Σαλαμίνα: Έκλεψαν κι έκαψαν ΙΧ από το τμήμα - Γιατί «βλέπουν» Αίγινα οι Αρχές
Αδιευκρίνιστα παραμένουν έως τώρα τα αίτια της κλοπής και εμπρησμού ενός κλεμμένου ΙΧ οχήματος στη Σαλαμίνα, που βρέθηκε στη δασική περιοχή Σελήνια.
Το συγκεκριμένο όχημα είχε κλαπεί από τις 28/09/2023 στην Πεντέλη και ήταν παρκαρισμένο έξω από το αστυνομικό τμήμα του νησιού.
Όπως αναφέρει η ΕΛ.ΑΣ, στις 03/02 ώρα 3.40 τα ξημερώματα, άγνωστος προσέγγισε το αστυνομικό τμήμα του νησιού και έκλεψε το όχημα, που βρέθηκε καμμένο ολοσχερώς στη δασική περιοχή Σελήνια.
Εξετάζεται σύνδεση με τη δολιοφθορά στην Αίγινα
Αυτό που εξετάζεται από τις Αρχές είναι η κλοπή και ο εμπρησμός του αυτοκινήτου να συνδέονται με τη δολιοφθορά που έγινε στον υποθαλάσσιο αγωγό στην Αίγινα. Εξετάζουν δηλαδή το ενδεχόμενο αυτός ή αυτοί που κρύβονται από πίσω να χρησιμοποίησαν το αυτοκίνητο αυτό για τη μετακίνησή τους.
Η δολιοφθορά που έγινε στον αγωγό στην Αίγινα -η τέταρτη κατά σειρά-, οδήγησε τον περιφερειάρχη Αττικής, Νίκο Χαρδαλιά, να καταθέσει μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου στην Προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πλημμελειοδικών Πειραιά.
Η δολιοφθορά έγινε με εκρηκτικό μηχανισμό σε απόσταση λίγων εκατοντάδων μέτρων από το Πέρανι της Σαλαμίνας, σε βάθος 48 μέτρων.
Mέσω εκρηκτικού μηχανισμού η δολιοφθορά;
Στο «φως» έφερε η εκπομπή του OPEN «Τώρα Μαζί» έγγραφα σχετικά με τη δολιοφθορά στον υποθαλάσσιο αγωγό πόσιμου νερού για τέταρτη φορά. Στην εκπομπή, παρουσιάστηκαν ντοκουμέντα που αποδεικνύουν ότι έχει υπάρξει τοποθέτηση εκρηκτικού μηχανισμού.
Σε έγγραφο της δημοτικής αρχής αναφέρεται ρητά ότι, «ειδικότερα, στη θέση αυτή, μέσω κάμερας διαπιστώθηκε βαθούλωμα (κρατήρας) στη θέση του αγωγού από σκύρο και εξωτερικού αυτού τσιμεντοστρώματα» ενώ, παρακάτω αναφέρεται ότι, «στη θέση αυτή, μέσω της κάμερας ROV κάμερας διαπιστώθηκε βαθούλωμα (κρατήρας) στην προστασία, καθώς και ελαφριά θολότητα, που είναι ένδειξη διαφυγής γλυκού νερού».
Στη συνέχεια, παρουσιάστηκε έγγραφο από τον περιφερειάρχη στο οποίο αναφέρει ότι, η συγκεκριμένη εταιρεία που είχε αναλάβει την κατασκευή του αγωγού έστειλε δικό της συνεργείο, το οποίο μπήκε στο νερό και αναφέρει ρητά ότι διαπιστώθηκε έκρηξη: «Τα συνεργεία της αναδόχου με την επίβλεψη της αρμόδιας για τα έργα Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων Πειραιώς και Νήσων διαπίστωσε επί του αγωγού την ύπαρξη κρατήρα ο οποίος σύμφωνα με την εκτίμηση των δυτών του συνεργείου έγινε από εκρηκτικό μηχανισμό» και προσθέτει: «Σε νέα επιθεώρηση που έλαβε χώρα στις 27-1-2024 στο σημείο διαρροής του αγωγού η προαναφερόμενη τεχνική εταιρεία επιβεβαίωσε τα ευρήματα της 1ης επιθεώρησης δηλαδή την ύπαρξη βαθουλώματος (κρατήρα) και ελαφρά θολότητα του νερού, γεγονός που συνιστά ένδειξη διαφυγής γλυκού νερού και επιβεβαιώνει τη διαρροή. Η έκταση της ζημίας του αγωγού δεν είναι εύκολο να διαπιστωθεί καθώς ελάχιστα τμήματα του είναι ορατά».
Για τη δολιοφθορά, για τέταρτη φορά, αγωγού υδροδότησης στην Αίγινα μίλησε, στην εκπομπή «Τώρα Μαζί» του OPEN ο δύτης Στέλιος Χάσπαρης.
«Σίγουρα ένας απλός πολίτης ο οποίος ξέρει απλώς να καταδύεται δεν μπορεί να κάνει αυτού του είδους τη ζημιά. Απαιτείται να είναι ένας άνθρωπος ο οποίος έχει κάποιες παραπάνω καταδυτικές γνώσεις για το πώς θα κινηθεί και να έχει και κάποιες γνώσεις για το πώς θα τοποθετήσει την εκρηκτική ύλη, χωρίς να θέσει σε κίνδυνο τη σωματική του ακεραιότητα. Μιλάμε ξεκάθαρα για κάποιον επαγγελματία», σημείωσε ο εξειδικευμένος δύτης.
Ο κ. Χάσπαρης αναφέρθηκε και στο κόστος που θα μπορούσε να έχει μία τέτοια επιχείρηση σε αυτόν που έχει άμεσο συμφέρον από την καταστροφή του αγωγού. «Είχαμε αυτή τη συζήτηση εχθές μου κάτι συναδέλφους», είπε, και υπογράμμισε πως, «το κόστος έχει να κάνει με το ποιους βρήκαν αυτοί οι οποίοι θέλησαν να κάνουν ζημιά στον αγωγό, κάτι το οποίο γνωρίζουν οι Αρχές είναι ότι υπάρχουν αρκετά καταδυτικά συνεργεία, αρκετές εταιρείες που τους έχει αφαιρεθεί η άδεια λειτουργίας για πολλούς και διαφόρους λόγους. Αυτός ο οποίος έχει χάσει την άδειά του και δεν μπορεί να κάνει νόμιμες εργασίες αλλά είναι γνώστης της δουλειάς και άλλων συνθηκών και καταστάσεων, έχει και τις κατάλληλες γνωριμίες με αυτούς τους ανθρώπους οι οποίοι θέλουν να προξενήσουν την αναφερόμενη φθορά και, ανάλογα την ανάγκη -να το θέσω έτσι- που έχει, το κόστος αυτής της επιχείρησης μπορεί να κυμάνθηκε από 20.000 ως 100.000€».