Πρωτομαγιά 2021: Πότε μετατίθεται η αργία - Η απόφαση του υπουργείου Εργασίας
Με απόφαση του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστή Χατζηδάκη, η υποχρεωτική αργία της 1ης Μαΐου 2021 μετατίθεται για την Τρίτη 4 Μαΐου 2021, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Να σημειωθεί πως και η ΓΣΕΕ, με ανακοίνωσή της, είχε προχωρήσει σε απόφαση για την μεταφορά των εορτασμών της εργατικής Πρωτομαγιάς.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΓΣΕΕ:
«Συνεδρίασε σήμερα η Εκτελεστική Επιτροπή της ΓΣΕΕ και αποφάσισε την προκήρυξη 24ωρης Πανελλαδικής Απεργίας για την Εργατική Πρωτομαγιά, την Τρίτη 4 Μαΐου, ώστε η εργατική τάξη να αποτίσει φόρο τιμής στην ιστορία, στους αγώνες και στους νεκρούς της.
Την ώρα που οι εργαζόμενοι και ολόκληρη η ελληνική κοινωνία βιώνει τα τραγικά προβλήματα της πανδημίας, οι πληροφορίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας σχετικά με τις δυσμενείς αλλαγές στο εργασιακό τοπίο, βάζοντας στο στόχαστρο ακόμη και το οκτάωρο, κάνουν τις προκλήσεις και τα προβλήματα ακόμη πιο μεγάλα. Τα συνδικάτα βρίσκονται σε ετοιμότητα για να αντιπαλέψουν και να ακυρώσουν κάθε πολιτική που στοχεύει στα εργασιακά δικαιώματα και αν απαιτηθεί η ΓΣΕΕ θα εκτιμήσει το ενδεχόμενο και νέων απεργιακών κινητοποιήσεων.
Η αξία της ανθρώπινης ζωής και η αξιοπρέπεια στην εργασία βρίσκονται στην προμετωπίδα των αγώνων μας.
Ζήτω η Εργατική Πρωτομαγιά!
Τιμούμε τους νεκρούς και τους αγώνες της εργατικής τάξης!!
Δεν είναι αργία, είναι Απεργία!».
24ωρη απεργία στις 6 Μαΐου κήρυξαν 13 ναυτεργατικά σωματεία
To υπουργείο Ναυτιλίας και η ναυτιλιακή εταιρεία ΑΝΕΚ να εφαρμόσουν άμεσα και απαρέγκλιτα ό,τι προβλέπεται από τη νομοθεσία για την επάνδρωση της θερινής οργανικής σύνθεσης στα πλοία της ακτοπλοΐας, από 1ης Απριλίου, αναφέρουν σε κοινή ανακοίνωσή τους τα 13 ναυτεργατικά σωματεία, μετά από σύσκεψη που πραγματοποίησαν το πρωί της Τετάρτης 14 Απριλίου 2021, τονίζοντας ότι σε διαφορετική περίπτωση θα υπάρξει αγωνιστική δράση.
Χαρακτηρίζουν επίσης «ανεπίτρεπτο να στοχοποιούνται και να υπονομεύονται τα ναυτεργατικά δικαιώματα στην απασχόληση και η ασφαλής επάνδρωση των πλοίων» προσθέτοντας ότι «η ΑΝΕΚ είναι η μοναδική ακτοπλοϊκή εταιρεία που προέβη σε αυτές τις πρωτοφανείς αντεργατικές μεθοδεύσεις».
Στη σύσκεψη, στην οποία συμμετείχαν οι διοικήσεις των ναυτεργατικών σωματείων (Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού, Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών, Πανελλήνια Ένωση Ναυτών, Πανελλήνια Ένωση Αρχιθαλαμηπόλων - Θαλαμηπόλων, Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων, Πανελλήνια Ένωση Ηλεκτρολόγων - Ηλεκτρονικών, Πανελλήνιος Σύνδεσμος Οικονομικών Αξιωματικών, Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών ΜΕΚ ΕΝ, Πανελλήνια Ένωση Φροντιστών, Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Τροφοδοσίας, Πανελλήνια Ένωση Ναυτών M/S - Π/Κ - Ο/Γ, Πανελλήνια Ένωση Πρακτικών Πλοιάρχων - Κυβερνητών), αποφασίστηκε ομόφωνα για την απεργία της Εργατικής Πρωτομαγιάς, η κήρυξη 24ωρης πανελλαδικής απεργίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων στις 06/05.
Για το σκοπό αυτό θα ληφθούν αμέσως επόμενες ημέρες αποφάσεις των ίδιων των διοικητικών συμβουλίων των σωματείων. Παράλληλα, συμφωνήθηκε η καταγγελία των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και απαίτηση για άμεση επανέναρξη των διαπραγματεύσεων με σκοπό την ανανέωσή τους σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, ενώ συζητήθηκαν οι καθυστερήσεις που όπως αναφέρθηκε διαπιστώνονται, στην απονομή των συντάξεων των ναυτικών, αλλά και στην καταβολή των επιδομάτων των εν ενεργεία ναυτικών που είναι σε πολύμηνη αναστολή των συμβάσεων εργασίας τους λόγω της πανδημίας του covid-19.
Σημειώνεται ότι η ΑΝΕΚ για το θέμα της θερινής σύνθεση των πληρωμάτων των πλοίων της ακτοπλοΐας, είχε αναφέρει σε ανακοίνωσή της ότι δεν υπάρχει καμία «αυθαιρεσία» και οι ενέργειες στις οποίες είχε προχωρήσει η εταιρεία για μείωση των διαθέσιμων καμπινών των πλοίων, συντελέστηκαν σε εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας και μετά από έλεγχο των αρμοδίων Υπηρεσιών του ΥΕΝ.
Eπίσης, ο Σύνδεσμος των ακτοοπλόων για το θέμα της θερινής σύνθεσης είχε τονίσει ότι «δεν είναι δυνατόν, όταν τα πρωτόκολλα των πλοίων είναι μειωμένα κατά 50% και ισχύει απαγόρευση των θαλάσσιων μετακινήσεων, να επιδιώκουμε τον διπλασιασμό των μελών του πληρώματος του ξενοδοχειακού τμήματος των πλοίων».