Πτώση Canadair: Πανελλήνιος θρήνος για τους δύο νεκρούς πιλότους – Εμπειρογνώμονες θα εξετάσουν καρέ καρέ το οπτικό υλικό
Η χώρα και οι Ένοπλες Δυνάμεις πενθούν. Δύο νεαροί πιλότοι, ο 27χρονος Περικλής Στεφανίδης, και ο 34χρονος Χρήστος Μούλας, που ρίχτηκαν με αυταπάρνηση στη μάχη ενάντια στην πύρινη λαίλαπα, έχασαν τη ζωή τους όταν το αεροσκάφος Canadair, στο οποίο επέβαιναν, συνετρίβη στην Κάρυστο (Τρίτη 25/7).
Σε βίντεο που κατέγραψε η ΕΡΤ με τη στιγμή της πτώσης, διακρίνεται το αεροπλάνο να κάνει ρίψη νερού, να παίρνει δεξιά στροφή και να χτυπά σε κλαδί δέντρου χάνοντας τον πλωτήρα από το δεξί φτερό.
Φωτιά στην Κάρυστο: Η στιγμή της πτώσης του canadair – Βίντεο ντοκουμέντο
Το Canadair, που δεν διέθετε σύστημα εκτίναξης για τον κυβερνήτη και τον συγκυβερνήτη, δεν κατάφερε να κάνει ανύψωση, με αποτέλεσμα να συντριβεί και να τυλιχθεί στις φλόγες. Τριήμερο εθνικό πένθος κηρύχθηκε στις Ένοπλες Δυνάμεις.
Πώς έγινε η τραγωδία με τη συντριβή του Canadair
Το βίντεο της ΕΡΤ θα αναλυθεί από τους ειδικούς, ώστε να εξακριβωθούν και τα ακριβή αίτια της πτώσης. Οι πρώτες εικόνες, δείχνουν το καναντέρ να κάνει δύσκολους ελιγμούς, στη προσπάθεια να σβήσει τη φωτιά στη χαράδρα. Την ώρα της ρίψης του νερού προσέκρουσε με το δεξί φτερό σε δέντρο, αποκόπηκε ο δεξιός πλωτήρας, γεγονός που αύξησε τη δεξιά κλίση του αεροσκάφους και προσέκρουσε στο έδαφος.
Όταν παίρνει δεξιά στροφή και χαμηλώνει, στη φάση της ρίψης του νερού, φαίνεται στα πλάνα, να προσκρούει με το δεξί φτερό σε δέντρο και να χάνει τον δεξιό πλωτήρα που έχει στο κάτω μέρος του δεξιού φτερού, γεγονός που αύξησε τη δεξιά κλίση του αεροσκάφους. Από κει και ύστερα δεν υπήρχε ούτε χρόνος αλλά κυρίως ούτε χώρος ελιγμών. Πέντε δευτερόλεπτα μετά, συνετρίβη.
Το Canadair CL-215 που συνετρίβη έκανε ρίψεις μαζί με ακόμη ένα Canadair στη συγκεκριμένη εστία φωτιάς (καθώς επιχειρούν πάντα σε ζεύγη). Είχαν απογειωθεί από τη Νέα Αγχίαλο, πέρασαν πάνω από τη Χαλκίδα και έφτασαν στην Κάρυστο για να επιχειρήσουν στο συγκεκριμένο σημείο. Απο την πρώτη στιγμή απογειώθηκαν απο τον Βόλο, την Χίο και το Κοτρώνι Μαραθώνα ελικόπτερα έρευνας και διάσωσης για τον άμεσο εντοπισμό των δυο ιπταμένων.
Λίγη ώρα αργότερα, είχαν φτάσει στο σημείο της συντριβής. Ελικόπτερο από την ομάδα διάσωσης που επιχειρούσε – αποβίβασε από αέρος με γάντζο, διασώστη ανάμεσα στα διασκορπισμένα κομμάτια του καναντέρ. Υπήρχε μεγάλη επικινδυνότητα λόγω των καυσίμων του αεροσκάφους που είχε καταπέσει. Μαζί με τα πυροσβεστικά οχήματα, έσπευσαν και ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ.
Ομάδα εμπειρογνωμόνων θα εξετάσει καρέ – καρέ το οπτικό υλικό της ΕΡΤ
Κανένα αεροσκάφος της πολεμικής αεροπορίας δεν απογειώνεται αν δεν γίνει εξονυχιστικός έλεγχος από τους μηχανικούς, σύμφωνα με τους ειδικούς αναλυτές.
Το οπτικό υλικό από την ΕΡΤ είναι ένα μόνο κομμάτι το οποίο θα εξεταστεί καρέ- καρέ από την ομάδα των εμπειρογνωμόνων της Πολεμικής Αεροπορίας για τα ακριβή αίτια της πτώσης.
Υπάρχουν πολλοί άλλοι παράγοντες οι οποίοι θα συνυπολογιστούν στο τελικό πόρισμα για το τι έχει φταίξει για την συγκεκριμένη πτώση του μοιραίου καναντέρ.
Ανάμεσα σε αυτούς, το ανάγλυφο της περιοχής την μοιραία στιγμή, η φορά των ανέμων, το μικροκλίμα που δημιουργεί η φωτιά, αν τυχόν αναφέρθηκε κάτι στην ενδοεπικοινωνία είτε με το ζευγάρι του στον αέρα, είτε με το κέντρο επιχειρήσεων.
Για την 355 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών, δεν υπάρχει άλλη επιλογή από το να συντηρηθούν καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας τα πυροσβεστικά αεροσκάφη στην βάση της Ελευσίνας ή απ’ όπου αλλού επιχειρούν.
Και πριν το πρώτο φως της ημέρας, οι ιπτάμενοι να βρίσκονται στα πιλοτήρια των Canadair, να εκκινήσουν τους κινητήρες, να απογειωθούν ώστε να αντιμετωπίσουν τα πύρινα μέτωπα που για πολλές ημέρες καίνε τον δασικό πλούτο της χώρας.