Ράλλυ Πύργου: Νικητές οι Παπαδημητρίου Κουζιώνης
Σε λασπομαχία εξελίχθηκε το Ράλλυ Πύργου, ο τελευταίος αγώνας του Κυπέλλου Χώματος και 5ος του Πρωταθλήματος Ιστορικών αυτοκινήτων.
Η βροχή έπεφτε ακατάπαυστα καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα, δυσκολεύοντας τις προσπάθειες των 47 πληρωμάτων που εκκίνησαν το βράδυ του Σαββάτου από το Θεματικό Πάρκο Ξυστρή. Παρά τις αντίξοες καιρικές συνθήκες, ο αγώνας διεξήχθη χωρίς προβλήματα, με τους αγωνιζόμενους να δίνουν τα εύσημα στην ΑΟΛΑΠ, η οποία είχε την ευθύνη της διοργάνωσης του Ράλλυ Πύργου. Συνδιοργανωτές ήταν ο Δήμος Πύργου και ο Δήμος Αρχαίας Ολυμπίας. Θεσμικός υποστηρικτής ήταν ο ΔΕΠ ΑΕ ΟΤΑ Πύργου.
Στο αγωνιστικό κομμάτι, οι Ιωάννης Παπαδημητρίου-Χρήστος Κουζιώνης επικράτησαν με το Skoda Fabia R5, βγαίνοντας αλώβητοι από τις λασπωμένες ειδικές του αγώνα. Το δίδυμο τέθηκε από την πρώτη ειδική διαδρομή επικεφαλής στο Ράλλυ Πύργου, χτίζοντας μάλιστα διαφορά ασφαλείας από τους αντιπάλους του και στη συνέχεια, αν και έκοψε ρυθμό, πέτυχε την ταχύτερη επίδοση και στις υπόλοιπες διαδρομές του αγώνα.
Ανέλπιστα δεύτεροι τερμάτισαν οι Αντώνης Δημόπουλος-Ευθύμιος Σκαλτσάς με το θηριώδες Toyota Starlet KP60. Οδηγώντας εντυπωσιακά το πισωκίνητο Starlet, δεν έδειξαν να δυσκολεύονται από τις καιρικές συνθήκες, αποζημιώνοντας τους θεατές που βρέθηκαν στις ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Πύργου, αψηφώντας τη βροχή. Παράλληλα, επικράτησαν στην κατηγορία F2 E, κλείνοντας με τον καλύτερο τρόπο μια επιτυχημένη, για τος ίδιους, χρονιά. Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκαν οι Ιωάννης Μπαντούνας-Ηλίας Παναγιωτούνης με ένα Ford Fiesta Rally3. Ο Πρωταθλητής Ελλάδος του 2018 χρειάστηκε χρόνο προσαρμογής στο αγωνιστικό το οποίο οδήγησε για πρώτη φορά σε αγώνα. Στο τέλος το πλήρωμα υποχώρησε μια θέση στην κατάταξη, καθώς το Fiesta έσβησε για λίγα δευτερόλεπτα, απόρροια της νεροποντής, με αποτέλεσμα να χάσει πολύτιμα δευτερόλεπτα. Οι τοπικοί Αργύρης Τσούλος-Πάνος Σπυρογιάννης τερμάτισαν στην τέταρτη θέση του Ράλλυ Πύργου και ανακηρύχθηκε Κυπελλούχο Χώματος για το 2024, καθώς αρκούσε μόνο η εκκίνηση στον αγώνα για να το πετύχει.
Στην έκτη θέση γενικής και στην πρώτη της F2 τερμάτισαν οι Ιωάννης Αναγνωστάκος-Νίκος Μουζάκης με Ford Fiesta Rally4. Παρά την πολύμηνη αποχή του από τους αγώνες, ο Πρωταθλητής Ελλάδος στα δικίνητα του 2016 δεν απειλήθηκε στις ειδικές διαδρομές της Ηλείας, στην πρώτη του απόπειρα με ένα αυτοκίνητο προδιαγραφών Rally4.
Στη δεύτερη θέση της F2 ολοκλήρωσαν το Ράλλυ Πύργου οι τοπικοί Στέλιος Λαϊνόπουλος-Βαγγέλης Χαλδαίος με Peugeot 208 Rally4. Στο τρίτο σκαλί του βάθρου στην F2 ανέβηκαν οι Κυπελλούχοι Χώματος της κατηγορίας, Δημήτρης Παλαιοκώστας-Ανδρέας Βίγκος με Peugeot 208 Rally4. Στην πρώτη του χρονιά εμπλοκής με τους χωμάτινους αγώνες, ο οδηγός τα κατάφερε περίφημα, τερματίζοντας στο βάθρο των νικητών στην F2, σε όλους τους αγώνες του Κυπέλλου Χώματος.
Στα Ιστορικά, οι Αλέξανδρος Χριστοδούλου-Αθανάσιος Σαμαράς (Lancia Delta Integrale) πέτυχαν μια ανέλπιστη νίκη στο τέλος, βλέποντας τους πρωτοπόρους του αγώνα να τίθενται εκτός συνέχειας στην τελευταία διαδρομή. Οι Μάριος Σταφυλοπάτης-Γιώργος Χατζηρήγας (Lancia Delta Integrale) ήταν στην κορυφή της κατηγορίας, με διαφορά μεγαλύτερη του ενός λεπτού από τους αντιπάλους του, ωστόσο ένα πρόβλημα με το λουρί του δυναμό τους έστειλε εκτός αγώνα. Έπειτα από αυτή την εξέλιξη, ο «παντός εδάφους» Δημήτρης Αμαξόπουλος ανέβηκε μία θέση τερματίζοντας δεύτερος στα Ιστορικά, έχοντας στο δεξί μπάκετ μια Toyota Corolla KE30 την τοπική Ελένη Βλαχαντώνη. Στην επανεμφάνισή του μετά από 5 χρόνια απουσίας, ο Χρήστος Πλατής ολοκλήρωσε στην τρίτη θέση στα Ιστορικά, έχοντας στο δεξί μπάκετ ενός Toyota Starlet, για πρώτη φορά τον Κάρολο Λάμπρου.
Η ΑΟΛΑΠ θέλει να ευχαριστήσει τους κριτές του αγώνα, τους αφανείς ήρωες, οι οποίοι παρά τις άσχημες καιρικές συνθήκες που επικράτησαν καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα, έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό, συμβάλλοντας με τον τρόπο τους στην επιτυχία του Ράλλυ Πύργου.