Renault: Η αυτόνομη οδήγηση στις δημοσιές μετακινήσεις
Το Renault Group συνεργάζεται με την WeRide, (τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης). Πρώτη εφαρμογή, το τουρνουά τένις του Roland-Garros 2024.
Το Renault Group έχει θέσει ένα ρεαλιστικό όραμα για την τεχνολογία, βασισμένο στην αρχή ότι αυτή έχει αξία μόνο εάν είναι κοινόχρηστη, οικονομικά προσβάσιμη και πραγματικά χρήσιμη σε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους.
Σε ό,τι αφορά τα ΙΧ, το Renault Group προσφέρει ήδη κορυφαίου επιπέδου συστήματα υποβοήθησης οδήγησης στα περισσότερα από τα μοντέλα του. Περαιτέρω αυτοματοποίηση ορισμένων λειτουργιών, με στόχο την επίτευξη πλήρους αυτονομίας του οχήματος, φαίνεται προς το παρόν απίθανη, δεδομένων των σημερινών κανονισμών, των προσδοκιών των πελατών και του κόστους της περίπλοκης αυτής τεχνολογίας.
Όσον αφορά στις δημόσιες συγκοινωνίες, το Renault Group στοχεύει να διαδραματίσει έναν ιδιαίτερα ενεργό ρόλο στη βιώσιμη και αυτόνομη μετακίνηση. Για το σκοπό αυτό αναπτύσσει μια ηλεκτρική, ρομποτική και προ-εξοπλισμένη πλατφόρμα miniBus, που θα φιλοξενεί διάφορες λύσεις αυτοματισμών, από εξειδικευμένους συνεργάτες.
Τα πειράματα έχουν ξεκινήσει εδώ και αρκετά χρόνια, ενώ άλλα πρόκειται να ανακοινωθούν μέσω της WeRide, τον παγκόσμιο ειδικό στα αυτόνομα οχήματα, με μια πρώτη επίδειξη αυτόνομης οδήγησης σε πραγματικές συνθήκες κατά τη διάρκεια του τουρνουά τένις του Roland-Garros 2024.
Αυτόνομα miniBus, απαραίτητα για τις δημόσιες συγκοινωνίες
Στην Ευρώπη, περισσότερες από 400 μεγάλες πόλεις θα υιοθετήσουν σταδιακά το μέτρο των ζωνών χαμηλών εκπομπών ρύπων για τις μετακινήσεις των κατοίκων τους.
Πεπεισμένο για τα οφέλη των αυτόνομων δημόσιων συγκοινωνιών, το Renault Group διεξάγει εδώ και αρκετά χρόνια δοκιμές για να καθορίσει την καλύτερη ανταπόκριση στις ανάγκες των τοπικών αρχών, όπως συμβαίνει με το «Mach 2 project» που ανακοινώθηκε το 2023, στο πλαίσιο του οποίου από το 2026 θα διατίθεται ένας στόλος από αυτοματοποιημένα ηλεκτρικά minibuses, ενσωματωμένα στο δίκτυο δημόσιων συγκοινωνιών του Chateauroux Metropole (Γαλλία).
Σε τελικό στάδιο, αυτές οι δοκιμές θα οδηγήσουν το Group να προσφέρει μια ρομποτική πλατφόρμα ηλεκτρικών miniBuses με βάση το νέο Renault Master, ικανή να ενσωματώνει λύσεις αυτοματισμού από εξειδικευμένους συνεργάτες όπως η EasyMile, η Milla και η WeRide.
Τα πιο ευέλικτα, αυτόνομα miniBuses θα μπορούν να λειτουργούν με απόλυτη ασφάλεια 24/7 και θα αποτελούν εναλλακτική λύση μηδενικών εκπομπών ή αποτελεσματικό συμπλήρωμα των υπαρχουσών λύσεων (τρένο, τραμ, λεωφορείο), όσον αφορά στο κόστος και τις εκπομπές CO2/χλμ. ανά επιβάτη. Το επιπλέον κόστος της ρομποτοποίησης και του αυτοματισμού θα μπορούσε να αντισταθμιστεί από την απουσία οδηγών. Για την εύρυθμη λειτουργία του στόλου οχημάτων, θα απαιτηθεί ένα απλό σύστημα εξ αποστάσεως παρακολούθησης & ελέγχου.
Το Renault Group έχει ξεκινήσει μια νέα συνεργασία με τη WeRide, έναν παγκοσμίου φήμης γνώστη της αυτόνομης οδήγησης, με στόχο την εμπορική ανάπτυξη μεγάλης κλίμακας οχημάτων με επίπεδο αυτονομίας L4, ικανών δηλαδή να διαχειρίζονται από μόνα τους καταστάσεις οδήγησης, σε ένα καθορισμένο τομέα κίνησης, με εξ αποστάσεως έλεγχο, χωρίς οδηγό/χειριστή.
Η WeRide έχει γίνει παγκόσμια δύναμη στον τομέα των αυτόνομων οχημάτων, με περισσότερα από 700 αυτόνομα οχήματα σε λειτουργία (συμπεριλαμβανομένων 300 minibuses) που έχουν διανύσει περισσότερα από 28 εκατομμύρια χιλιόμετρα στην Ασία, τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αμερική, αλλά σύντομα και στην Ευρώπη, χάρη στο Renault Group.