Πρωτιά στην αγορά φορτηγών από την Volvo Trucks
Ηγετική θέση για τη Volvo Trucks στην αγορά των ηλεκτρικών φορτηγών σε Ευρώπη και Βόρεια Αμερική - Ανάπτυξη και στην ελληνική αγορά.
Για πέμπτη συνεχή χρονιά, η Volvo Trucks κατέχει την πρώτη θέση στην Ευρώπη στον τομέα των ηλεκτρικών φορτηγών βαρέος τύπου. Το μερίδιό της στην Ευρώπη ανέρχεται στο 47%. Η Volvo κατέχει επίσης ηγετική θέση στο τμήμα των ηλεκτρικών φορτηγών βαρέος τύπου στη Βόρεια Αμερική.
Η Volvo Trucks είναι ηγέτης στην κατηγορία των ηλεκτρικών φορτηγών βαρέος τύπου (16 τόνων και άνω) στην Ευρώπη για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά. Η εταιρεία είχε μερίδιο αγοράς 47% στο τέλος του 2024 και 1.970 ηλεκτρικά φορτηγά Volvo ταξινομήθηκαν στην Ευρώπη κατά τη διάρκεια του έτους. Οι πέντε πρώτες αγορές για τα ηλεκτρικά φορτηγά της Volvo το 2024 ήταν η Γερμανία, η Ολλανδία, η Σουηδία, η Νορβηγία και η Ελβετία. Η Volvo Trucks κατέχει επίσης ηγετική θέση στη Βόρεια Αμερική, με μερίδιο άνω του 40% στην κατηγορία των βαρέων ηλεκτρικών φορτηγών το 2024.

«Είμαστε υπερήφανοι που ηγούμαστε στη μετάβαση προς τις μεταφορές μηδενικών εκπομπών ρύπων. Διαθέτουμε ένα πολύ ισχυρό χαρτοφυλάκιο ηλεκτρικών φορτηγών για περιφερειακές, αστικές και κατασκευαστικές μεταφορές. Το επόμενο ηλεκτρικό φορτηγό που θα κυκλοφορήσει στην αγορά θα διανύει μεγαλύτερες αποστάσεις, έως και 600 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση. Θέλω να ευχαριστήσω όλες τις μεταφορικές εταιρείες, μεγάλες και μικρές, που είναι πρωτοπόροι και επενδύουν στα ηλεκτρικά φορτηγά. Είμαι πολύ περήφανος που επιλέγετε τη Volvo ως συνεργάτη σας στο ταξίδι προς τις μηδενικές εκπομπές ρύπων. Θέλω επίσης να ευχαριστήσω τους αντιπροσώπους μας, τους προμηθευτές και τους συναδέλφους εντός του Ομίλου Volvo».
λέει ο Roger Alm, Πρόεδρος της Volvo Trucks.
Η ελληνική αγορά κάνει σταδιακά βήματα προς την υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης στις μεταφορές, με ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις να επιθυμούν να επενδύσουν σε ηλεκτρικά φορτηγά. Η ανάπτυξη της κατάλληλης υποδομής φόρτισης και η ενίσχυση μέσω ειδικών κινήτρων θα αποτελέσουν κρίσιμους παράγοντες στην επιτάχυνση της μετάβασης προς τις βιώσιμες μεταφορές στη χώρα μας.

Τι γίνεται στην Ελλάδα
Στην Ελλάδα, η Volvo Trucks έχει συνεργαστεί με τον Όμιλο "Ηρακλής" για την παράδοση των πρώτων ηλεκτρικών φορτηγών μεταφοράς τσιμέντου. Αυτή η πρωτοβουλία αποτελεί σημαντικό βήμα στη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση στον κλάδο των βαρέων μεταφορών να συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών CO₂ και στην προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης.
«Η Volvo Trucks βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ενεργειακής μετάβασης, παρέχοντας στις ελληνικές επιχειρήσεις μεταφορών αξιόπιστες και αποδοτικές λύσεις ηλεκτροκίνησης. Είναι ζωτικής σημασίας να δημιουργηθεί ένα ισχυρό οικοσύστημα υποστήριξης, που θα περιλαμβάνει την ανάπτυξη της απαιτούμενης υποδομής και την παροχή στοχευμένων κινήτρων, ώστε οι επιχειρήσεις να μπορούν να υιοθετήσουν την ηλεκτροκίνηση με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση», δήλωσε ο κ. Φίλιππος Μενάγιας, CVM Business Unit Director.
Η Volvo Trucks, η οποία ξεκίνησε τη σειριακή παραγωγή ηλεκτρικών φορτηγών το 2019, διαθέτει πλέον 8 μοντέλα ηλεκτρικών φορτηγών στη γκάμα των προϊόντων της και έχει παραδώσει συνολικά περισσότερα από 4.800 ηλεκτρικά φορτηγά σε πελάτες σε όλο τον κόσμο.

«Η παρουσία των ηλεκτρικών φορτηγών μας αυξάνεται με ταχύ ρυθμό. Ο συνολικός στόλος μας έχει πλέον διανύσει περισσότερα από 140 εκατομμύρια χιλιόμετρα σε επιχειρησιακές δραστηριότητες πελατών σε όλο τον κόσμο. Όλο και περισσότερα ηλεκτρικά φορτηγά κυκλοφορούν πλέον, κινούνται σε νέες γεωγραφικές περιοχές και μειώνουν τις εκπομπές ρύπων για τους πελάτες μας, κάθε μέρα. Αυτό είναι εξαιρετικό να το βλέπουμε», λέει ο Roger Alm.
Τα ηλεκτρικά φορτηγά αποτελούν το 1,3% της συνολικής αγοράς φορτηγών στην Ευρώπη - απαιτούνται όμως περισσότερα για να επιταχυνθεί η μετάβαση. Το 2024, τα ηλεκτρικά φορτηγά αντιπροσώπευαν μόνο το 1,3% της συνολικής αγοράς φορτηγών στην Ευρώπη. Η ευρύτερη υιοθέτηση των ηλεκτρικών φορτηγών εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως η επέκταση της δημόσιας υποδομής φόρτισης, συμπεριλαμβανομένης της χωρητικότητας του ηλεκτρικού δικτύου, ένα ευνοϊκότερο συνολικό κόστος ιδιοκτησίας για τους μεταφορείς, οι δημόσιες προμήθειες για μεταφορές με μηδενικές εκπομπές καυσαερίων και μια βιώσιμη αλυσίδα εφοδιασμού.