜΕ.
Ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Νίκος Φίλης, με τη σειρά του, ζητά να ανακληθεί το περιεχόμενο των επιμορφώσεων και σχολιάζει: «Πρόκειται για έσχατη κατάντια. Να πέσει πιο χαμηλά το υπουργείο Παιδείας και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, πιστεύω είναι αδύνατο [...] Να τα ανακαλέσουν αμέσως. Να εξηγήσουν πώς βρήκαν βήμα χρυσαυγίτες να επιμορφώνουν εκπαιδευτικούς και ποιοι ενέκριναν τη “δουλειά” τους. Πόσο πληρώθηκαν και πώς θα ανακτηθούν τα χρήματα που δαπανήθηκαν. Κι αν νιώθει κανείς στο ΙΕΠ της κας Κεραμέως, επιτέλους, την ανάγκη να παραιτηθεί...»
Σε επικοινωνία που είχαμε με τον πρόεδρο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής Γιάννη Αντωνίου, επεσήμανε ότι «πρόκειται για έργο για το οποίο δούλεψαν εκατοντάδες άνθρωποι και το οποίο δοκιμάστηκε και διορθώθηκε» και τόνισε ότι «αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα, θα το δούμε και θα το διορθώσουμε».
Πηγή: Εφ.Συν.